Blog

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?

Kanibalizacja słów kluczowych jest zjawiskiem utrudniającym stronie www osiągnięcie wysokiej pozycji w Google. Tym samym nie jest ona dobrze widoczna dla użytkowników i nie generuje oczekiwanego ruchu organicznego. Czy takich problemów można uniknąć? Jeśli tak, jak to zrobić? Z poniższego wpisu dowiesz się wszystkiego. Kanibalizacja słów kluczowych – co to jest? Problem kanibalizacji pojawia się w sytuacji, gdy pod tę…

Jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Firma ciesząca się dobrym wizerunkiem ma większe szanse na odniesienie sukcesu na rynku. Wynika to z tego, że wzbudza zaufanie klientów i do tego jest rozpoznawalna. Osiągnięcie takiego celu nie jest łatwe, ale trzeba podkreślić, że jest możliwe, przy użyciu odpowiednich narzędzi marketingowych. Oto kilka praktycznych wskazówek, jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie. Przygotowanie Na początek warto podkreślić, że…

Marketing na LinkedIn – czy warto?

Marketing na LinkedIn – czy warto?

LinkedIn to serwis, który skrywa duży potencjał marketingowy. Jego celem jest ułatwienie kontaktów biznesowo-społecznych między użytkownikami. Obecnie coraz więcej firm dba o aktywność na LinkedIn, gdyż w ten sposób można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zyskać nowych klientów. Jak zaplanować działania marketingowe, aby osiągnąć taki rezultat? LinkedIn – co to jest? Zacznijmy od początku, a więc od wyjaśnienia, czym…

Jakie działania na Instagramie nie są zalecane?

Jakie działania na Instagramie nie są zalecane?

Instagram to platforma, którą rządzi poczucie wspólnoty i przynależności do społeczności. Aby to umożliwić, serwis walczy ze spamem i botami, których obecność kłóci się z jego misją. Przekroczenie określonych limitów może wiązać się z tymczasową blokadą konta, a w przypadku wielokrotnego złamania zasad nawet trwałym jego usunięciem. Co zrobić, by serwis nie uznał nas za szkodliwego użytkownika i uniknąć kar?…

Obcojęzyczny copywriting — czy copywriter powinien znać języki obce?

Obcojęzyczny copywriting — czy copywriter powinien znać języki obce?

Copywriter na co dzień posługuje się językiem pisanym, dlatego jego dobra znajomość jest jednym z podstawowych wymagań. Nawet nasz własny język potrafi sprawić kłopoty i zazwyczaj umiejętności ze szkoły nie wystarczą. Wraz z globalizacją i rozwojem telekomunikacji rośnie zapotrzebowanie na obcojęzyczny copywriting i tym samym na osoby, które takie teksty przygotują. Czy copywriter musi znać języki obce, czy jest to…

Ile kosztuje copywriting – cena idzie w parze z jakością

Ile kosztuje copywriting – cena idzie w parze z jakością

Zdarza się, że osoby kontaktujące się z agencją marketingową lub copywriterem pracującym jako freelancer narzekają na zbyt wysokie stawki. Czy słusznie? To zależy od sytuacji i kilku istotnych czynników, takich jak liczba tekstów, poziom ich skomplikowania czy termin wykonania zlecenia. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że do odnoszenia sukcesów w zawodzie copywritera, tak samo jak w każdym innym, potrzebne…

PR a marketing – podobieństwa i różnice

PR a marketing – podobieństwa i różnice

Public relations oraz marketing są bardzo często ze sobą mylone. Pomimo tego, że to dwa przenikające się pojęcia, funkcjonują osobno. Mimo wszystko ich synergia jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu przez przedsiębiorstwo. Nie ma wątpliwości, że zarówno PR, jak i marketing są podstawą funkcjonowania każdego biznesu.  Warto przy tym dostrzegać, jakie różnice występują pomiędzy pojęciami. To pozwoli na sprawniejsze prowadzenie działań…

Jak zostać copywriterem, nie mając doświadczenia?

