Ruszamy z serią poradnik copywritera, która będzie dotyczyła tworzenia różnego rodzaju treści na strony internetowe i nie tylko. Zaczniemy od opisu produktu, który wielu osobom wydaje się najłatwiejszym tekstem do przygotowania. Doświadczenie pokazuje jednak, że jego stworzenie nie jest tak proste, jak często myślimy. Jak napisać dobry opis produktu? Co powinien on zawierać? Czy jakość tekstu przekłada się na zainteresowanie potencjalnych Klientów? O tym wszystkim dowiesz się z naszego artykułu.

Co powinien zawierać opis produktu?

Można bez wahania przyznać, że najważniejsze przy tworzeniu opisu produktu jest to, jakie informacje w nim zawrzemy. W tekście powinny znaleźć się wszystkie istotne cechy, czyli wymiary, parametry techniczne (w przypadku różnego rodzaju urządzeń), design, możliwości zastosowania.

Jak napisać dobry opis produktu?

To, jak stworzyć dobry opis produktu, zależy przede wszystkim od rodzaju oferowanego towaru. Jeśli mamy do opisania patelnię, wskazujemy przede wszystkim jej średnicę, materiał wykonania, określamy, do jakiego rodzaju kuchenek jest przeznaczona, wskazujemy sposób pielęgnacji. W tekście powinny znaleźć się także zalety naczynia, którymi może być wskaźnik nagrzania, grube dno czy specjalna powłoka nieprzywierająca. Inaczej jest w przypadku różnego rodzaju sprzętów, gdzie poza parametrami technicznymi, powinniśmy zamieścić także dokładne informacje o zastosowanych technologiach i szczegółowo wyjaśnić, na czym one polegają. Pamiętajmy, że sama nazwa technologii nie dla wszystkich będzie zrozumiała. 

 

Potrzebujesz opisów produktów? Zdecyduj się na specjalny pakiet WordPassion!

Ważna wskazówka:

Nie można jednak przesadzać z ilością informacji, ponieważ im jest ich więcej, tym duża szansa, że Klient nie będzie chciał poświęcać czasu na czytanie wszystkiego dokładnie i tym sposobem może pominąć to, co najważniejsze i ostatecznie nie zdecydować się na zakup. Tworząc opis, nie należy zapominać o umieszczeniu zdjęcia produktu. Powinno się ono znajdować blisko tekstu.

Na co zwracać uwagę, tworząc opis produktu?

Jak opisać produkt, aby wzbudził on zainteresowanie innych osób? Dobrym rozwiązaniem jest stosowanie się do poniższych zasad.

  • Określ grupę odbiorców.

Od tego powinniśmy rozpocząć przygotowania do pisania tekstu. Odbiorcy, w zależności od wieku czy upodobań, preferują inny styl wypowiedzi. Jeśli produkt jest skierowany dla nastolatków, istnieje większe prawdopodobieństwo, że krótko zdaniowy opis, z wykorzystaniem popularnych wśród tej grupy odbiorców słów, przyciągnie ich uwagę. Jeśli mamy do zaoferowania rzecz, którą potencjalnie może potrzebować każdy, wybierzmy prosty styl wypowiedzi. Starajmy się unikać zwrotów grzecznościowych typu Pan/Pani, które zwiększają dystans w relacji Sprzedawca – Klient. 

  • Poznaj produkt, który chcesz sprzedać.

Tworzenie opisów może dotyczyć zarówno produktów dostępnych od dawna w sklepach, jak i nowości. Z pierwszą grupą produktów copywriterzy mają do czynienia zazwyczaj częściej, co z jednej strony ułatwia pracę, a z drugiej niekonieczne. Jeśli do nowo powstałego sklepu ze sprzętem elektronicznym musimy stworzyć opisy różnych popularnych urządzeń, powinniśmy wzorować się na treściach podanych przez producentów. Takie informacje są najbardziej rzetelne, można znaleźć je na stronie internetowej danej marki. Kopiowanie opisów jest prawnie zabronione, a co więcej, powielanie tych samych treści wiąże się z mniejszą albo całkowicie ograniczoną widocznością naszej strony dla innych. 

Jeśli zajmujemy się przygotowaniem opisu dla Klienta tworzącego własne produkty, musimy poprosić go o wszystkie ważne informacje i uwzględnić je w tekście. Z reguły tworzony jest brief, czyli krótki komunikat uwzględniający oczekiwania Klienta względem zleceniobiorcy.

  • Podaj nie tylko ogólną charakterystykę, ale skup się także na korzyściach płynących z zakupu.

Zastanawiasz się, jak opisać produkt na Allegro, a może masz za zadanie stworzyć opisy produktów do sklepu internetowego? Musisz pamiętać o tym, aby w treści ująć nie tylko cechy charakterystyczne, czyli parametry, wygląd i zastosowanie, ale też skupić na tym, co Klient może zyskać, kupując daną rzecz. Dla przykładu, inwestycja w rower to możliwość zaoszczędzenia pieniędzy na transport, zadbania o lepszą kondycję i zyskania ciekawego sposobu na spędzanie wolnego czasu. 

  • Zoptymalizuj tekst pod względem SEO.

W dobie rozwoju Internetu i działań marketingowych prowadzonych w tym zakresie niezwykle ważne jest zoptymalizowanie tekstu pod kątem wyszukiwarki. Jak tworzyć opisy produktów pod SEO? Przede wszystkim trzeba określić słowa kluczowe, czyli frazy wpisywane najczęściej przez Internautów przy wyszukiwaniu danego typu produktu. Następnie wystarczy użyć je w tekście w umiejętny sposób. Tak, aby nie wpływały one negatywnie na odbiór i były dopasowane treściowo do naszego opisu.

  • Zadbaj o ładny wygląd tekstu, czyli odpowiednie formatowanie.

Niektórym osobom wydaje się, że w opisie produktu liczy się tylko treść, choć to nie do końca prawda. Nawet jeśli tekst będzie zawierał wszystkie ważne informacje, a nie będzie dobrze sformatowany (np. pisany ciągiem, bez żadnych akapitów ani wyróżnień), jego czytanie okaże się męczące. Niejedna osoba zamknie stronę, aby poszukać informacji w innym miejscu.

  • Pisz w sposób prosty i zrozumiały.

Ostatnią, choć nie mniej ważną zasadą, jest sposób pisania. Zaleca się, aby unikać trudnych słów, które nie każdy będzie w stanie zrozumieć. Jeśli konieczne jest ich użycie, warto w prosty i zwięzły sposób wyjaśnić, co oznaczają.

Dobry opis produktu – przykład

Słuchawki bezprzewodowe JBL T460BT

Zależy Ci na dobrej jakości dźwięku i komforcie użytkowania? Wybierz bezprzewodowe słuchawki nauszne JBL T460BT stworzone z myślą o wymagających użytkownikach. Możesz podłączyć je do smartfona, komputera, laptopa czy tabletu. Konfiguracja jest łatwa i zajmuje tylko chwilę.

Dlaczego warto kupić słuchawki bezprzewodowe JBL T460BT?

Dobrej jakości dźwięk

Dźwięk JBL Pure Bass jest wyrazisty, więc bez przeszkód wychwycisz każdy, nawet najdrobniejszy dźwięk piosenki. Brzmienie jest przyjemne, a bas głęboki i mocny. Niezależnie od tego, czy chcesz słuchać spokojnej muzyki czy rockowych kawałków, te słuchawki powinny Cię zadowolić.

Wydajna praca

Urządzenie ma wbudowany wydajny akumulator gwarantujący nawet do 11 h pracy. Masz pewność, że słuchawki będą Ci towarzyszyć przez cały dzień.

Komfort użytkowania

Na obudowie znajdują się przyciski pozwalające na łatwe sterowanie odtwarzaną muzyką. Model ma wbudowany mikrofon, co oznacza, że możesz prowadzić rozmowy, bez konieczności sięgania po telefon i trzymania go w dłoni. Materiał, który przylega bezpośrednio do uszu, jest miękki i dostosowuje się do ich kształtu.

Składana i lekka konstrukcja

Te dobre słuchawki bezprzewodowe są lekkie i wygodne. Można je łatwo złożyć, a dzięki temu zajmują mniej miejsca w torebce. Obudowa jest wytrzymała i zachowuje swój nienaganny wygląd na długo.

Jeśli prowadzisz firmę i chcesz stworzyć opisy produktów, które umożliwiają swobodne poruszanie się po Twoim sklepie internetowym, napisz do nas, korzystając z formularza lub wysyłając wiadomość na adres: biuro@wordpassion.pl lub przez Facebook’a.

Leave a comment