Często mówi się, że każda firma powinna mieć własną stronę www, bo jeśli nie ma jej w Internecie, osiągnięcie sukcesu będzie bardzo trudne. Jest w tym sporo prawdy, ale trzeba też pamiętać, że witryna musi być dopracowana, zwłaszcza pod kątem tekstów. Treść powinna być poprawna gramatycznie i stylistycznie, a dodatkowo zapewniać stronie odpowiednie pozycjonowanie. Dlaczego dobre teksty odgrywają tak istotną rolę?

Czym właściwie są dobre teksty?

Dobre teksty na stronę internetową to takie, które są napisane z dbałością o każdy szczegół. Mowa tutaj m.in. o poprawności językowej, w treści nie mogą pojawiać się błędy ortograficzne, gramatyczne czy interpunkcyjne. To naturalne, że każdemu z nas zdarzy się je od czasu do czasu popełnić, dlatego tak ważne jest sprawdzenie każdego tekstu przed opublikowaniem (nawet kilka razy). Można w tym celu wykorzystać dostępne w Internecie narzędzia, przykładowo korektor tekstów. Struktura każdego artykułu musi być dobrze przemyślana i dostosowana do zasad SEO, a to oznacza, że konieczne jest wstawienie nagłówków i podział na akapity, warto zadbać też o linkowanie czy też graficzne wyróżnienia.

Co więcej, dobrej jakości teksty są unikalne, nie mogą być skopiowane z innych stron. Istotne jest również to, aby pojawiły się w nich odpowiednio dobrane frazy kluczowe, wstawione w sposób naturalny. To podstawa dobrego pozycjonowania strony www w wyszukiwarkach. Samodzielne napisanie treści odpowiadających wszystkim wymienionym zasadom nie zawsze jest proste, dlatego warto powierzyć to zadanie profesjonalistom, np. agencji copywriterskiej takiej jak nasza (o tym, jak współpracować z copywriterem, pisaliśmy tutaj). Dlaczego jest to dobre rozwiązanie? Czy wszyscy potrzebują dopracowanych tekstów?

Wizerunek eksperta

Bez względu na to, jakiego rodzaju teksty pojawiają się na stronie – wpisy na bloga, opisy produktów, poradniki czy artykuły eksperckie – powinny być one dopracowane. Ma to duży wpływ na sposób postrzegania firmy przez klientów, także tych potencjalnych. Częste błędy czy brak merytorycznych argumentów nie wzbudzają zaufania, a to od tego bardzo często zależy, czy zdecydujemy się na zakup danego produktu lub skorzystanie z określonej usługi. Dopracowane treści pozwalają na wykreowanie wizerunku eksperta w branży i wzbudzenie zaufania.

Agencja copywriterska – WordPassion

Budowanie trwałych relacji

Starannie opracowane teksty, które są publikowane regularnie, dają możliwość nawiązywania trwałych relacji z odbiorcami. Obecnie jest to jedna z najbardziej kluczowych kwestii, aby odnieść sukces. Jeśli artykuły są podzielone na akapity, napisane łatwym do zrozumienia językiem i pozwalają na szybkie znalezienie odpowiedzi na nurtujące pytania, większość osób przeczyta je od początku do końca, będzie do nich wracać, a nawet poleci je innym. To pozwala na poszerzenie grona klientów i wzrost dochodów.

Umiejętne wykorzystanie języka korzyści

Jak przyznaje wiele osób, zwykłe treści reklamowe stają się dla nich coraz mniej atrakcyjne, a często wręcz irytujące. To powoduje, że korzyści płynące z wyboru konkretnego produktu czy skorzystania z usługi trzeba przedstawić w umiejętny, nienachalny sposób. Dobry copywriter zna pozwalające na to techniki, takie jak język korzyści i potrafi wykorzystać je w umiejętny sposób, aby teksty przyniosły oczekiwane rezultaty. Bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia bardzo trudno jest stworzyć skuteczne treści, które nie tylko atrakcyjnie wyglądają, ale dodatkowo nakłaniają czytelników do działania (np. zakupu produktu).

Bez dobrej jakości tekstów trudno jest zostać dostrzeżonym w Internecie. Ich stworzenie najlepiej powierzyć profesjonalistom, którzy wiedzą, na co zwrócić szczególną uwagę i czego należy unikać. Potrzebujesz artykułów na bloga, tekstów SEO, reklamowych lub innych? Skontaktuj się z nami i wspólnie ustalimy, jak możemy Ci pomóc. Nasze portfolio znajdziesz tutaj.

Leave a comment