Z Google Ads chętnie korzystają zarówno duże, jak i mniejsze firmy. Wiele osób uważa, że za pośrednictwem tego narzędzia można szybko i łatwo dotrzeć do nowych klientów. Czy rzeczywiście tak jest? Kto powinien pomyśleć o takiej formie reklamy?

Czym jest Google Ads?

Google Ads, dawniej Google AdWords, to należący do Google system reklamowy. Daje możliwość umieszczenia płatnej reklamy w różnych miejscach, takich jak:

  • wyniki wyszukiwania,
  • YouTube i Gmail,
  • aplikacje,
  • sieć reklamowa.

Każdy samodzielnie wybiera typ reklamy. Może być ona tekstowa, ale i graficzna czy wideo. System ten zapewnia bardzo dużą elastyczność. Dopasowanie go do swoich potrzeb nie stanowi żadnego problemu.

Kampania Google Ads – kto może się na nią zdecydować?

Google Ads jest narzędziem dobrym dla każdego, kto chciałby zwiększyć swoją widoczność w internecie. Chętnie korzystają z niego małe, jak i większe firmy, a także sklepy internetowe. To sprawdzone rozwiązanie, aby w krótkim czasie dotrzeć do dużej liczby odbiorców – potencjalnych klientów. W porównaniu do SEO Google Ads zapewnia efekty szybciej, dlatego są to działania, które wzajemnie się uzupełniają.

Kampanię Google Ads można uruchomić w dowolnym momencie. Może to być np. okres przed istotnym dla danego biznesu świętem, takim jak Boże Narodzenie, Walentynki, Dzień Matki itp. Co istotne, ten system reklamowy sprawdzi się nawet w przypadku firm z ograniczonym budżetem.

Jak odpowiednio przygotować reklamę?

Chcąc osiągnąć efekty, trzeba rzetelnie podejść do przygotowania kampanii. Należy m.in. dobrze określić typ reklamy i budżet. Wydatki w systemie można kontrolować poprzez ustalenie budżetu dziennego lub maksymalnej kwoty możliwej do zapłacenia za pojedyncze kliknięcie.

Bardzo ważnym etapem jest ustalenie słów kluczowych wykorzystywanych do reklamowania biznesu. Ich dobór musi być przemyślany. Aby wytypować właściwe frazy, można wykorzystać specjalne narzędzia lub zwrócić się o pomoc do agencji, która krok po kroku przeprowadzi firmę przez cały proces tworzenia skutecznej kampanii.

Kolejne kroki to ustawienie typu dopasowań słów kluczowych, stworzenie na tej podstawie reklamy i dopracowanie strony docelowej – a więc tej, do której będzie prowadzić reklama. Warto na bieżąco monitorować efekty. To pozwoli się przekonać, czy kampania została dobrze przygotowana w poszczególnych punktach. Jeśli rezultaty nie są zadowalające, należy wprowadzić niezbędne zmiany.

Czy warto postawić na płatne reklamy?

Płatne reklamy w Google mają kilka zalet, które wpływają na ich popularność. Poza wspomnianą już elastycznością pozwalają na dobre panowanie nad budżetem przeznaczonym na promocję firmy w internecie. Kampanię można też bardzo starannie sprecyzować, aby możliwe było dotarcie do tych osób, które rzeczywiście potrzebują określonego produktu bądź usługi. Za wyborem tego rozwiązania przemawia dodatkowo:

  • dostęp do wielu danych dotyczących skuteczności,
  • kilka różnych systemów rozliczania,
  • stałe zarządzanie reklamami i możliwość szybkiej reakcji,
  • możliwość remarketingu, czyli skierowania działań do klientów, którzy już sprawdzili stronę firmy, ale nie podjęli żadnej akcji.

Google Ads stanowi ważny element marketingu online. Efekty można dostrzec bardzo szybko po uruchomieniu kampanii. Reklamy docierają do osób, które są realnie zainteresowane ofertą firmy i na tym opiera się ich skuteczność.

Pamiętaj, nie musisz samodzielnie szukać słów kluczowych ani układać treści reklamującej Twój biznes. Zgłoś się do nas!

Leave a comment