Marzysz o zawodzie copywritera, ale krążące na jego temat informacje nieco Cię zniechęcają? Poniższy wpis weryfikuje, czy wszystko, o czym możesz przeczytać lub usłyszeć, rzeczywiście jest prawdą. Znajdziesz w nim najpopularniejsze fakty i mity o copywritingu. Sprawdź je koniecznie, aby przekonać się, czy jest to branża dla Ciebie.
Copywriting to łatwa praca – MIT
„Copywriter tylko siedzi przed komputerem i pisze teksty, taka praca nie może być trudna!” – brzmi znajomo? Takie przekonanie to mit. Dotyczy to również sugestii, że copywriting wcale nie jest prawdziwą pracą, bo taką można nazwać tylko typowe zajęcia fizyczne. Musisz pamiętać, że to jest praca i dodatkowo potrzebna – choćby ze względu na ciągły rozwój internetu.
Przeglądając strony www czy sklepy online, musisz mieć świadomość, że za treść prawdopodobnie odpowiada właśnie copywriter. Nie wszyscy potrafią świetnie pisać i jest to naturalne. Copywriting to praca intelektualna, która potrafi być trudna. Wymaga ciągłego skupienia, umiejętności dokładnego wyszukiwania i weryfikowania informacji, a nierzadko też kreatywnego podejścia do tematu. W pracy często spotykamy się z mniejszymi lub większymi problemami, takimi jak np. stworzenie kilku oryginalnych opisów dotyczących jednego produktu. Nie jest to tak proste, jak mogłoby się wydawać.
Copywriterem może być każdy – MIT
Nie jest to zawód dla wszystkich, podobnie jak niemal każdy inny. Aby zostać copywriterem, trzeba mieć pewne predyspozycje. Na naszym blogu pojawił się kiedyś wpis na ten temat, więc teraz wyjaśnimy to krótko. Copywriter powinien:
- być kreatywny,
- umieć szybko znaleźć potrzebne, rzetelne informacje,
- być dobrze zorganizowany,
- pamiętać o terminach i dotrzymywać ich,
- znać określone obszary, m.in. SEO i marketing.
Copywriting to nie tylko wena – FAKT
Osoba, która zdecyduje się na copywriting, musi mieć świadomość, że wena to nie wszystko. Czasami trudno o natchnienie, ale mimo to stworzenie tekstu jest niezbędne, aby dotrzymać terminu wyznaczonego przez Klienta. To zupełnie naturalne, że czasami pojawia się blokada lub wręcz niechęć. Jednak nie oznacza to, że copywriter może w takiej sytuacji pozwolić sobie na dłuższą przerwę w pracy. Trzeba być przygotowanym zarówno na chwilowy brak weny, jak i np. na problemy z internetem, hałaśliwego sąsiada czy gorsze samopoczucie. Dotyczy to zarówno copywriterów mających własną działalność, jak i tych pracujących na etacie.
Copywriting opiera się na manipulacji i kłamstwie – MIT
Copywriting to usługa jak każda inna. W WordPassion robimy to, czego oczekują od nas Klienci – piszemy teksty na zadany temat, uwzględniając ich cel. Copywriter nie kłamie, kiedy tworzy treść, a jedynie stara się, aby przekaz był atrakcyjny i zainteresował odbiorców. Umiejętnie wykorzystuje odpowiednie narzędzia, w tym język korzyści. Jednak nie sprowadza się to do wyolbrzymiania zalet i ukrywania wad, to nie jest copywriting. Jako profesjonaliści staramy się przekazać, co możesz uzyskać, decydując się na konkretny produkt (lub usługę, zależnie od branży i typu tekstu). Decyzja, czy rzeczywiście go wybierzesz, zależy od Ciebie.
Copywriter musi znać SEO – FAKT
SEO to ważny obszar dla copywritera, co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Osoba pracująca w tym zawodzie musi wiedzieć, jak stworzyć tekst, aby pomógł stronie zająć dobrą pozycję w wyszukiwarce. Powinna też mieć świadomość, że nie zawsze ma podane słowa kluczowe – czasami dobieramy frazy samodzielnie, jeżeli Klient zgłasza taką potrzebę. Niemniej trzeba tu podkreślić, że w copywritingu liczy się nie tylko SEO. Zawsze trzeba pamiętać o tym, żeby tworzyć tekst przede wszystkim dla ludzi, a nie dla robotów wyszukiwarek. Liczy się więc także jakość i unikalność.
Fakty i mity o copywritingu – o czym warto pamiętać?
Copywriting to praca intelektualna, za którą należy się odpowiednie wynagrodzenie. Może sprawiać bardzo dużo przyjemności, ale każdemu przytrafiają się też gorsze dni, bez weny lub z wyjątkowo trudnym tematem do opanowania. Nasz zespół składa się z copywriterek z wieloletnim doświadczeniem, które potwierdzają – ten zawód nie jest dla każdego, ale sprawia dużo satysfakcji. Pozwala też na poszerzenie wiedzy w różnych obszarach, gdyż piszemy zarówno o zwierzętach i wystroju wnętrz, jak również o medycynie, spawalnictwie czy prawie.
Osoby poszukujące agencji copywriterskiej, która tworzy oryginalne teksty i dotrzymuje terminów – zachęcamy do kontaktu.