Treści publikowane na różnego rodzaju stronach internetowych mają przede wszystkim zachęcić odbiorców do głębszej interakcji, na przykład poprzez skorzystanie z oferowanych usług lub zakup produktów. Powinny również budować relację pomiędzy twórcą i odbiorcą treści, a także wzbudzać zaufanie i motywować do ponownego odwiedzenia strony. 

Regularne publikowanie nowych treści zawsze zwiększa ruch na stronie i pozwala pozyskać nowych odbiorców, jednak napisanie dobrego tekstu wymaga czasu. Warto zatem postawić na jakość, a nie ilość i starać się tworzyć tzw. evergreen content. 

Co to jest evergreen content?

Evergreen content to określenie, które w dosłownym tłumaczeniu oznacza „wiecznie zielona treść”. Teksty ‘evergreen content’ są ponadczasowe i zawsze generują ruch na stronach internetowych. Zawarte w nich informacje muszą być ciągle aktualne, czyli powinny dotyczyć kwestii, które nigdy się nie zmieniają. Można je od czasu do czasu poprawiać i rozbudowywać, jednak ich główny przekaz będzie stale taki sam. 

Atrakcyjna promocja na wiosnę 2021!

Jakie treści są „wiecznie zielone”?

Istnieje kilka rodzajów publikacji, które są stale aktualne. Należą do nich m.in. poradniki. Warto zastanowić się, o jakie wskazówki i informacje najczęściej proszą użytkownicy. Ciekawą formą poradnika może być e-book. Treścią evergreen są również sekcje FAQ. Potencjalni nabywcy łatwo zniechęcają się do skorzystania z usług lub dokonania zakupów, gdy nie znajdują interesujących ich informacji na stronie internetowej. Jeśli będą one łatwo dostępne, grono klientów firmy z pewnością będzie się powiększać. Do evergreen content zalicza się także recenzje produktów i usług. Szczególnie wartościowe są te wzbogacone treścią wizualną, na przykład zdjęciami oraz filmami. Dużą popularnością niezmiennie cieszą się również różnego rodzaju listy, dotyczące na przykład najlepszych klasyków wśród książek czy filmów lub przydatnych programów komputerowych. „Wiecznie zieloną” treścią są także słowniki pojęć, ponieważ za ich pośrednictwem przekazywana jest wiedza, która się nie zmienia. Warto stworzyć na firmowej stronie słownik branżowy lub dotyczący kwestii ściśle związanych z działalnością Twojego biznesu. Historia również nigdy się nie zmienia, dlatego także wpisuje się w koncepcję evergreen content. W budowaniu wizerunku rzetelnej, godnej zaufania firmy kluczowa jest transparentność. Dobrze jest zatem urozmaicić stronę internetową tekstem na temat historii marki. 

Jakie treści szybko tracą popularność?

Niektóre teksty szybko stają się nieaktualne. Tego rodzaju treści zwiększają ruch na stronie jedynie na krótki okres. Przykładami takich publikacji są artykuły newsowe i reportaże. Informacje na temat bieżących wydarzeń przyciągają uwagę, jednak zainteresowanie nimi szybko mija. Teksty na temat trendów modowych oraz nowinek technologicznych również nie są treścią evergreen. Moda i technologia stale się zmieniają, dlatego artykuły dotyczące tych kwestii będą cieszyć się popularnością jedynie do czasu, aż pojawią się nowe trendy. 

Jak tworzyć evergreen content?

Przede wszystkim należy szeroko i dogłębnie opisać każdy aspekt poruszanej tematyki. Informacje zawarte w publikacji muszą być rzetelne, poparte wiarygodnymi źródłami. Ważną kwestią jest również optymalizacja tekstu. Aby był często wyszukiwany, warto wybrać słowa kluczowe. Należy umieścić je w publikacji kilka razy i zrobić to w jak najbardziej naturalny sposób. Wplatanie frazy kluczowej tam, gdzie kompletnie nie pasuje jest złym krokiem, ponadto zbyt częste powtórzenia zaburzają kompozycję tekstu. W publikowanej treści warto również umieszczać linki, na przykład do artykułów oferowanych przez firmę. Należy jednak pamiętać, aby dobrać odpowiedni link do poruszanego tematu. Jeśli chcemy, aby z punktu widzenia odbiorcy nasz tekst był „zawsze zielony”, warto zwrócić uwagę na podawane w nim daty. Zbyt częste powtarzanie odległej, minionej daty może spowodować, że klient odwiedzający stronę uzna tekst za nieaktualny. Dobre treści, które nie tracą na popularności zamówisz w naszej agencji copywritingu.

Leave a comment