Content is a king to jeden z popularnych sloganów marketingu online. Ale co właściwie ma wspólnego z copywritingiem? Choć termin ten jest obecnie coraz częściej używany, nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, do czego jest nam potrzebny i na czym polega praca copywritera.
Copywriting to tworzenie różnego rodzaju treści. Ich celem jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, wzbudzenie w nich zainteresowania oraz nakłonienie do konkretnego działania. Najczęściej wykorzystywany jest w Internecie, prasie, mediach społecznościowych i wszędzie tam, gdzie potrzebne jest przekazywanie informacji. Aby stworzyć unikalny i angażujący content, wymagane jest odpowiednie przygotowanie merytoryczne oraz umiejętność pisania perswazyjnych tekstów. Treści tworzone przez copywritera to nie tylko wpisy blogowe, chwytliwe slogany czy opisy produktów. Copywriting stanowi jeden z filarów marketingu internetowego. Do czego jest potrzebny?
1. Możesz przekazać klientom konkretny komunikat
Każda firma komunikuje się ze swoimi klientami czy kontrahentami. Bez względu na to, czy komunikacja przepływa w formie filmów na YouTube bądź TikToku, czy też występuje w tradycyjnej formie, czyli w postaci słowa pisanego, jest istotnym elementem w tworzeniu relacji. Jeżeli chcesz zaoferować klientom swoją usługę lub produkt, albo przekazać inne istotne informacje, niezbędna do tego będzie umiejętność pisania jasnych i konkretnych komunikatów.
Copywriting jest potrzebny we wszystkich firmach, ale nie wszystkie są świadome tego, jaką wartość wnosi. Copywriter nie tylko stworzy atrakcyjne opisy Twoich produktów i usług. Może pomóc w napisaniu scenariuszy reklamowych do radia, i telewizji, zredaguje treści na blogu, w sklepie online czy też wiadomości przesyłane klientom w mailingach, w postaci broszur czy ulotek.
2. Utrzymujesz stały kontakt z odbiorcami — potencjalnymi klientami
Aby utrzymać stały kontakt z klientami lub nawiązać go z nowymi, konieczny jest przepływ informacji. Ważne jest to, w jaki sposób są formułowane przesyłane treści. Bez względu na formę komunikacji istotna jest angażująca treść, aby wzbudzić i utrzymać zainteresowanie. Zatem inwestycja w copywriting jest inwestycją długofalową, ponieważ dzięki działaniom odbywającym się w tym obszarze firma dociera do grupy docelowej. Buduje przy tym społeczność lojalnych klientów.
3. Copywriting — do czego jest potrzebny? Rozpoznawalność marki
Copywriting dla biznesu (copywriting biznesowy) pełni bardzo ważną funkcję. To rodzaj treści wykorzystywanych do budowania wizerunku i świadomości marki, a także do zwiększania sprzedaży i konkurencyjności na rynku. Wykorzystywany jest w newsletterach, mailingach, banerach czy opisach produktów. Ważne jest, aby dobrze poznać swoich klientów (m.in. ich zainteresowania, potrzeby, cele, marzenia). Trzeba też znaleźć cechy wyróżniające markę, dzięki którym zbuduje swoją unikalność i rozpoznawalność. Ponadto konieczne jest zaprezentowanie jej w taki sposób, aby dotarła do jak największego grona odbiorców i produkty lub usługi były rozpoznawane jako te wysokiej jakości.
4. Kreujesz wizerunek eksperta w branży
Jest to punkt ściśle powiązany z budowaniem rozpoznawalności marki. W końcu jak można budować rozpoznawalność marki bez kreowania profesjonalnego wizerunku?
Content marketing to skuteczna gałąź promocji, która może pomóc w budowaniu silnej świadomości marki, zaufania i wiarygodności. Ważne jest, aby zaprezentować produkty lub usługi klientom i zdobyć ich zaufanie, stworzyć pozytywny wizerunek eksperta w branży. Wizerunek ten można wykreować, publikując treści pod swoim nazwiskiem lub marką. Atrakcyjne teksty, którymi dzielą się użytkownicy w mediach społecznościowych, zwiększą rozpoznawalność, co przełoży się na budowanie reputacji. Zatrudnienie osoby do tworzenia treści z pewnością ułatwi wykreowanie wizerunku eksperta.
5. Twoja strona pnie się w górę w wynikach wyszukiwania
SEO copywriter to osoba, która odpowiada za przygotowanie treści na potrzeby działań SEO, związanych z pozycjonowaniem. Jest on niezbędny do osiągnięcia sukcesu w marketingu internetowym, ponieważ pomaga poprawić pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Copywriter tworzy również przekonujące komunikaty, które mogą być wykorzystywane w marketingu przy tworzeniu reklam. Ostatecznie, skuteczne umiejętności copywriterskie są kluczem do prowadzenia firmy. Umożliwiają dotarcie do klientów, którzy szukają konkretnych produktów lub usług.
Zapamiętaj, że treść jest Twoją wizytówką. Ma ogromny wpływ nie tylko na wizerunek, ale również na zyski płynące z prowadzenia biznesu. Copywriter będzie cenną pomocą dla Twojej firmy. Nie tylko stworzy wysokiej jakości teksty, aby dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, ale również pomoże Ci profesjonalnie prezentować się na tle konkurencji.
Jeśli potrzebujesz pomocy w tworzeniu wpisów blogowych, tekstów SEO, artykułów specjalistycznych lub innych treści, zachęcamy do kontaktu z naszym zespołem!
Współautorką tekstu jest Marta Sawicka