Instagram a firma – tych błędów staraj się unikać

Regularnie publikujesz posty na Instagramie, dodajesz odpowiednie hashtagi, a mimo to liczba Twoich followersów wciąż nie jest zadowalająca? Prawdopodobnie popełniasz błędy, które decydują o zasięgu dodawanych przez Ciebie treści. Poniżej znajdziesz kilka porad o tym, czego nie powinieneś robić na Instagramie, mając firmowe konto.

Instagram nie lubi monotematyczności

Niemal w każdym poradniku o tym, jak prowadzić swój profil w mediach społecznościowych, znajdziemy wzmiankę o tematyce publikowanych postów. Zarówno na Facebook’u, jak i Instagramie, należy zapewnić followersom różnorodność treści, zaskoczyć ich kreatywnością i ciekawym podejściem do tematu. Codzienne dodawanie zdjęć z tymi samymi produktami szybko stanie się nieciekawe, przez co liczba osób obserwujących profil drastycznie zmaleje.

Jak zwalczyć monotematyczność? Jednym z lepszych sposobów jest wprowadzanie nawet pozornie niewielkich zmian w kompozycji czy oświetleniu zdjęć. Warto wypróbować też nowe dodatki. Oczywiście nie oznacza to, że mamy całkowicie rezygnować ze stylistyki postów, które dodawaliśmy do tej pory. Od czasu do czasu powinniśmy jednak wprowadzić do swoich treści coś nowego, żeby zaskoczyć obserwujących i zachęcić ich do dalszego śledzenia naszego profilu.

Brak interakcji z użytkownikami

Aktywność na Instagramie nie polega wyłącznie na dodawaniu zdjęć. Tu niezwykle istotna jest też interakcja z użytkownikami, reagowanie na komentarze i przybywającą liczbę followersów. Firma na Instagramie odniesie sukces tylko wtedy, gdy pokaże swoim klientom, że ceni sobie ich zdanie i reakcje na poszczególne posty. Żeby stać się popularnym, musimy się pokazać – dodawać komentarze na innych profilach, odpowiadać na pytania użytkowników i zostawiać „lajki”. Wtedy szanse, że zauważy nas więcej osób, znacząco wzrastają.

firmowe konto na instagramie – Częstotliwość dodawania postów

Brak regularności to błąd, który może tak samo zaszkodzić naszemu profilowi, jak monotematyczność. Jeśli dodajemy posty średnio raz na dwa tygodnie lub – co gorsza – raz na miesiąc, nie powinniśmy się dziwić, że konto na Instagramie nie przynosi oczekiwanych efektów. Jednocześnie zbyt duża aktywność także może nam zaszkodzić, dlatego nie warto publikować zdjęć co kilka godzin. Dodawanie nowych postów raz dziennie to optymalne rozwiązanie.

Wsparcie Insta Marketingu – czy to zawsze pomaga?

Żyjemy w czasach, gdzie niemal w każdym miejscu na świecie możemy połączyć się z Internetem. Zauważyły to firmy specjalizujące się w marketingu, dlatego na popularności zyskują usługi z zakresu Insta Marketingu. Zanim jednak zgłosimy się do specjalistów, zastanówmy się, czy taka pomoc jest nam potrzebna. Nie każda firma pracuje tak samo efektywnie i ma odpowiednie doświadczenie. Często Insta Marketing opiera się głównie na kupowaniu followersów, co z pewnością zaszkodzi naszemu profilowi (czasem szybciej, czasem nieco później).

Nawet jeśli wybierzemy firmę chwalącą się dużym doświadczeniem w zakresie online marketingu, możemy się rozczarować. Starajmy się ostrożnie podchodzić do znalezionych opinii i referencji, zweryfikujmy też, czy specjaliści poradzą sobie w naszej tematyce. Niektóre branże są na tyle specyficzne, że nawet najlepsi marketingowcy mogą mieć problem np. z doborem treści postów (choć oczywiście nierzadko taka współpraca może zwiększyć popularność profilu i zyski jego właściciela).

Decydując się na współpracę z firmą z usługami Insta Marketingu, starajmy się na bieżąco weryfikować jej działalność. Może się zdarzyć, że dodawane za pośrednictwem naszego konta komentarze będą mało wartościowe lub niedopasowane do tematyki, przez co nasza firma straci wiarygodność na Instagramie.

Godzina publikacji postów ma znaczenie

Pora publikowania postów ma niezwykle duży wpływ na to, czy treści trafią do dużej grupy odbiorców. Nie powinniśmy dodawać treści o przypadkowej godzinie, gdy np. mamy przerwę na drugie śniadanie. Przeważnie najwięcej osób korzysta z Instagrama po południu, po godzinie 17, ale nie jest to reguła. Najpierw musimy więc przeanalizować, kiedy nasi followersi są najbardziej aktywni i dostosować się do tego.

Nie musimy publikować postów punktualnie, z dokładnością co do sekundy. Nie powinniśmy jednak wstawiać zdjęć zbyt wcześnie ani za późno. Najlepiej zautomatyzować dodawanie treści na Instagramie przy pomocy specjalnych narzędzi (bardzo często darmowych). To proste w obsłudze aplikacje, dzięki którym posty będą dodawane regularnie o wskazanej przez nas porze.

Mamy nadzieję, że wyjaśniliśmy podstawowe zasady prowadzenia firmowego konta na Instagramie – jeśli szukasz wsparcia, napisz do nas i poznaj naszą ofertę prowadzenia profilu na Instagramie. Nasz kolejny post będzie przydatnym słowniczkiem podstawowych terminów marketingowych, które każdy powinien znać. Dowiesz się, czym właściwe jest SEO i SEM, a także czym różni się tekst zapleczowy od tekstu specjalistycznego. Firma WordPassion ma w swojej ofercie usługę redagowania takich artykułów, a jeśli chcesz poznać szczegóły – skontaktuj się z nami.

 

Patrycja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *