Landing page cieszy się coraz większą popularnością – pokazują to także zapytania, które otrzymujemy. Nic dziwnego, ponieważ jest to świetne narzędzie marketingowe. Pozwala na skuteczne generowanie konwersji, którą może być zakup produktów, zapisanie się do newslettera, założenie konta klienta czy wypełnienie formularza.

Czym właściwie jest landing page? Komu się przyda?

Landing page – co to jest?

To inaczej strona docelowa, czyli taka, na którą trafiają potencjalni klienci. Jej celem jest nakłonienie odbiorcy do konkretnego działania. Bardzo często jest to zakup produktu bądź zdecydowanie się na usługę, a więc coś, co pozwala firmie zwiększyć zyski.

Najważniejsze, żeby strona docelowa spełniała jasno określone zadanie. Bez tego nie będzie skuteczna, więc stosowanie jej nie przyniesie żadnych korzyści. Landing page zmienia anonimowych użytkowników w potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą firmy.

Co powinna zawierać strona docelowa?

Jest kilka elementów obowiązkowych dla landing page. Należą do nich:

  1. USP – Unique Selling Proposition, czyli unikalna propozycja sprzedaży. Inaczej jest to coś, co wyróżnia dany produkt bądź usługę. Konieczne jest podkreślenie unikalności i zasugerowanie odbiorcom, dlaczego to dobry wybór.
  2. Dopracowana treść – na content składają się przede wszystkim: chwytliwy nagłówek, podkreślenie cech produktu bądź usługi, opisanie korzyści.
  3. Element graficzny lub wideo – bez tego całość nie będzie atrakcyjna wizualnie. Trzeba zadbać o to, aby był to element ściśle nawiązujący do tego, co reklamuje strona docelowa.
  4. Opinie – muszą być oczywiście prawdziwe. To społeczny dowód słuszności, coś co potwierdza, że warto zaufać firmie.
  5. CTA – call to action ma zachęcać do konkretnego działania. Powinno zapewniać jasny komunikat, to ostatnia szansa na dokonanie konwersji. CTA można połączyć z formularzem, zwłaszcza gdy landing page służy zapisom do newslettera lub podobnym celom.

Jak wykorzystywać landing page?

Aby strona docelowa działała, musi generować ruch. Istnieją różne możliwości jej zareklamowania, a jedną z podstawowych są media społecznościowe. Dzięki temu można łatwo zwiększyć jej popularność, jeśli tylko firma ma swój profil w social mediach. Kolejny dobry wybór to e-mail marketing. Wystarczy dopracować wiadomość w taki sposób, aby zachęcić użytkowników do kliknięcia i przejścia na stronę.

Coraz popularniejszym rozwiązaniem są wpisy gościnne. W nich w formie linkowania można dodać właśnie adres landing page. Należy tylko dobrze przemyśleć, przez kogo będą publikowane takie artykuły – aby możliwe było dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej. Nie można też zapominać o firmowej witrynie. Odnośnik można umieścić na blogu lub w formie baneru.

Skuteczny landing page w Twoim zasięgu

Nie musisz samodzielnie tworzyć strony docelowej – możesz powierzyć to zadanie profesjonalistom, np. nam. Stworzymy dla Ciebie dopracowaną witrynę, która pozwoli na realizowanie celów firmy. Zapewnimy wsparcie w rozwoju Twojego biznesu i pomożemy nie tylko z tym. Sprawdź nasze portfolio, aby się przekonać, jakie teksty tworzymy na co dzień.

Leave a comment