Blog

Storytelling – jak chwycić odbiorców za serca?

Storytelling – jak chwycić odbiorców za serca?

Nie od dzisiaj wiadomo, że skuteczność marketingu zależy przede wszystkim od właściwej komunikacji z potencjalnymi klientami. Aby przekaz reklamowy dotarł do odbiorców i pozostał w ich pamięci, wykorzystuje się mnóstwo różnorodnych zabiegów i trików, które dobry copywriter powinien znać. Często wciela się on w rolę psychologa, by zbliżyć się do grupy docelowej i stworzyć więź między marką a konsumentem. Kluczową rolę…

Digital marketing – wszystko, co musisz wiedzieć

Digital marketing – wszystko, co musisz wiedzieć

Cyfrowe rewolucje spowodowały ogromne zmiany w dziedzinie marketingu. Wraz z przeniesieniem świata do sfery online rozwinęły się także relacje między firmami a ich klientami. Z racji opanowania przez internet przedsiębiorstwa zostały zmuszone do wkroczenia w „wirtualną rzeczywistość”, by adaptując się do ciągłych zmian i trendów, być jak najbliżej swojej grupy docelowej. Współcześnie marketing przestał być traktowany jako „polowanie na klienta”. Szczególny nacisk kładzie…

Jak powstał copywriting?

Jak powstał copywriting?

Copywriting wciąż zyskuje na popularności. Jednak nawet osoby pracujące w tej branży często nie wiedzą, skąd wziął się ich zawód. A historia copywritingu jest naprawdę ciekawa i warto ją znać! Oto najważniejsze informacje, jakie udało nam się zebrać. Ojciec copywritingu – John Emory Powers Aby wyjaśnić, jak powstał copywriting, nie będziemy wracać do zamierzchłych czasów i wyjaśniania, jak wynaleziono pismo.…

Czy potrzebujesz landing page? Co to jest?

Czy potrzebujesz landing page? Co to jest?

Landing page cieszy się coraz większą popularnością – pokazują to także zapytania, które otrzymujemy. Nic dziwnego, ponieważ jest to świetne narzędzie marketingowe. Pozwala na skuteczne generowanie konwersji, którą może być zakup produktów, zapisanie się do newslettera, założenie konta klienta czy wypełnienie formularza. Czym właściwie jest landing page? Komu się przyda? Landing page – co to jest? To inaczej strona docelowa,…

Sztuczna inteligencja – copywriting. Czy AI może zastąpić copywritera?

Sztuczna inteligencja – copywriting. Czy AI może zastąpić copywritera?

Jeszcze kilka lat temu istniało w społeczeństwie przekonanie, że rozwój technologiczny całkowicie wyprze prace fizyczne. Nikt nie spodziewał się, że to branża kreatywna może być zagrożona. Czy my, copywriterzy, naprawdę mamy się czego obawiać? Czy sztuczna inteligencja (AI) to powód do strachu? Jak działa AI? Zacznijmy od ogólnego przedstawienia działania sztucznej inteligencji. AI opiera się na algorytmach i modelach matematycznych,…

Copywriting —  do czego jest potrzebny?

Copywriting — do czego jest potrzebny?

Content is a king to jeden z popularnych sloganów marketingu online. Ale co właściwie ma wspólnego z copywritingiem? Choć termin ten jest obecnie coraz częściej używany, nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, do czego jest nam potrzebny i na czym polega praca copywritera. Copywriting to tworzenie różnego rodzaju treści. Ich celem jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, wzbudzenie w nich zainteresowania…

Współpraca z agencją copywriterską – tak czy nie?

Współpraca z agencją copywriterską – tak czy nie?

„Szukam copywritera do współpracy, agencjom dziękuję” – na takie ogłoszenia trafiamy coraz częściej. Mimo że wiele osób potrzebuje pomocy w tworzeniu tekstów, niektórym zależy wyłącznie na kimś, kto jest freelancerem. Czy słusznie? Współpraca z agencją copywriterską nie jest czymś, czego trzeba się obawiać! Agencja copywriterska – czyli kto? Niechęć przed współpracą z profesjonalną agencją copywritingu często wynika z braku wiedzy…

Przydatne narzędzia dla copywritera

Przydatne narzędzia dla copywritera

Praca copywritera niektórym wydaje się prosta – wystarczy włączyć komputer i napisać tekst. Jednak aby powstała treść, trzeba przejść przez kilka ważnych etapów. Najpierw konieczne jest zebranie informacji i lepsze poznanie tematu. Później przychodzi czas m.in. na dobór właściwych fraz kluczowych, zweryfikowanie poprawności tekstu czy jego unikalności. Jak to wszystko sobie ułatwić? Warto postawić na sprawdzone narzędzia dla copywritera. Oto…

Fakty i mity o copywritingu

Fakty i mity o copywritingu

Marzysz o zawodzie copywritera, ale krążące na jego temat informacje nieco Cię zniechęcają? Poniższy wpis weryfikuje, czy wszystko, o czym możesz przeczytać lub usłyszeć, rzeczywiście jest prawdą. Znajdziesz w nim najpopularniejsze fakty i mity o copywritingu. Sprawdź je koniecznie, aby przekonać się, czy jest to branża dla Ciebie. Copywriting to łatwa praca – MIT „Copywriter tylko siedzi przed komputerem i…

Reklama firmy w internecie

Reklama firmy w internecie

Obecność firmy w świecie online to ogromne korzyści. Internet jest niezwykle wdzięcznym narzędziem przekazywania informacji. Od kilku lat intensywnie wykorzystują to przedsiębiorcy, promując swoje produkty i usługi za pośrednictwem różnych kanałów przekazu. Jak i dlaczego warto to robić? Gdzie reklamować firmę w internecie? Aktywność firmy w różnych kanałach ma ogromne znaczenie, jeśli chcesz budować rozpoznawalną i godną zaufania markę. Dając…

Doświadczony copywriter – czyli jaki?

Doświadczony copywriter – czyli jaki?

Przygotowanie artykułu czy tekstu promocyjnego nie wydaje się niczym szczególnie trudnym. Każdy pisał kiedyś jakąś dłuższą wypowiedź (np. w szkole), więc chyba można poradzić sobie z takim zadaniem, prawda? Jednak to nie takie proste. Doświadczony copywriter musi znać zasady tworzenia i funkcjonowania tekstów oraz mieć świadomość sposobu ich odbioru. Kim jest więc ten profesjonalista? Co musi wiedzieć dobry copywriter? Pisząc…

Ebook dla firmy – czy warto tworzyć ebooki?

Ebook dla firmy – czy warto tworzyć ebooki?

Prowadzenie własnej firmy wiąże się z nieustannym rozwojem i promocją oferowanych produktów czy usług. W ostatnich latach na popularności zyskują ebooki, których można znaleźć na rynku tysiące. Jeśli prowadzisz własną firmę i wpadłeś na pomysł napisania ebooka…czytaj dalej! Dlaczego warto napisać ebooka? Wydanie ebooka należy solidnie przemyśleć. Musisz znać m.in. cel, jaki chcesz osiągnąć tą publikacją i znać grupę docelową.…

Filologia polska – co to za studia? Praca po filologii polskiej

Filologia polska – co to za studia? Praca po filologii polskiej

Filologia polska to studia wymagające od kandydatów kilku cech charakteru. Wybierają ją często osoby marzycielskie – chcące zostać poetami, pisarzami czy sławnymi dramaturgami. Na tym kierunku odnajdą się jednak i ci, którym przyjemność sprawia czytanie oraz poznawanie nowych światów i historii. Wybierając te studia, warto znać perspektywy pracy po ich ukończeniu. Co zaskakujące, wielu studentów polonistyki znajduje zatrudnienie nie po,…

Dobra agencja copywriterska – po czym ją rozpoznać?

Dobra agencja copywriterska – po czym ją rozpoznać?

Doskonale widoczna strona internetowa, ciągle zwiększająca się liczba klientów i wzrost zysków – to podstawowe efekty, na jakie liczy osoba nawiązująca współpracę z agencją copywriterską. Jednak czy zawsze są możliwe do osiągnięcia? Okazuje się, że sporo w tej kwestii zależy właśnie od wyboru agencji. Jak znaleźć właściwą firmę, aby później nie żałować? Wszystko opisujemy poniżej. Zapoznanie się z portfolio To…

Długość tekstu na stronie – jaka jest odpowiednia?

Długość tekstu na stronie – jaka jest odpowiednia?

Szukając informacji na temat tekstów na stronie www, można znaleźć przede wszystkim wzmianki o poprawności językowej, stylistyce czy użyteczności. Co z długością treści? Warto pamiętać, że ona też odgrywa istotną rolę. Z jednej strony nie można zniechęcać czytelników przesadnie długim tekstem. Jednocześnie należy uważać, aby nie był za krótki, ponieważ wtedy odbiorcy poczują niedosyt. Jak to pogodzić? Jaka jest odpowiednia…

Porady dla copywritera – tak będziesz pracować efektywniej!

Porady dla copywritera – tak będziesz pracować efektywniej!

Z pewnością każdy copywriter miewa takie dni, kiedy tworzenie tekstów zaczyna sprawiać mu trudność. Czasami zdarza się to w momencie, gdy konieczne jest szybkie uporanie się ze zleceniem ze względu na zbliżający się deadline. Czy są sposoby na to, aby nawet w takich sytuacjach poprawić swoją efektywność? Sprawdziliśmy to i przygotowaliśmy praktyczne porady dla copywritera. Podstawa, czyli wygodne miejsce do…

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Kanibalizacja słów kluczowych jest zjawiskiem utrudniającym stronie www osiągnięcie wysokiej pozycji w Google. Tym samym nie jest ona dobrze widoczna dla użytkowników i nie generuje oczekiwanego ruchu organicznego. Czy takich problemów można uniknąć? Jeśli tak, jak to zrobić? Z poniższego wpisu dowiesz się wszystkiego. Kanibalizacja słów kluczowych – co to jest? Problem kanibalizacji pojawia się w sytuacji, gdy pod tę…

Jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Firma ciesząca się dobrym wizerunkiem ma większe szanse na odniesienie sukcesu na rynku. Wynika to z tego, że wzbudza zaufanie klientów i do tego jest rozpoznawalna. Osiągnięcie takiego celu nie jest łatwe, ale trzeba podkreślić, że jest możliwe, przy użyciu odpowiednich narzędzi marketingowych. Oto kilka praktycznych wskazówek, jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie. Przygotowanie Na początek warto podkreślić, że…

Marketing na LinkedIn – czy warto?

Marketing na LinkedIn – czy warto?

LinkedIn to serwis, który skrywa duży potencjał marketingowy. Jego celem jest ułatwienie kontaktów biznesowo-społecznych między użytkownikami. Obecnie coraz więcej firm dba o aktywność na LinkedIn, gdyż w ten sposób można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zyskać nowych klientów. Jak zaplanować działania marketingowe, aby osiągnąć taki rezultat? LinkedIn – co to jest? Zacznijmy od początku, a więc od wyjaśnienia, czym…