Najważniejszym narzędziem pracy copywritera jest słowo. Pisanie tekstów, które dobrze się sprzedają, to najprostsza definicja copywritingu. Tego rodzaju praca polega na tworzeniu sloganów i tekstów reklamowych, artykułów blogowych i opisów produktów.
Interesuje Cię zawód copywritera, jednak nie wiesz, jaki studia powinien skończyć copywriter? Oto wskazówki, które pomogą Ci wybrać odpowiednią drogę.
Co jest najważniejsze w pracy copywritera?
Aby lepiej zrozumieć specyfikę pracy copywritera, warto przytoczyć francuskie określenie na ten zawód. W tym języku brzmi ono concepteur-redacteur, czyli pomysłodawca-redaktor. Francuskie wyrażenie idealnie opisuje wyzwanie, jakim jest ta praca. Copywriter musi mieć mnóstwo pomysłów, które potrafi ubrać w słowa. Tematyka tworzonych tekstów dotyczy różnych dziedzin. Będąc copywriterem, jednego dnia opisujesz wady i zalety najnowszego modelu pralki, a następnego piszesz artykuł na temat ekologicznych kosmetyków. Mogłoby się wydawać, że to przecież niewykonalne, nie można być specjalistą w każdej dziedzinie. To zdecydowanie prawda, jednak w pracy copywritera najważniejsza nie jest szeroka wiedza na każdy temat. Liczy się przede wszystkim kreatywność, oraz umiejętność szybkiego wyszukiwania informacji.
Praca jako copywriter a studia
Jakie wybrać studia, aby móc pracować w tym zawodzie? Celnym wyborem może być polonistyka. Copywriter musi tworzyć teksty poprawne gramatycznie i stylistycznie, oraz wartościowe pod względem merytorycznym. W tym kontekście polonistyka wydaje się odpowiednim kierunkiem, lecz zasad pisania można też nauczyć się samemu. Wystarczy, że lubisz pisać i formułowanie myśli przychodzi Ci z łatwością. Warto zatem postawić na kierunek studiów, który pozwoli Ci rozwijać kreatywność.

Agencja copywriterska – WordPassion
Wybór musi być kwestią indywidualną, uzależnioną od Twoich pasji i upodobań. Jeśli zatem uważasz, że polonistyka pomoże Ci udoskonalić Twoje zdolności twórcze, to powinieneś właśnie ten kierunek studiować. Dla osób, które lubią pisać, dobrym wyborem będzie również dziennikarstwo. Jeśli ciekawi Cię kultura i język jakiegoś kraju, warto postawić na filologię. Trafnym wyborem może być również marketing lub public relations. Na tych kierunkach dowiesz się wszystkiego na temat reklamy i komunikacji społecznej, co w tym zawodzie jest przydatne. Możesz jednak równie dobrze wybrać kierunek kompletnie niezwiązany z naukami humanistyczno-społecznymi. Jeśli interesują Cię tematy technologiczne, wybierz informatykę lub elektronikę. Możesz zostać copywriterem-freelancerem i tworzyć treści eksperckie na zlecenie. Możliwości jest naprawdę wiele. Najważniejsze, aby uczyć się tego, co się lubi i połączyć to z zamiłowaniem do pisania.
Podsumowanie
Kierunek studiów w zawodzie copywritera zdecydowanie nie jest żadnym ograniczeniem. W tej pracy liczy się przede wszystkim kreatywność, którą trzeba wyrazić słowem pisanym. Jeśli lubisz pisać, masz mnóstwo ciekawych pomysłów i potrafisz szybko znaleźć informacje na dowolny temat – copywriting to zawód dla Ciebie. Wybierz kierunek, który Twoim zdaniem najbardziej pomoże Ci rozwinąć mocne strony. W czasie studiów staraj się jak najwięcej tworzyć i zdobywać doświadczenie zawodowe. Kluczem do owocnej kariery copywritera jest kreatywność i lekkie pióro. Sposób, w jaki rozwiniesz te cechy, zależy wyłącznie od Ciebie.