Czy każda firma musi mieć konto na Instagramie?

Instagram to jeden z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych, a właściwie fotograficzno-społecznościowych. Każdego dnia z tej aplikacji korzysta wiele milionów osób. Instagram może pomóc w wypromowaniu firmy i zwiększeniu jej widoczności w Internecie. Pojawia się jednak pytanie – czy każdy musi mieć konto w tym serwisie? Komu aktywność na Instagramie pomoże, a komu platforma nie jest w ogóle potrzebna? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Co to jest Instagram?

Dla niewtajemniczonych – Instagram, o którym potocznie mówi się po prostu Insta, to aplikacja umożliwiająca publikację i edycję zdjęć, a także krótkich filmów. Z serwisu korzysta wiele osób na całym świecie, a dodawane treści można opisywać przy pomocy tzw. hasztagów (wyrazów poprzedzonych symbolem #). Pierwsza wersja Instagrama pojawiła się w 2010 roku, a wraz z upływem czasu liczba aktywnych użytkowników coraz szybciej wzrastała (w 2017 było to 700 milionów). Dziś z aplikacji chętnie korzystają nie tylko osoby prywatne, publikujące na platformie swoje selfie, ale i firmy, które za sprawą konta na Insta chcą zwiększyć swoją popularność, docierając tym samym do szerszego grona odbiorców.

Dla kogo konto firmowe na Instagramie?

Tak naprawdę o założeniu konta na Instagramie powinny pomyśleć wszystkie firmy, które poważnie podchodzą do promocji i prowadzenia działań marketingowych w Internecie. To kolejny kanał komunikacji z klientami (także potencjalnymi), który działa stosunkowo szybko i skutecznie. Z aplikacji najchętniej korzystają blogerzy i influencerzy chcący wypromować swoją markę lub/i zyskać więcej czytelników. Niemniej jednak Instagram, podobnie jak Facebook, jest odpowiednią aplikacją również dla firm działających w takich branżach jak: moda, uroda, gastronomia, muzyka itp., które szukają nowego, ciekawego sposobu na promowanie swoich produktów lub usług. Sukces mogą też z powodzeniem odnieść przedsiębiorstwa prowadzące inną działalność – np. w zakresie online marketingu, handlu, turystyki czy motoryzacji. Przed założeniem konta trzeba jednak sobie zadać pytanie: kto jest moją grupą docelową i czy Instagram pozwoli mi do niej dotrzeć?

Czasami mimo regularnego dodawania nowych treści profil nie jest dobrze widoczny i nie ma zbyt wielu followersów. Wpływ na to może mieć niewłaściwe podejście do Instagrama. Firmy np. z branży budowlanej lub kamieniarskiej rzadko decydują się na prowadzenie Insta, ponieważ nie jest to kanał komunikacji, który może zwiększyć grono ich klientów (choć dużo może zależeć od contentu publikowanego na profilu czy samego podejścia do aplikacji). Warto się więc zastanowić, czy Instagram jest nam niezbędny i co możemy dzięki niemu osiągnąć.

Instagram jako narzędzie promocji

Od 2015 roku mamy możliwość umieszczania na Instagramie płatnych reklam. To bardzo dobre rozwiązanie zwłaszcza dla firm, które nie mają zbyt dużego budżetu na promocję w serwisach społecznościowych. Narzędzie do tworzenia sponsorowanych postów pozwala na określenie sposobu rozliczenia, geolokacji, jak i grupy docelowej, dlatego treści docierają do osób, które interesuje dana tematyka. Koszty reklam zmieniają się w zależności od podaży i popytu, ale według większości użytkowników mimo wszystko jest to interesująca i przede wszystkim atrakcyjna opcja.

Nie każdy musi być na Instagramie i nie każdy odniesie na tej platformie sukces. Choć z pozoru aplikacja wydaje się być łatwa i przejrzysta, nie do końca tak jest. Prowadzenie firmowego konta wymaga precyzyjnie zaplanowanej strategii i przede wszystkim doboru właściwych, dobrych jakościowo i ciekawych treści. Jak więc odnieść sukces na Instagramie? Tym tematem z pewnością zajmiemy się niebawem.

 

Patrycja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *