Firma ciesząca się dobrym wizerunkiem ma większe szanse na odniesienie sukcesu na rynku. Wynika to z tego, że wzbudza zaufanie klientów i do tego jest rozpoznawalna. Osiągnięcie takiego celu nie jest łatwe, ale trzeba podkreślić, że jest możliwe, przy użyciu odpowiednich narzędzi marketingowych. Oto kilka praktycznych wskazówek, jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie.

Przygotowanie

Na początek warto podkreślić, że budowanie wizerunku to proces długotrwały, do którego trzeba się dobrze przygotować. Istotne jest szczegółowe przeanalizowanie aktualnej sytuacji firmy. Wymaga to zgromadzenia informacji publikowanych na jej temat w Internecie. Dotyczy to nie tylko oficjalnych artykułów, ale też np. postów w social mediach czy na forach. W ten sposób można się przekonać, co odbiorcy myślą o danym biznesie, na czym się skupić i co warto poprawić.

Na tej podstawie można opracować już wstępny plan działania, uwzględniający grupy docelowe i efekty, jakie firma chce uzyskać. Trzeba tu wziąć pod uwagę budżet, zakres podejmowanych czynności i czas, w jakim zostaną one zrealizowane. Co istotne, wszystkie działania muszą być spójne. Ostatni etap to realizacja i kontrola, czy wszystko przebiega zgodnie z planem oraz daje oczekiwane rezultaty. Jakie sposoby i narzędzia są najczęściej wykorzystywane po to, aby kreować wizerunek firmy w Internecie?

Dobre opinie i rekomendacje

Coraz więcej biznesów na swojej stronie internetowej umieszcza sekcję z opiniami. Nie jest to przypadkowe, ponieważ tego typu informacje są bardzo cenne dla potencjalnych klientów. Widząc zapewnienia o udanych współpracach, nowe osoby są skłonne szybciej zaufać firmie, ponieważ zyskują pewność, że nie zostaną oszukane. Warto chwalić się swoimi sukcesami i je podkreślać. To przekłada się na większe zyski, ale też ułatwia zostanie ekspertem w swojej branży.

Dopracowany content

Starannie dopracowany content także jest pomocny. Nie tylko ułatwia kształtowanie pozytywnego wizerunku, ma też kilka innych ważnych zalet: zwiększa widoczność strony w wyszukiwarkach i ruch organiczny, a przy tym poprawia sprzedaż produktów lub usług. Aby osiągnąć takie cele, najczęściej wykorzystuje się m.in.:

  • poradniki,
  • artykuły specjalistyczne,
  • wpisy gościnne,
  • infografiki,
  • e-booki,
  • podcasty,
  • case studies,
  • blog,
  • materiały wideo (publikowane np. w serwisie YouTube).

Content to bardzo szerokie pojęcie, obejmujące różnego rodzaju treści. Muszą one być merytoryczne, aby stanowiły cenne źródło informacji dla odbiorców. Ważne jest również zadbanie o atrakcyjną formę, poprawność, przejrzystość i strukturę SEO. Ponieważ samodzielnie przygotowanie contentu nie dla wszystkich jest łatwe, warto poprosić o pomoc specjalistów, np. naszą agencję. Więcej na temat naszej oferty tutaj. Tworzymy treści w języku polskim, ale też angielskim.

Działania offline

Nasz wpis skupia się na kreowaniu wizerunku w Internecie, jednak należy podkreślić, że działania offline także mają znaczenie. To dodatkowe działania promocyjne, które pozwalają firmie na zwiększenie swojej popularności. Dobrym pomysłem są różnego rodzaju szkolenia, jak również udział w targach branżowych, konferencjach i innych spotkaniach. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby zainteresowane ofertą sprawdzą firmową stronę internetową i zdecydują się na produkt czy usługę. Ponadto jest to dobra okazja, aby nawiązać nowe kontakty biznesowe.

Jak kształtować wizerunek firmy w Internecie — pozostałe działania

Co jeszcze wpływa na sposób postrzegania firmy w Internecie? To np.:

  • aktywność w mediach społecznościowych,
  • influencer marketing,
  • marketing szeptany,
  • dbanie o dobre relacje z pracownikami (którzy mogą np. wystawiać w Internecie opinie dotyczące swojego pracodawcy),
  • reagowanie na opinie, także te negatywne.

Po wdrożeniu działań trzeba wszystko kontrolować i w razie potrzeby modyfikować swoją strategię. W sprawdzaniu, co na temat firmy mówi Internet, pomogą narzędzia, przykładowo Google Alerts. O wizerunek firmy trzeba dbać przez cały czas. Wystarczy jeden błąd, aby zepsuć swoją reputację i stracić efekty uzyskane po kilku miesiącach czy nawet latach pracy.

Leave a comment