Blog

Copywriting —  do czego jest potrzebny?

Copywriting — do czego jest potrzebny?

Content is a king to jeden z popularnych sloganów marketingu online. Ale co właściwie ma wspólnego z copywritingiem? Choć termin ten jest obecnie coraz częściej używany, nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, do czego jest nam potrzebny i na czym polega praca copywritera. Copywriting to tworzenie różnego rodzaju treści. Ich celem jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, wzbudzenie w nich zainteresowania…

Współpraca z agencją copywriterską – tak czy nie?

Współpraca z agencją copywriterską – tak czy nie?

„Szukam copywritera do współpracy, agencjom dziękuję” – na takie ogłoszenia trafiamy coraz częściej. Mimo że wiele osób potrzebuje pomocy w tworzeniu tekstów, niektórym zależy wyłącznie na kimś, kto jest freelancerem. Czy słusznie? Współpraca z agencją copywriterską nie jest czymś, czego trzeba się obawiać! Agencja copywriterska – czyli kto? Niechęć przed współpracą z profesjonalną agencją copywritingu często wynika z braku wiedzy…

Przydatne narzędzia dla copywritera

Przydatne narzędzia dla copywritera

Praca copywritera niektórym wydaje się prosta – wystarczy włączyć komputer i napisać tekst. Jednak aby powstała treść, trzeba przejść przez kilka ważnych etapów. Najpierw konieczne jest zebranie informacji i lepsze poznanie tematu. Później przychodzi czas m.in. na dobór właściwych fraz kluczowych, zweryfikowanie poprawności tekstu czy jego unikalności. Jak to wszystko sobie ułatwić? Warto postawić na sprawdzone narzędzia dla copywritera. Oto…

Fakty i mity o copywritingu

Fakty i mity o copywritingu

Marzysz o zawodzie copywritera, ale krążące na jego temat informacje nieco Cię zniechęcają? Poniższy wpis weryfikuje, czy wszystko, o czym możesz przeczytać lub usłyszeć, rzeczywiście jest prawdą. Znajdziesz w nim najpopularniejsze fakty i mity o copywritingu. Sprawdź je koniecznie, aby przekonać się, czy jest to branża dla Ciebie. Copywriting to łatwa praca – MIT „Copywriter tylko siedzi przed komputerem i…

Reklama firmy w internecie

Reklama firmy w internecie

Obecność firmy w świecie online to ogromne korzyści. Internet jest niezwykle wdzięcznym narzędziem przekazywania informacji. Od kilku lat intensywnie wykorzystują to przedsiębiorcy, promując swoje produkty i usługi za pośrednictwem różnych kanałów przekazu. Jak i dlaczego warto to robić? Gdzie reklamować firmę w internecie? Aktywność firmy w różnych kanałach ma ogromne znaczenie, jeśli chcesz budować rozpoznawalną i godną zaufania markę. Dając…

Doświadczony copywriter – czyli jaki?

Doświadczony copywriter – czyli jaki?

Przygotowanie artykułu czy tekstu promocyjnego nie wydaje się niczym szczególnie trudnym. Każdy pisał kiedyś jakąś dłuższą wypowiedź (np. w szkole), więc chyba można poradzić sobie z takim zadaniem, prawda? Jednak to nie takie proste. Doświadczony copywriter musi znać zasady tworzenia i funkcjonowania tekstów oraz mieć świadomość sposobu ich odbioru. Kim jest więc ten profesjonalista? Co musi wiedzieć dobry copywriter? Pisząc…

Ebook dla firmy – czy warto tworzyć ebooki?

Ebook dla firmy – czy warto tworzyć ebooki?

Prowadzenie własnej firmy wiąże się z nieustannym rozwojem i promocją oferowanych produktów czy usług. W ostatnich latach na popularności zyskują ebooki, których można znaleźć na rynku tysiące. Jeśli prowadzisz własną firmę i wpadłeś na pomysł napisania ebooka…czytaj dalej! Dlaczego warto napisać ebooka? Wydanie ebooka należy solidnie przemyśleć. Musisz znać m.in. cel, jaki chcesz osiągnąć tą publikacją i znać grupę docelową.…

Filologia polska – co to za studia? Praca po filologii polskiej

Filologia polska – co to za studia? Praca po filologii polskiej

Filologia polska to studia wymagające od kandydatów kilku cech charakteru. Wybierają ją często osoby marzycielskie – chcące zostać poetami, pisarzami czy sławnymi dramaturgami. Na tym kierunku odnajdą się jednak i ci, którym przyjemność sprawia czytanie oraz poznawanie nowych światów i historii. Wybierając te studia, warto znać perspektywy pracy po ich ukończeniu. Co zaskakujące, wielu studentów polonistyki znajduje zatrudnienie nie po,…

Dobra agencja copywriterska – po czym ją rozpoznać?

Dobra agencja copywriterska – po czym ją rozpoznać?

Doskonale widoczna strona internetowa, ciągle zwiększająca się liczba klientów i wzrost zysków – to podstawowe efekty, na jakie liczy osoba nawiązująca współpracę z agencją copywriterską. Jednak czy zawsze są możliwe do osiągnięcia? Okazuje się, że sporo w tej kwestii zależy właśnie od wyboru agencji. Jak znaleźć właściwą firmę, aby później nie żałować? Wszystko opisujemy poniżej. Zapoznanie się z portfolio To…

Długość tekstu na stronie – jaka jest odpowiednia?

Długość tekstu na stronie – jaka jest odpowiednia?

Szukając informacji na temat tekstów na stronie www, można znaleźć przede wszystkim wzmianki o poprawności językowej, stylistyce czy użyteczności. Co z długością treści? Warto pamiętać, że ona też odgrywa istotną rolę. Z jednej strony nie można zniechęcać czytelników przesadnie długim tekstem. Jednocześnie należy uważać, aby nie był za krótki, ponieważ wtedy odbiorcy poczują niedosyt. Jak to pogodzić? Jaka jest odpowiednia…

Porady dla copywritera – tak będziesz pracować efektywniej!

Porady dla copywritera – tak będziesz pracować efektywniej!

Z pewnością każdy copywriter miewa takie dni, kiedy tworzenie tekstów zaczyna sprawiać mu trudność. Czasami zdarza się to w momencie, gdy konieczne jest szybkie uporanie się ze zleceniem ze względu na zbliżający się deadline. Czy są sposoby na to, aby nawet w takich sytuacjach poprawić swoją efektywność? Sprawdziliśmy to i przygotowaliśmy praktyczne porady dla copywritera. Podstawa, czyli wygodne miejsce do…

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Kanibalizacja słów kluczowych jest zjawiskiem utrudniającym stronie www osiągnięcie wysokiej pozycji w Google. Tym samym nie jest ona dobrze widoczna dla użytkowników i nie generuje oczekiwanego ruchu organicznego. Czy takich problemów można uniknąć? Jeśli tak, jak to zrobić? Z poniższego wpisu dowiesz się wszystkiego. Kanibalizacja słów kluczowych – co to jest? Problem kanibalizacji pojawia się w sytuacji, gdy pod tę…

Jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Firma ciesząca się dobrym wizerunkiem ma większe szanse na odniesienie sukcesu na rynku. Wynika to z tego, że wzbudza zaufanie klientów i do tego jest rozpoznawalna. Osiągnięcie takiego celu nie jest łatwe, ale trzeba podkreślić, że jest możliwe, przy użyciu odpowiednich narzędzi marketingowych. Oto kilka praktycznych wskazówek, jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie. Przygotowanie Na początek warto podkreślić, że…

Marketing na LinkedIn – czy warto?

Marketing na LinkedIn – czy warto?

LinkedIn to serwis, który skrywa duży potencjał marketingowy. Jego celem jest ułatwienie kontaktów biznesowo-społecznych między użytkownikami. Obecnie coraz więcej firm dba o aktywność na LinkedIn, gdyż w ten sposób można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zyskać nowych klientów. Jak zaplanować działania marketingowe, aby osiągnąć taki rezultat? LinkedIn – co to jest? Zacznijmy od początku, a więc od wyjaśnienia, czym…

Jakie działania na Instagramie nie są zalecane?

Jakie działania na Instagramie nie są zalecane?

Instagram to platforma, którą rządzi poczucie wspólnoty i przynależności do społeczności. Aby to umożliwić, serwis walczy ze spamem i botami, których obecność kłóci się z jego misją. Przekroczenie określonych limitów może wiązać się z tymczasową blokadą konta, a w przypadku wielokrotnego złamania zasad nawet trwałym jego usunięciem. Co zrobić, by serwis nie uznał nas za szkodliwego użytkownika i uniknąć kar?…

Obcojęzyczny copywriting — czy copywriter powinien znać języki obce?

Obcojęzyczny copywriting — czy copywriter powinien znać języki obce?

Copywriter na co dzień posługuje się językiem pisanym, dlatego jego dobra znajomość jest jednym z podstawowych wymagań. Nawet nasz własny język potrafi sprawić kłopoty i zazwyczaj umiejętności ze szkoły nie wystarczą. Wraz z globalizacją i rozwojem telekomunikacji rośnie zapotrzebowanie na obcojęzyczny copywriting i tym samym na osoby, które takie teksty przygotują. Czy copywriter musi znać języki obce, czy jest to…

Ile kosztuje copywriting – cena idzie w parze z jakością

Ile kosztuje copywriting – cena idzie w parze z jakością

Zdarza się, że osoby kontaktujące się z agencją marketingową lub copywriterem pracującym jako freelancer narzekają na zbyt wysokie stawki. Czy słusznie? To zależy od sytuacji i kilku istotnych czynników, takich jak liczba tekstów, poziom ich skomplikowania czy termin wykonania zlecenia. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że do odnoszenia sukcesów w zawodzie copywritera, tak samo jak w każdym innym, potrzebne…

PR a marketing – podobieństwa i różnice

PR a marketing – podobieństwa i różnice

Public relations oraz marketing są bardzo często ze sobą mylone. Pomimo tego, że to dwa przenikające się pojęcia, funkcjonują osobno. Mimo wszystko ich synergia jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu przez przedsiębiorstwo. Nie ma wątpliwości, że zarówno PR, jak i marketing są podstawą funkcjonowania każdego biznesu.  Warto przy tym dostrzegać, jakie różnice występują pomiędzy pojęciami. To pozwoli na sprawniejsze prowadzenie działań…

Jak zostać copywriterem, nie mając doświadczenia?

Jak zostać copywriterem, nie mając doświadczenia?

Na rynku pojawia się coraz więcej freelancerów, chcących spróbować swoich sił i umiejętności pisarskich w zawodzie copywritera. Dla wielu z nich początki są bardzo trudne, dlatego część szybko rezygnuje. Jednak bardziej nieugięte osoby wytrwale próbują przebić się wśród konkurencji. Zastanawiasz się, jak wyróżnić się z tłumu i zostać docenionym wśród zleceniodawców? W dalszej części artykułu omówimy wskazówki, którymi możesz się…

Tłumaczenie strony internetowej na język angielski — o czym pamiętać?

Tłumaczenie strony internetowej na język angielski — o czym pamiętać?

Angielski to bez wątpienia współczesna lingua franca — jest on najbardziej popularnym językiem na świecie pod względem liczby rodzimych i nierodzimych użytkowników. To tłumaczy decyzje podejmowane przez coraz więcej firm, aby przetłumaczyć swoje strony internetowe na język angielski. Pomaga to w poszerzeniu swoich zasięgów i zwiększeniu rozpoznawalności biznesu w Internecie. To też jeden z najprostszych sposobów na to, aby mało…