Tekst blogowy pozwala na lepsze pozycjonowanie strony internetowej, ale nie tylko dlatego zasługuje na uwagę. Umożliwia również nawiązanie trwałej relacji z odbiorcami i zachęcenie ich do częstych odwiedzin witryny. Jednak aby osiągnąć takie rezultaty, należy w odpowiedni sposób tworzyć tego typu treści. O czym trzeba pamiętać?

Po pierwsze – dobór tematu

Choć wydaje się to bardzo proste, znalezienie właściwego tematu na wpis nie zawsze takie jest. Musi to być zagadnienie przydatne dla czytelników, które będzie dla nich interesujące. Sposobów na wyszukiwanie tematyki jest wiele. Można oprzeć się na swojej intuicji i doświadczeniu, przeanalizować najczęściej wpisywane zagadnienia w wyszukiwarce Google, przejrzeć strony konkurencyjnych firm czy też skorzystać ze specjalnych narzędzi (np. Answer the Public, Google Trends, Ahrefs, Senuto itp.).

Z wyborem tematu łączy się wymyślenie dobrego tytułu. Ma zachęcać odbiorców do zapoznania się z treścią, a przy tym jednoznacznie wskazywać, o czym ona będzie. Można tu odnieść się do emocji, ale nie powinno się wprowadzać czytelników w błąd ani nimi manipulować. Musi o tym pamiętać każdy, kto oferuje profesjonalny copywriting i kto szuka sprawdzonych usług tego typu.

Idealny tekst blogowy a formatowanie i zasady SEO

Trzeba przyznać, że nie ma nic gorszego niż źle sformatowany lub wręcz niesformatowany tekst – dotyczy to zwłaszcza wpisów blogowych. Widząc tak niedopracowaną treść, mało kto ma ochotę się z nią zapoznać. Nawet jeśli pojedyncze osoby się na to zdecydują, szanse na przeczytanie tekstu do końca nie są duże.

Formatowanie to:

  • podział na akapity,
  • czytelny font i odpowiedni rozmiar czcionki,
  • wyjustowanie treści,
  • stosowanie nagłówków,
  • urozmaicenia w postaci wypunktowań, wyliczeń i podobnych elementów.

Co do stosowania zasad SEO – jest to konieczne, aby wpis i cała witryna uzyskała lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania. Niezbędne jest m.in. wybranie słów kluczowych, zastosowanie ich w tytule i nagłówkach, linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, opis ALT obrazków czy dopracowanie meta title i description.

Merytoryczna i wartościowa treść

To bardzo ważny punkt – tekst blogowy musi być merytoryczny i nieść jakąś wartość. Ma powstać z myślą o odbiorcach, odpowiadać na ich potrzeby i być dopasowany do ich zainteresowań, a jednocześnie być związany z działalnością firmy. Można wyróżnić kilka typów wpisów blogowych, które będą cieszyć się popularnością przez długi czas i na pewno przydadzą się czytelnikom. Są to treści:

  • w postaci listy (np. 10 sposobów na…),
  • typu „jak to zrobić?”,
  • case study (pokazanie etapów swojej pracy i jej efektów – oto nasz przykład),
  • rankingowe.

Od czasu do czasu warto postawić również na teksty typu „co to jest?”, wywiady z ekspertami czy recenzje oferowanych produktów. Oczywiście dużo zależy tutaj od rodzaju działalności i branży. W przypadku jakichkolwiek problemów z doborem właściwego tematu, typu tekstu lub też ze stworzeniem treści zachęcamy do wysłania do nas zapytania przez formularz kontaktowy lub napisania maila bezpośrednio na adres: kontakt@wordpassion.pl.

Leave a comment