Jak zostać copywriterem, nie mając doświadczenia?

Na rynku pojawia się coraz więcej freelancerów, chcących spróbować swoich sił i umiejętności pisarskich w zawodzie copywritera. Dla wielu z nich początki są bardzo trudne, dlatego część szybko rezygnuje. Jednak bardziej nieugięte osoby wytrwale próbują przebić się wśród konkurencji. Zastanawiasz się, jak wyróżnić się z tłumu i zostać docenionym wśród zleceniodawców? W dalszej części artykułu omówimy wskazówki, którymi możesz się…

Tłumaczenie strony internetowej na język angielski — o czym pamiętać?

Tłumaczenie strony internetowej na język angielski — o czym pamiętać?

Angielski to bez wątpienia współczesna lingua franca — jest on najbardziej popularnym językiem na świecie pod względem liczby rodzimych i nierodzimych użytkowników. To tłumaczy decyzje podejmowane przez coraz więcej firm, aby przetłumaczyć swoje strony internetowe na język angielski. Pomaga to w poszerzeniu swoich zasięgów i zwiększeniu rozpoznawalności biznesu w Internecie. To też jeden z najprostszych sposobów na to, aby mało…

Aplikacje ułatwiające obsługę Instagrama

Aplikacje ułatwiające obsługę Instagrama

Instagram to obecnie jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Ma wiele ciekawych funkcji, które stale są ulepszane. Za pośrednictwem tej aplikacji możemy podzielić się ze znajomymi czymkolwiek chcemy, na przykład zdjęciami z imprezy urodzinowej lub zabawnym filmikiem z naszym zwierzakiem w roli głównej. To również świetne narzędzie komunikacji marketingowej dla biznesu. Możliwości wykorzystania Instagrama jest naprawdę wiele.  Nie każdy jednak wie,…

Optymalizacja SEO w e-commerce – najważniejsze elementy

Optymalizacja SEO w e-commerce – najważniejsze elementy

Optymalizacja SEO w e-commerce to nieustanne dostosowywanie witryny sklepu do algorytmów Google. Kierując się odpowiednimi zasadami, można znacząco wpłynąć na swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, zwiększyć ruch na stronie internetowej oraz szybciej osiągnąć przyjęte cele sprzedażowe. W jaki sposób można osiągnąć takie efekty? Czy wymaga to dużo czasu i wysiłku? Szczegóły w naszym wpisie. Słowa…

Opisy kategorii – dlaczego są potrzebne? Jak je poprawnie przygotować?

Opisy kategorii – dlaczego są potrzebne? Jak je poprawnie przygotować?

W każdym sklepie internetowym powinny pojawić się zarówno opisy wszystkich dostępnych produktów, jak i ogólnych kategorii. Mają one istotne znaczenie i to nie tylko dla osób odwiedzających stronę, ale również dla działań prowadzonych w ramach SEO. Mimo to opisy kategorii często są lekceważone i przez to przygotowane niestarannie. Tego typu treści okazują się bardzo przydatne. Warto poświęcić im trochę czasu…

Strona internetowa od podstaw — komu zlecić przygotowanie tekstów?

Strona internetowa od podstaw — komu zlecić przygotowanie tekstów?

Własna strona internetowa to skarb — dzięki niej możesz zaprezentować swoją ofertę szerokiemu gronu odbiorców. O fundamentalnej roli strony internetowej w biznesie świadczy fakt, że daje one pełną kontrolę nad tym, co przestawiasz potencjalnemu odbiorcy. Na przejrzystość strony składają się dwa czynniki — szata graficzna i teksty, które są na niej umieszczone. Content. Jak go stworzyć? Przygotowanie oprawy graficznej strony…

Teksty blogowe z SEO – dlaczego warto je przygotować?

Teksty blogowe z SEO – dlaczego warto je przygotować?

