Tekst blogowy pozwala na lepsze pozycjonowanie strony internetowej, ale nie tylko dlatego zasługuje na uwagę. Umożliwia również nawiązanie trwałej relacji z odbiorcami i zachęcenie ich do częstych odwiedzin witryny. Jednak aby osiągnąć takie rezultaty, należy w odpowiedni sposób tworzyć tego typu treści. O czym trzeba pamiętać? Po pierwsze – dobór tematu Choć wydaje się to bardzo proste, znalezienie właściwego tematu…
Facebook już od dawna nie jest jedynie serwisem służącym do kontaktu ze znajomymi. Nie da się nie zauważyć, że to potężne narzędzie marketingowe – jego potencjał wykorzystuje już wiele firm. Na szczególną uwagę zasługuje system reklamowy tej platformy. Jakie są jego zalety? Jak wygląda reklama na Facebooku? Co to jest Facebook Ads? Facebook Ads jest systemem reklamowym pozwalającym na precyzyjne…
Jeszcze niedawno niemal oczywiste było, aby z prośbą o stworzenie tekstów zwrócić się do copywritera. Pojawienie się takich rozwiązań jak chat GPT nieco to zmieniło. W branży można mocno odczuć, że nowoczesne technologie zyskują na popularności. Czy rzeczywiście sztuczna inteligencja może w pełni zastąpić copywriterów? Kogo lepiej wybrać? Jak nad tekstami pracuje chat GPT? Chat GPT generuje swoje odpowiedzi i…
Wizytówka Google (Google Moja Firma) to bardzo przydatne narzędzie marketingowe. Umożliwia zwiększenie widoczności firmy w internecie i znalezienie jej przez potencjalnych klientów. Jej założenie nie jest bardzo kłopotliwe i nie wiąże się to z ponoszeniem dodatkowych kosztów. Oto powody, dla których warto mieć wizytówkę Google. Co to jest wizytówka Google? Gdzie ją znaleźć? Pod tą nazwą kryje się profil firmy…
Dopracowana i ciekawa treść na stronie www to niemal obowiązkowa inwestycja. Bez niej prowadzenie biznesu nie będzie tak łatwe, choćby z uwagi na trudność w dotarciu do nowych odbiorców. W końcu bez nich nie ma sprzedaży, a tym samym zysku. W poniższym wpisie przedstawiamy najważniejsze powody, dla których należy zatroszczyć się o teksty na stronie internetowej – copywriter prawdę Ci…
W wielu branżach grudzień to bardzo gorący i szalony okres. Tak jest choćby w przypadku e-commerce, gdyż coraz częściej świąteczne prezenty kupujemy przez internet, a nie stacjonarnie. Jednak czasami firmy narzekają, że ich produkty sprzedają się gorzej niż zakładano. Chcąc zwiększyć sprzedaż, warto skorzystać z pomocy specjalistów – choćby copywriterów. Świąteczny copywriting w e-commerce – optymalizacja opisów produktów i kategorii…
Z Google Ads chętnie korzystają zarówno duże, jak i mniejsze firmy. Wiele osób uważa, że za pośrednictwem tego narzędzia można szybko i łatwo dotrzeć do nowych klientów. Czy rzeczywiście tak jest? Kto powinien pomyśleć o takiej formie reklamy? Czym jest Google Ads? Google Ads, dawniej Google AdWords, to należący do Google system reklamowy. Daje możliwość umieszczenia płatnej reklamy w różnych…
SEO stanowi podstawę całego marketingu online. Choć wielu właścicieli firm zdaje sobie z tego sprawę, nie każdy potrafi dobrze zadbać pod tym kątem o swoją stronę internetową. Wynika to m.in. z faktu, że wdrożenie SEO wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Bez nich bardzo łatwo można popełnić błędy, które decydują o niskiej pozycji witryny w wyszukiwarce. Poniżej opisujemy najczęstsze z nich.…
E-mail marketing to bardzo ważne narzędzie. Pozwala na budowanie trwałych relacji z klientami i zwiększenie sprzedaży. Jednak aby było to możliwe, należy poznać i stosować się do kilku istotnych zasad. Jakich? Opisujemy je w tym artykule. Dlaczego warto postawić na e-mail marketing? Niektórzy uważają, że ta forma marketingu jest już przestarzała. To jednak nie do końca prawda. E-mail marketing ma…
Nie da się ukryć, Instagram jest ważną częścią działań marketingowych większości firm. Jednak nie zawsze prowadzenie profilu przychodzi łatwo. Nawet drobne kłopoty mogą zniechęcić do regularnej aktywności, a tak naprawdę można tego uniknąć. Wbrew pozorom nie trzeba poświęcać bardzo dużej ilości czasu, żeby zyskać popularność i większy zasięg na Instagramie. Oto kilka prostych sposobów, które w tym pomogą. Stosowanie odpowiednich…
Nie od dzisiaj wiadomo, że skuteczność marketingu zależy przede wszystkim od właściwej komunikacji z potencjalnymi klientami. Aby przekaz reklamowy dotarł do odbiorców i pozostał w ich pamięci, wykorzystuje się mnóstwo różnorodnych zabiegów i trików, które dobry copywriter powinien znać. Często wciela się on w rolę psychologa, by zbliżyć się do grupy docelowej i stworzyć więź między marką a konsumentem. Kluczową rolę…
Cyfrowe rewolucje spowodowały ogromne zmiany w dziedzinie marketingu. Wraz z przeniesieniem świata do sfery online rozwinęły się także relacje między firmami a ich klientami. Z racji opanowania przez internet przedsiębiorstwa zostały zmuszone do wkroczenia w „wirtualną rzeczywistość”, by adaptując się do ciągłych zmian i trendów, być jak najbliżej swojej grupy docelowej. Współcześnie marketing przestał być traktowany jako „polowanie na klienta”. Szczególny nacisk kładzie…
Copywriting wciąż zyskuje na popularności. Jednak nawet osoby pracujące w tej branży często nie wiedzą, skąd wziął się ich zawód. A historia copywritingu jest naprawdę ciekawa i warto ją znać! Oto najważniejsze informacje, jakie udało nam się zebrać. Ojciec copywritingu – John Emory Powers Aby wyjaśnić, jak powstał copywriting, nie będziemy wracać do zamierzchłych czasów i wyjaśniania, jak wynaleziono pismo.…
Landing page cieszy się coraz większą popularnością – pokazują to także zapytania, które otrzymujemy. Nic dziwnego, ponieważ jest to świetne narzędzie marketingowe. Pozwala na skuteczne generowanie konwersji, którą może być zakup produktów, zapisanie się do newslettera, założenie konta klienta czy wypełnienie formularza. Czym właściwie jest landing page? Komu się przyda? Landing page – co to jest? To inaczej strona docelowa,…
Jeszcze kilka lat temu istniało w społeczeństwie przekonanie, że rozwój technologiczny całkowicie wyprze prace fizyczne. Nikt nie spodziewał się, że to branża kreatywna może być zagrożona. Czy my, copywriterzy, naprawdę mamy się czego obawiać? Czy sztuczna inteligencja (AI) to powód do strachu? Jak działa AI? Zacznijmy od ogólnego przedstawienia działania sztucznej inteligencji. AI opiera się na algorytmach i modelach matematycznych,…
Prawdopodobnie każdy słyszał nieraz o copywritingu. Jednak obok tego pojęcia często pojawia się UX writing, który zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę. Co to jest, jakie ma cechy i kiedy się przydaje? Wszystko wyjaśniamy w tym artykule. UX writing – co to jest? UX writing czy też inaczej pisanie UX, UX copy bądź UX copywriting, to tworzenie treści z myślą o…
Content is a king to jeden z popularnych sloganów marketingu online. Ale co właściwie ma wspólnego z copywritingiem? Choć termin ten jest obecnie coraz częściej używany, nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, do czego jest nam potrzebny i na czym polega praca copywritera. Copywriting to tworzenie różnego rodzaju treści. Ich celem jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, wzbudzenie w nich zainteresowania…
„Szukam copywritera do współpracy, agencjom dziękuję” – na takie ogłoszenia trafiamy coraz częściej. Mimo że wiele osób potrzebuje pomocy w tworzeniu tekstów, niektórym zależy wyłącznie na kimś, kto jest freelancerem. Czy słusznie? Współpraca z agencją copywriterską nie jest czymś, czego trzeba się obawiać! Agencja copywriterska – czyli kto? Niechęć przed współpracą z profesjonalną agencją copywritingu często wynika z braku wiedzy…
Nauka koreańskiego z roku na rok zyskuje na popularności, a koreanistyka z często ponad 20 kandydatami na jedno miejsce jest jednym z bardziej obleganych kierunków. Jednak czy filologia jest jedyną opcją dla pasjonatów tego języka? Poznaj alternatywy dla koreanistyki! Filologia Wybór koreanistyki mógłby wydawać się oczywisty dla osób dążących do opanowania tego języka na przyzwoitym poziomie. Często wynika on też…
Praca copywritera niektórym wydaje się prosta – wystarczy włączyć komputer i napisać tekst. Jednak aby powstała treść, trzeba przejść przez kilka ważnych etapów. Najpierw konieczne jest zebranie informacji i lepsze poznanie tematu. Później przychodzi czas m.in. na dobór właściwych fraz kluczowych, zweryfikowanie poprawności tekstu czy jego unikalności. Jak to wszystko sobie ułatwić? Warto postawić na sprawdzone narzędzia dla copywritera. Oto…