Coraz częściej mówi się, że blog firmowy to jedno z najlepszych narzędzi umożliwiających promocję swojej firmy w Internecie oraz nawiązanie trwałych relacji z klientami. To nowoczesna forma marketingu, która może pełnić wiele funkcji, w zależności od charakteru prowadzonej działalności. Czy każda firma powinna prowadzić bloga? Przekonaj się, jakie korzyści płyną z zastosowania tego typu narzędzi.

Co to jest blog firmowy?

Blog firmowy to nic innego jak internetowy dziennik. Za jego pośrednictwem firma może komunikować się ze swoimi klientami – zarówno już zdobytymi, jak i tymi potencjalnymi. To miejsce, gdzie można przekazywać ważne informacje na temat oferowanych produktów czy usług. Można tu także uzyskać feedback (informację zwrotną) od czytelników postów. Na blogu firma może publikować różne treści – porady, odpowiedzi na często zadawane pytania, opisy planowanych działań czy też aktualności.

Uważa się, że blog firmowy to świetna forma promocji. Wszystko przez to, że nie kosztuje zbyt dużo, a jednocześnie pozwala dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Regularne publikowanie postów często przyczynia się do wzrostu liczby czytelników, a co za tym idzie – klientów i zysków.

Agencja copywriterska – WordPassion

Czy warto prowadzić bloga firmowego?

Blog może mieć bardzo duży wpływ na sposób kształtowania wizerunku firmy. Takie narzędzie komunikacji i promocji pozwala na przekazanie użytkownikom sieci informacji oraz odpowiedzi na pytania, które ich nurtują. Systematyczne publikowanie dopracowanych postów sprawia, że firma uznawana jest za profesjonalną i rzetelną. Musisz pamiętać, że blog to nie jest prywatny pamiętnik, choć biorąc pod uwagę formę, trochę go przypomina. To mniej oficjalna forma wypowiedzi firmy, dlatego podczas tworzenia postów można pozwolić sobie na więcej swobody. Jednocześnie warto mieć na uwadze, że wszystkie publikowane na blogu informacje mogą mieć znaczący wpływ na sposób odbioru przedsiębiorstwa. Język wypowiedzi i formę postów trzeba  więc dopasować do potencjalnych odbiorców, a także przyjętej strategii marketingowej.

Blog firmowy – zalety

Blog firmowy może być dodatkowym kanałem komunikacji pomiędzy firmą a klientami. Pojawiające się co pewien czas posty pozwalają na nawiązanie i utrzymanie komunikacji z czytelnikami. Mogą oni zadawać pytania, prezentować swoje uwagi oraz dzielić się swoimi pomysłami. Taki internetowy dialog daje możliwość lepszego poznania firmy i jej profilu, a także potrzeb użytkowników sieci oraz wyjście im naprzeciw. Co więcej, blog może być doskonałą podstawą do stworzenia skutecznej kampanii content marketingowej. Promowane za pośrednictwem postów produkty czy usługi, przedstawione poprzez wartościowe teksty, docierają do dużej grupy odbiorców, a dodatkowo mogą być uzupełnieniem newsletterów i wpisów w social mediach – takich jak Facebook lub Instagram. Poprzez bloga można więc zaoferować klientom coś więcej niż krótki i pozbawiony emocji wpis o nowym modelu samochodu czy butów.

Nie sposób nie wspomnieć także o aspektach SEO, czyli osiąganiu wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Google i inne wyszukiwarki „doceniają” aktualizowane regularnie witryny, które są bogate w długie oraz dopracowane treści. Publikowane posty pozwalają na budowę tzw. długiego ogona fraz kluczowych, czyli rozbudowanych fraz, które mogą generować większy ruch na stronie. Poza tym systematycznie aktualizowany blog jest lepiej postrzegany przez wyszukiwarki niż witryna, na której widoczne są informacje opublikowane kilka lat temu. Każdy post to nowa podstrona mogąca istotnie wpłynąć na poprawę widoczności bloga w wyszukiwarce.

Jak prowadzić bloga firmowego?

W sieci znaleźć można wiele porad o tym, jak prowadzić firmowego bloga. Aby nie zgubić się wśród informacji na ten temat, trzeba pamiętać o jednym – przed publikacją postu warto się zastanowić, czy treść rzeczywiście jest wartościowa dla odbiorców i czy ich zainteresuje. Blog to nie miejsce na pisanie wyłącznie o produktach i usługach. Jednocześnie nie jest to też prywatny pamiętnik, w którym opisywane są drobne i niekoniecznie interesujące wydarzenia z życia firmy. Blog może stać się doskonałą wizytówką, pod warunkiem, że znajdujące się w nim treści będą unikalne, charyzmatyczne, a przede wszystkim dopasowane do potrzeb i wymagań czytelników.

Efekty działania firmowego bloga są długotrwałe. Choć trzeba poświęcić sporo czasu na to, aby zainteresować odbiorców i zachęcić ich do regularnych odwiedzin strony, po pewnym czasie okazuje się, że założenie bloga było słuszną decyzją.

Leave a comment