Słowa mogą mieć naprawdę dużą moc. To one są podstawą skutecznego tekstu reklamowego, który zainteresuje potencjalnych klientów. Jednak żeby osiągnąć sukces, trzeba pamiętać o kilku zasadach. Sprawdź, jak napisać dobry tekst reklamowy, żeby stał się efektywnym narzędziem sprzedażowym.
Najważniejszy jest klient
Tworząc treści reklamowe, trzeba pamiętać, że najważniejszą rolę odgrywa klient. Produkt czy oferta, którą opisujemy, ma spełniać jego oczekiwania i być czymś, na co powinien się zdecydować. Dobrze jest precyzyjnie określić grupę docelową, do której będzie skierowany tekst. To wymaga znalezienia odpowiedzi na kilka istotnych pytań:
- Kim są odbiorcy przedstawionego produktu lub usługi?
- Jakie są ich potrzeby i jak prezentowana przeze mnie oferta może je zaspokoić?
- Dlaczego warto wybrać akurat ten produkt lub usługę?
- Jakie wątpliwości mogą mieć odbiorcy i jak je rozwiać?
- Co klienci mają zrobić po przeczytaniu mojego tekstu?
Podstawą stworzenia skutecznego tekstu reklamowego jest staranny research. Cennym źródłem informacji są m.in. media społecznościowe, w szczególności tematyczne grupy oraz dyskusje pod postami publikowanymi na firmowym fanpage’u. Przydatne są ponadto branżowe raporty oraz internetowe ankiety (możemy samodzielnie taką stworzyć). Poznanie odbiorcy treści reklamowej to klucz do tego, aby osiągnąć sukces. Ważne jest to, że nie musimy dysponować bardzo dużym budżetem czy wieloosobowym zespołem do pomocy. Potrzebne są nam przede wszystkim chęci i wolny czas.
Zwięzłość i prosty język
Teksty reklamowe nie mogą być obszerne, bo przed dotarciem do ostatniego akapitu odbiorca mógłby się znudzić. Zwięzłość to bardzo istotna kwestia, podobnie jak używanie prostego języka. Warto stosować styl i wyrażenia, którymi posługują się odbiorcy komunikatu reklamowego. Przez cały czas trzeba brać pod uwagę to, dla kogo piszemy. Specjalistyczny język sprawi, że potencjalni klienci szybko zniechęcą się do danego produktu czy usługi, bo trudno im będzie zrozumieć, jakie korzyści na nich czekają.

Agencja copywriterska – WordPassion
W przypadku treści reklamowych należy stosować zasadę odwróconej piramidy. To oznacza, że najważniejsze informacje umieszcza się na samym początku, już we wstępie. Dopiero później możemy przedstawić szczegóły, a na koniec wspomnieć o informacjach dodatkowych, które dla potencjalnych klientów są mniej istotne.
Dobry tekst reklamowy – intrygujący, chwytliwy i nieszablonowy
Treści reklamowe powstają w oparciu o język korzyści. To technika polegająca na tym, aby pokazać klientowi, co zyska, decydując się na dany produkt lub usługę. Powinna ona być związana z zainteresowaniami i problemami odbiorców, żeby przekonali się, że to właśnie jest spełnienie ich oczekiwań. Produkt czy usługę trzeba reklamować w taki sposób, aby najważniejsze cechy były związane z zaletami i przedstawiały istotną korzyść dla klienta. W tym pomaga analiza oferty konkurencji. Warto zastanowić się: co wyróżnia mnie wśród pozostałych firm z branży? Może to lepsza lokalizacja? Bardzo szybki kontakt? Dodatkowe rabaty? Wytypowane w ten sposób cechy należy mocniej zaakcentować w tekście i pokazać odbiorcy, co może go ominąć, jeśli nie skorzysta z oferty.
Inną techniką, którą coraz częściej wykorzystuje się w tekstach reklamowych, jest storytelling. To inaczej marketing narracyjny, czyli tworzenie opowieści o produktach i usługach, które angażują czytelników, oddziałują na ich wyobraźnię i emocje. Storytelling pozwala na zbudowanie więzi z klientem za pomocą ciekawej historii, która go rozbawi, wzruszy, a do tego przekaże cenną wiedzę.
Teksty reklamowe a SEO
W tekstach reklamowych nie może zabraknąć odpowiednio dobranych słów kluczowych. Warto umieścić je także w tytule i nagłówkach, to najważniejsze elementy tego typu treści. Oczywiście nie można zapomnieć o sformatowaniu tekstu i podziale na akapity, aby przyjemnie się go czytało. Bardzo istotne jest również to, aby treść była unikatowa, oryginalność to podstawa.
Zespół WordPassion może stworzyć dla Ciebie skuteczne treści reklamowe na wiele tematów. Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą.