Content writing a copywriting

Content writing oraz copywriting to pojęcia, które często są używane zamiennie. Co prawda są to dziedziny z szeroko pojętego marketingu internetowego, ale mają inne znaczenie i trzeba o tym pamiętać. Obowiązki content writera wyglądają nieco inaczej niż te należące do copywritera, co wyjaśniamy w poniższym wpisie.

Co to jest content writing?

Content writing, określany też mianem webwritingu, to działania skupiające się na tworzeniu wysokiej jakości treści. Są to przede wszystkim:

  • e-booki,
  • artykuły na firmowego bloga,
  • recenzje,
  • white papers (raporty firmowe promujące określony produkt lub usługę),
  • infografiki (co często wymaga współpracy z grafikiem).

Osoba pracująca jako content writer zajmuje się tworzeniem tematycznych i merytorycznych treści mających na celu zbudowanie wizerunku firmy i zdobycie przez nią zaufania określonych grup docelowych. Tego typu teksty przeważnie są stosunkowo długie, dlatego ich przygotowanie wymaga starannego researchu i zapoznania się z daną tematyką. Treści tworzone w ramach content writingu najczęściej nie mają wysokiego charakteru sprzedażowego, niemniej jednak pozwalają na lepsze pozycjonowanie strony, a to daje możliwość zdobywania klientów z ruchu organicznego (trafiających na stronę poprzez wyniki wyszukiwania, nieoznaczone jako reklama). Content writer musi pamiętać o weryfikowaniu znalezionych informacji, aby nie popełnić rzeczowych błędów. Ważna jest też dbałość o poprawność językową oraz o strukturę tekstu.

Copywriting – co i jak?

Co to jest copywriting? W skrócie jest to tworzenie tekstów na potrzeby marketingu i reklamy, które przekazują odbiorcom konkretne informacje. Copywriter zajmuje się tworzeniem różnego rodzaju treści, takich jak:

  • precle,
  • teksty synonimizowane,
  • opisy produktów i kategorii,
  • teksty SEO,
  • teksty reklamowe.

Do obowiązków osoby zajmującej się copywritingiem nierzadko należy też tworzenie chwytliwych haseł, nazw produktów czy nawet scenariuszy, np. do krótkich spotów reklamowych. Ponadto zajmuje się ona opracowywaniem treści na strony internetowe (zarówno dopiero powstające, jak i te wymagające rozbudowy). Aby zająć się copywritingiem, należy dobrze znać zasady poprawnej polszczyzny oraz marketingu, nie tylko internetowego, ale i tradycyjnego. Dużym ułatwieniem w tworzeniu skutecznych treści sprzedażowych będzie też znajomość takich zagadnień jak psychologia sprzedaży.

Content writing vs copywriting – co wybrać?

Podstawową różnicą między content writingiem a copywritingiem jest to, że ten pierwszy skupia się na tworzeniu specjalistycznych, bardziej merytorycznych treści o niskim charakterze sprzedażowym. Teksty opracowywane przez copywritera mają na celu przede wszystkim zwiększenie sprzedaży, a wykorzystywany jest do tego m.in. język korzyści. Trudno jednoznacznie stwierdzić, kiedy najlepiej sprawdzi się content writing, a kiedy copywriting. W rzeczywistości bardzo często są to działania, które wzajemnie się uzupełniają i pozwalają zarówno na poprawę pozycji strony w wyszukiwarce, jak i zwiększenie zainteresowania oferowanymi produktami czy usługami.

Z usług copywritera powinna skorzystać firma skupiająca się głównie na prowadzeniu kampanii reklamowych. Stworzone przez niego treści z pewnością pozwolą na wzrost zainteresowania oferowanymi produktami i usługami, a tym samym na zwiększenie zysków. Działania z zakresu content writingu pozwalają na zyskanie miana eksperta w danej branży. Jest to dobre rozwiązanie w sytuacji, gdy najważniejsza nie jest sama sprzedaż, tylko nawiązanie trwałej relacji z odbiorcami.

Dobry copywriter sprawdzi się również w roli content writera. Jest wiele osób mających duże doświadczenie w przygotowywaniu nieskomplikowanych tekstów zapleczowych i prostych wpisów na bloga, a także artykułów specjalistycznych dotyczących określonej dziedziny. Jeśli potrzebujesz poprawnych językowo i stylistycznie, merytorycznych treści uwzględniających zasady SEO, skontaktuj się z nami, aby uzgodnić szczegóły współpracy. Cennik naszych usług znajdziesz tutaj.

Leave a comment