Facebook dla firm – czy warto założyć swój fanpage?

Facebook dla firm – czy warto założyć swój fanpage?

Obecnie trudno jest znaleźć firmę, która nie ma swojego fanpage’a na Facebooku. Choć wymaga to czasu, kreatywnego podejścia i umiejętności, to jednak właściwe prowadzenie swojego profilu może okazać się pełnym zalet rozwiązaniem. Jeśli wahasz się, czy Facebook dla firm to dla Ciebie dobre rozwiązanie, zachęcamy Cię do przeczytania tego wpisu.

Facebook dla firm a budowanie wizerunku

Są różne sposoby na to, aby budować pozytywny wizerunek firmy w Internecie. Założenie fanpage’a na Facebooku to jedna z najbardziej skutecznych metod, ponieważ z platformy codziennie korzysta wiele osób na całym świecie. Za pośrednictwem tego kanału mediów społecznościowych możemy więc dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i jednocześnie zmniejszyć dystans pomiędzy nimi a naszą firmą. Przyjmuje się, że kontakt na Facebooku jest mniej formalny, możemy więc pozwolić sobie na większa otwartość, życzliwość i sympatię. Jeśli każdego klienta potraktujemy indywidualnie, będziemy cierpliwie odpowiadać na pytania i rozwiewać wątpliwości, szybko zyskamy miano eksperta. Poza tym firma bez wątpienia będzie uznawana za taką, która jest przyjazna ludziom i zaangażowana w sprawy swoich klientów.

Tworzenie społeczności

Mając firmowy fanpage, dajemy klientom możliwość bezpośredniego kontaktowania się z nami w ważnych sprawach. Zwykle jest to znacznie szybszy kanał komunikacji niż np. e-mail czy nawet telefon. Poza tym coraz częściej jest tak, że wolimy pisać do firm właśnie za pośrednictwem mediów społecznościowych, ponieważ uznajemy to za bardziej wygodny sposób komunikowania się.

Fanpage na Facebooku trzeba systematycznie aktualizować, dodawać nowe posty, na bieżąco odpowiadać na komentarze, wiadomości i sugestie. Jeśli będziemy to robić w odpowiedni sposób, po pewnym czasie uda nam się stworzyć społeczność, do której będą należeć sympatycy naszej firmy. Pamiętajmy, że zadowoleni klienci nie tylko na długo z nami zostają, ale też polecają nasze usługi czy produkty rodzinie, znajomym itp. Posiadanie takiej lojalnej społeczności ma też inną zaletę. W kryzysowej sytuacji możemy liczyć na wsparcie ze strony wiernych klientów, co bez wątpienia będzie dla nas wyjątkowo pomocne w odzyskiwaniu dobrego wizerunku.

Efektywna reklama

Nie można nie zauważyć, że prowadzenie fanpage’a na Facebooku jest doskonałą formą promocji firmy. Możemy np. wykupić reklamy, czyli skorzystać z usługi Facebook Ads. Dzięki niej zyskujemy pewność, że dotrzemy do właściwej grupy docelowej. Warto pamiętać, że Facebook dysponuje wieloma informacjami na temat swoich użytkowników – zna ich wiek, płeć, zawód, miejsce zamieszkania, zainteresowania itp. Wykupując reklamę, możemy zdecydować, do jakich osób dotrze i sprawdzić, jak użytkownicy na nią reagowali. To oznacza, że znacząco zmniejsza się ryzyko dotarcia reklam do niepasującej grupy docelowej, w efekcie czego mogłyby zostać zignorowane.

Sprzedaż produktów

Facebook to platforma pozwalająca na robienie zakupów przez Internet. Klienci mogą kupić oferowane przez nas produkty i to bez konieczności logowania się na naszej stronie internetowej. To sprzyja podejmowaniu szybkich i spontanicznych decyzji, klienci często nie sprawdzają oferty konkurencji, ponieważ chcą zaoszczędzić swój cenny czas. Warto też zachęcać fanów fanpage’a do kontaktowania się z nami w sprawie produktów. Odpowiadając na pytania klientów, możemy ich dodatkowo zachęcić do skorzystania z oferty. Użytkownicy pamiętający o otrzymaniu szybkiej i rzetelnej odpowiedzi, z pewnością będą chętnie do nas wracać.

Czy każda firma powinna założyć fanpage?

Facebook to tak powszechny kanał mediów społecznościowych, że tak naprawdę każda firma, niezależnie od branży, może bez przeszkód założyć swój fanpage. Przeglądając publikowane na platformie treści, możemy zobaczyć, że z Facebooka korzystają nie tylko restauracje, sieci sklepów spożywczych czy odzieżowych, ale też np. różnego rodzaju fundacje, szpitale, a nawet szkoły. WordPassion także ma swojego fanpage’a, znajdziecie go tutaj.

Jeśli chodzi o firmowego Facebooka, to ograniczeniem jest tak naprawdę nasza kreatywność. Mając wiele pomysłów na publikacje postów, możemy założyć firmowy fanpage i sprawdzić, czy rzeczywiście jest to dla nas dobra forma promocji. Być może dzięki temu nasz biznes stanie się bardziej popularny.

Założenie fanpage’a na Facebooku to ciekawy pomysł na to, aby rozszerzyć grono swoich klientów. Niemniej jednak profil firmy trzeba na bieżąco aktualizować, aby stał się popularny i chętnie odwiedzany przez użytkowników. Ponieważ w ofercie WordPassion jest nie tylko tworzenie różnego rodzaju tekstów, ale i prowadzenie fanpage’a na Facebooku, mamy na ten temat sporą wiedzę, którą chętnie podzielimy się w kolejnym wpisie.

 

Zauważyłeś, że nie wspomnieliśmy o dodatkowej, tak samo ważnej zalecie posiadania fanpage’a na Facebooku jak te wyżej wymienione? Czekamy na sugestie.

 

Patrycja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *