Doskonale widoczna strona internetowa, ciągle zwiększająca się liczba klientów i wzrost zysków – to podstawowe efekty, na jakie liczy osoba nawiązująca współpracę z agencją copywriterską. Jednak czy zawsze są możliwe do osiągnięcia? Okazuje się, że sporo w tej kwestii zależy właśnie od wyboru agencji. Jak znaleźć właściwą firmę, aby później nie żałować? Wszystko opisujemy poniżej.

Zapoznanie się z portfolio

To jeden z pierwszych kroków, jakie warto wykonać przed nawiązaniem współpracy. Dobra agencja copywriterska ma starannie przygotowane portfolio, które można bez trudu znaleźć na jej stronie internetowej. To bardzo duże ułatwienie, ponieważ nie trzeba kontaktować się z firmami i prosić o przesłanie próbek tekstów. Wystarczy wejść w odpowiednią zakładkę na stronie www, zapoznać się z treścią i przekonać się, czy jest to odpowiedni styl pisania. Obecnie ogólnodostępne portfolio to niemal standard, ponieważ tego typu elementy podkreślają, że jest to profesjonalna agencja copywritingu.

Sprawdzenie opinii

Opinie na temat agencji można znaleźć w kilku miejscach. Pierwszym jest ponownie jej strona internetowa. Firma mająca na swoim koncie udane współprace chętnie się tym chwali i nie należy się temu dziwić. Stąd w wielu witrynach pojawia się specjalna sekcja z rekomendacjami. Ze względu na to, że niemal na pewno będą one wyłącznie pozytywne (mało kto pochwali się negatywną oceną), swój research warto poszerzyć. Opinii można szukać również w takich miejscach jak wizytówka Google, Facebook czy inne media społecznościowe. W ten sposób można się przekonać, czy na temat danej firmy pojawiają się negatywne informacje i jak wtedy wygląda prowadzenie z nią dialogu (przyznanie się do błędu to duża umiejętność, poza tym czasami krytyka klientów nie jest w pełni konstruktywna). Dobra agencja copywriterska niczego nie ukrywa.

Tekst próbny

Nawet świetne portfolio czy pozytywne oceny czasami nie rozwiewają całkowicie wątpliwości, czy wybieramy właściwą agencję. Chcąc się ich pozbyć, najlepiej nawiązać kontakt z firmą i zlecić przygotowanie tekstu próbnego. Aby było to rozwiązanie korzystne dla obu stron, tego typu zlecenie powinno być płatne (o tym, dlaczego to istotne, pisaliśmy tutaj). Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ można się przekonać, jak agencja radzi sobie z konkretną tematyką i w jaki sposób pracuje. Płatny tekst próbny nie jest wiążący. Z perspektywy klienta to duży plus – nie ma obaw, że zobowiązuje się do współpracy z firmą, która szybko go rozczaruje, np. ze względu na słabą jakość artykułów.

Doświadczenie i specjalizacja

Agencje copywriterskie zazwyczaj umieszczają na swoich stronach informacje o dotychczasowych współpracach. To bardzo przydatna wskazówka, ponieważ pozwala się przekonać, z jakimi klientami pracowała dotychczas. Przed nawiązaniem współpracy warto też sprawdzić, czy firma rzeczywiście odnajdzie się w określonej tematyce. To ważne, zwłaszcza jeśli jest ona niszowa lub bardzo wymagająca. Tu należy podkreślić, że specjaliści od copywritingu nie muszą znać się na wszystkich dziedzinach, to nie jest możliwe. Agencje zwykle zatrudniają do swojego zespołu osoby specjalizujące się w różnych obszarach (tak jest również w WordPassion). Jedna z osób dobrze radzi sobie np. z tekstami prawniczymi z uwagi na swoje wykształcenie, inna z medycznymi, a kolejna z wnętrzarskimi.

Dobra agencja copywriterska — jasne warunki współpracy

To ostatni, ale równie ważny punkt. Sprawdzona agencja oferująca copywriting i content powinna zapewniać przejrzyste warunki współpracy. Jeśli w umowie pojawią się niejasne kwestie, należy od razu poprosić o ich wyjaśnienie. W sytuacji, gdy agencja odmawia i podchodzi do tego nierzetelnie, najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie innej firmy.

Mamy nadzieję, że wyjaśniliśmy, jak wybrać agencję copywriterską, aby nie żałować podjętej decyzji. Osoby, które szukają specjalistów od pisania tekstów, zachęcamy do bezpośredniego skontaktowania się z WordPassion – chętnie odpowiemy na Wasze pytania!

Leave a comment