E-mail marketing to bardzo ważne narzędzie. Pozwala na budowanie trwałych relacji z klientami i zwiększenie sprzedaży. Jednak aby było to możliwe, należy poznać i stosować się do kilku istotnych zasad. Jakich? Opisujemy je w tym artykule.

Dlaczego warto postawić na e-mail marketing?

Niektórzy uważają, że ta forma marketingu jest już przestarzała. To jednak nie do końca prawda. E-mail marketing ma się bardzo dobrze i warto o nim pamiętać. Wynika to m.in. z faktu, że jest to kanał niezależny od social mediów. Nie wpływają na niego problemy np. z zasięgiem postów. Można więc jednocześnie prowadzić działania za pośrednictwem wiadomości mailowych, jak i różnych serwisów społecznościowych.

To sprawdzony sposób na budowanie więzi również z kilku innych powodów. Należą do nich:

  • dostępne narzędzia analityczne (my korzystamy m.in. z GetResponse),
  • możliwości testowania różnych rozwiązań,
  • łatwa optymalizacja,
  • niski koszt,
  • szerokie możliwości personalizacji.

To pokazuje, że warto zainteresować się e-mail marketingiem. Co trzeba zrobić, aby rzeczywiście przyniósł oczekiwane rezultaty?

Właściwy odbiorca

Żeby opisywane narzędzie działało, musi bazować na starannie dobranych odbiorcach. Poza tym, że adresy e-mail muszą być pozyskane zgodnie z prawem, ważne jest także to, aby baza była dobrej jakości. Liczą się te osoby, które otwierają wiadomości i są nimi zainteresowane.

Dlatego tak istotną rolę odgrywa segmentacja. Stworzą listę należy podzielić na kilka grup docelowych. Można to zrobić np. na podstawie dokonanych wcześniej zakupów, płci, wieku, aktywnego otwierania wiadomości czy wykształcenia.

E-mail marketing – personalizacja

Personalizacja powinna dotyczyć całego mailingu, zaczynając już od tematu. Często to drobne szczegóły decydują o tym, czy odbiorca przeczyta wiadomość. Warto zwracać się bezpośrednio do adresata, aby miał poczucie, że jest ważny. Spersonalizowana powinna być treść maila, ale też same elementy graficzne czy CTA.

Dopracowana treść

W e-mail marketingu powinno się pisać zwięźle, a jednocześnie chwytliwie. Zbyt duża ilość treści jest męcząca dla odbiorców, to samo dotyczy grafik. W wiadomości należy przekazać to, co najważniejsze, ale bez przesadnej nachalności. Warto zadbać też o to, aby mail był łatwy do przeskanowania wzrokiem i szybkiego wychwycenia tego, co najistotniejsze.

Ważne testowanie

Aby e-mail marketing okazał się skuteczny, niezbędne jest jego testowanie. Przed wysłaniem wiadomości trzeba się upewnić, że wszystko wyświetla się prawidłowo, a treść jest poprawna. Nie można zapomnieć o sprawdzeniu, jak mail wygląda na poszczególnych urządzeniach – laptopach, tabletach, smartfonach itp. Dobrym rozwiązaniem jest stworzenie kilku wersji tej samej wiadomości i przesłanie do różnych grup. Dzięki temu można się przekonać, co wzbudza zainteresowanie, a na co odbiorcy nie zwracają uwagi. Nie należy bać się eksperymentowania, ponieważ w przypadku e-mail marketingu odgrywa to ważną rolę.

To pierwsza część wskazówek pozwalających na poprawę skuteczności mailingu. Już wkrótce pojawią się kolejne porady, dlatego zachęcamy do śledzenia naszego bloga.

Osoby, które potrzebują pomocy z e-mail marketingiem już teraz, zachęcamy do kontaktu z naszą agencją. Można to zrobić m.in. poprzez formularz dostępny tutaj.

Leave a comment