Była już mowa o tym, jakie firmy powinny mieć konto na Instagramie. Pojawia się jednak pytanie – jak na tej platformie zdobyć popularność? Specjaliści mówią, że tak naprawdę trzeba niewiele, aby odnieść sukces na Insta. Wystarczy pamiętać o kilku ważnych kwestiach, takich jak systematyczne dodawanie postów i interakcja z innymi użytkownikami aplikacji. Sprawdź, co zrobić, żeby Twoje konto firmowe na Instagramie zyskało więcej followersów i jak możesz skutecznie wypromować swój biznes.

Używaj odpowiednich hashtagów

Hashtagi, czyli słowa lub zwroty poprzedzone symbolem „#” pozwalają na przypisanie opublikowanego zdjęcia do konkretnej grupy tematycznej. Bez nich Instagram byłby kolejną, zwykłą aplikacją do prezentowania swoich fotografii. Dzięki hashtagom użytkownicy platformy łatwiej znajdują nasze posty – pod każdym zdjęciem może znaleźć się ich maksymalnie 30. To mało czy dużo? Tak naprawdę trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Mówi się, że najlepiej używać ogólnych hashtagów, które najlepiej opisują to, co znajduje się na fotografii i umieszczać ich maksymalnie 15. Czasem jednak tematyka zdjęcia jest na tyle szeroka, że możemy opisać je większą liczbą haseł.

Prowadząc konto firmowe, warto też używać sformułowań ściśle związanych z naszym biznesem. Może to być nazwa firmy, rodzaj branży czy charakterystyczne dla danej dziedziny zwroty. Używanie takich hashtagów znacząco ułatwia znalezienie naszego profilu osobom, które interesują się ściśle określoną tematyką lub same w niej działają. Dla przykładu, odwiedzając profil naszej firmy na Instagramie, można zobaczyć takie hashtagi jak: #wordpassion, #wordpassionpl czy #szkołajęzykowa – w ten sposób stajemy się bardziej widoczni i można nas szybko znaleźć.

Agencja copywriterska – WordPassion

Inspiruj, nie sprzedawaj

Zakładając konto firmy na Instagramie, nie powinniśmy nastawiać się tylko na sprzedaż czy promocję. Swoją obecność na tej platformie potraktujmy raczej jako kolejny kanał komunikacji przybliżający nas do potencjalnych klientów i możliwość zainspirowania innych użytkowników. Prawdopodobnie nie osiągniemy oczekiwanego sukcesu, jeśli Insta potraktujemy wyłącznie jako kolejne źródło prezentacji swoich produktów czy usług. Osoby korzystające z aplikacji nie lubią nachalnej promocji, wolą szukać treści, które będą dla nich natchnieniem czy motywacją.

Wskazane jest za to organizowanie różnego rodzaj konkursów. Zanim jednak zaczniemy o cokolwiek prosić użytkowników, sami musimy zaoferować coś od siebie. Nagrody powinny być atrakcyjne (i związane z branżą, w której działamy), należy je pokazać w poście konkursowym. Zasady organizacji takiej zabawy na Instagramie są proste: polub nasze zdjęcie, obserwuj nas i udostępnij opublikowany post na swoim profilu. Nie można też zapomnieć o konkretnych hashtagach (np. #giveaway czy po prostu #konkurs).

Konto firmowe na Instagramie – nie kupuj followersów

Liczba osób obserwujących nasz profil na Instagramie, inaczej followersów, świadczy o popularności konta. Bardzo często obserwowane w social mediach jest zjawisko kupowania fanów lub zdobywanie ich nie do końca uczciwymi sposobami. Zdarza się, że niektórzy masowo klikają „obserwuj profil” (licząc, że właściciele tych kont zrobią to samo), a pod koniec tygodnia cofają polubienia (o czym osoba prowadząca dany profil nie jest informowana). Innym sposobem jest dodawanie krótkich, często pozbawionych sensu lub niezwiązanych z tematem zdjęcia komentarzy z dopiskiem „zajrzyj na mój profil” itp. Można też używać hashtaga: #follow4follow zachęcającego do wzajemnego obserwowania swoich profili.

Powinniśmy się jednak zastanowić, czy takie metody pomogą nam w zdobyciu followersów, którzy rzeczywiście są zainteresowani treściami, jakie publikujemy. Im więcej osób obserwuje profil, tym bardziej widoczni stajemy się na Instagramie. Czasem lepiej jednak zdobyć sympatię użytkowników świetnie dopracowanymi postami niż internetowymi sztuczkami. Te prędzej czy później przestaną być skuteczne. Nie zapominajmy, że Instagram jest narzędziem Facebooka. Tutaj także mogą w końcu pojawić się narzędzia, które sprawią, że kupieni followersi znikną, a nasze konto w rankingach popularności odnotuje duży spadek.

Kiedy mamy już firmowe konto na Instagramie, nie bójmy się zachęcać użytkowników innych platform do odwiedzania swojego profilu. W ten sposób pokazujemy, że żadne social media nie są nam obce i możemy zaoferować coś zupełnie nowego.

Kolejny post także poświęcimy tematyce Instagrama – podpowiemy, czego na tej platformie nie powinniśmy robić. Dowiesz się też, co może negatywnie wpłynąć na popularność Twojego profilu. Co ciekawe, może to być nawet wybór niewłaściwej firmy z branży Insta Marketingu.

Leave a comment