Blog jest dla wielu firm jednym z narzędzi, które kształtują świadomość marki wśród odbiorców. Aby był on jak najlepiej widoczny w wyszukiwarkach, warto tworzyć wartościowe teksty blogowe z SEO. Odpowiednie zoptymalizowanie treści na stronie sprawi, że szanse na dotarcie do nowych odbiorców zdecydowanie wzrosną. Dlaczego warto pisać teksty blogowe z SEO? SEO jest pewnym zbiorem działań, które podejmuje się w…

Optymalizacja wizytówki Google — jak stać się widocznym w Mapach?

Optymalizacja wizytówki Google — jak stać się widocznym w Mapach?

Narzędzie Google Moja Firma to idealna opcja dla firm o charakterze lokalnym. Utworzona przy pomocy tej usługi wizytówka może przyczynić się do wzrostu w wynikach wyszukiwania oraz do pozyskania nowych klientów. Jednak w jaki sposób zoptymalizować zawarte w niej dane, żeby biznes mógł na tym skorzystać? GOOGLE MOJA FIRMA — bezpłatna wizytówka Użytkownicy Internetu często stoją przed wyzwaniem wyszukania w…

Techniczne treści na stronę internetową

Techniczne treści na stronę internetową

Zawód copywritera bywa zaskakujący. Nie wszystkie zlecenia są równie łatwe, niektóre wymagają np. większej dbałości o detale, a inne stosowania specjalistycznego języka. Niedawno nasz zespół otrzymał nieco mniej typowe niż zwykle zamówienie – techniczne treści na stronę www. Naszym dodatkowym zadaniem były teksty po niemiecku i angielsku. Poniżej znajdziesz krótki opis naszego zadania dla firmy B&B Weld, przy współpracy z…

Czy warto inwestować w teksty zapleczowe?

Czy warto inwestować w teksty zapleczowe?

Chcesz wypromować swoją stronę internetową? Uważasz, że reklamy są jedynym sposobem na przyciągnięcie uwagi? Jeśli Twoje odpowiedzi są twierdzące, to znak, że najwyższa pora zainteresować się tekstami zapleczowymi. Czym są teksty zapleczowe? Teksty zapleczowe są kluczowym elementem tzw. zaplecza pozycjonerskiego. Tworzy się je dla czytelników, a nie wyłącznie z myślą o algorytmach wyszukiwarek internetowych. Treści tego typu nie są na…

Treści na stronę internetową szkoły językowej

Treści na stronę internetową szkoły językowej

Obecnie trudno sobie wyobrazić firmę bez strony internetowej. To nie tylko wizytówka biznesu, ale i dodatkowy kanał komunikacji z klientami oraz skuteczna forma promocji. W przypadku szkoły językowej witryna z dopracowaną treścią jest tak naprawdę niezbędna, bo bez niej trudno wyróżnić się na tle konkurencji. Niedawno zaufała nam jedna z takich firm, a w tym wpisie prezentujemy efekty naszej pracy…

Ekspercki blog firmowy – komu zlecić pisanie tekstów

Ekspercki blog firmowy – komu zlecić pisanie tekstów

Prowadzenie bloga firmowego daje szereg korzyści zarówno Twojej firmie, jak i klientowi. Rzetelne prowadzenie bloga i regularne publikowanie tekstów to podstawa. Dodatkowo warto zadbać o SEO wpisów blogowy. Jeśli wiesz, że zabraknie Ci czasu na stworzenie wartościowego bloga lub nie jesteś pewien, jakie treści powinieneś publikować, możesz zlecić napisanie specjalistom, którzy sprawią, że ekspercki blog firmowy będzie źródłem wiedzy dla…

Czy strona w języku angielskim jest ważna?

Czy strona w języku angielskim jest ważna?

Polskie firmy coraz częściej decydują się na stworzenie swojej strony internetowej również w języku angielskim, a poszerzenie zasięgów i zwiększenie ruchu w witrynie to jedne z wielu korzyści, jakie ta decyzja może przynieść. Przed jej podjęciem warto jednak dowiedzieć się, chociażby jakim firmom taka inwestycja realnie się opłaci i jakie wiążą się z nią profity. Czy w rzeczywistości strona w języku…