W ostatnich latach blogi zyskały na popularności. Mogą prowadzić je zarówno osoby prywatne, które pragną podzielić się swoją pasją z innymi, jak i przedsiębiorcy. Ci drudzy coraz częściej decydują się na założenie bloga firmowego, gdyż jest to doskonałe narzędzie do komunikowania się z gronem odbiorców.

To z kolei przekłada się na wzrost zaufania do firmy oraz – co za tym idzie – na  późniejsze zyski. Jak prowadzić bloga? Z poniższego tekstu dowiesz się, jakie aspekty należy wziąć pod uwagę.

Pięć filarów profesjonalnego bloga:

Blog firmowy pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, budowanie relacji z konsumentami oraz zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów. Na sukces bloga składa się wiele pomniejszych czynników. Są to między innymi:

  • Domena i jej nazwa.
  • Ciekawe i wartościowe treści.
  • Wygląd i funkcjonalność.
  • Pozycjonowanie i SEO.
  • Regularna aktywność.

Domena i jej nazwa

Wybór nazwy domeny oraz serwera, na którym powstanie nasz blog jest kluczową decyzją. Nazwa powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Nazwy, które są zbyt skomplikowane, składające się z wielu słów i przypadkowych cyfr, zmniejszają szanse na to, że klienci wrócą na naszą stronę.

Drugim ważnym aspektem przy zakładaniu bloga firmowego jest wybór odpowiedniego hostingu, czyli serwera, na którym przechowywane będą nasze pliki. Profesjonalne serwery hostingowe są płatne, jednak jest to inwestycja, która w przyszłości na pewno się zwróci.

Agencja copywritingu – WordPassion

Ciekawe i wartościowe treści

Jak wiadomo, nie wystarczy pisać dla samego pisania – publikowanie treści, których nikt nie czyta, mija się to z celem, dlatego teksty zamieszczane na blogu powinny być atrakcyjne dla odbiorców oraz stanowić dla nich źródło wiedzy i inspiracji.

Blog firmowy daje nam znakomitą przestrzeń na wdrożenie technik content marketingowych. Teksty publikowane na blogu nie muszą mieć charakteru stricte sprzedażowego, powinny jednak w jakiś sposób nawiązywać do naszej działalności. Na przykład sklep meblowy, zamiast jedynie informować o dostępności produktów, może publikować artykuły o aranżacji wnętrz lub o zaletach poszczególnych rozwiązań. 

Dodatkowym atutem bloga jest fakt, że można pozwolić sobie na pokazanie na nim „ludzkiej” strony przedsiębiorstwa i tego, co dzieje się za kulisami. Za pomocą bloga można informować o aktualnościach, planach na przyszłość i realizowanych projektach.

Jak prowadzić bloga — wygląd i funkcjonalności

Warto zadbać o wygląd i funkcjonalność bloga. Przejrzysta, dopracowana strona, po której łatwo się poruszać sprawia dobre pierwsze wrażenie, co przekłada się na wzrost zaufania do przedsiębiorstwa. Dobór tła, kolorystki, grafik i czcionek są równie ważne co poprawność stylistyczna i językowa tekstu. 

Pozycjonowanie bloga i SEO

Kolejnym istotnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę, jest właściwe pozycjonowanie bloga. Uwzględniając zasady SEO  przy tworzeniu treści, zwiększymy szanse na to, że nasz blog pojawi się na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – dotrze do większej liczby odbiorców.

SEO, z angielskiego Search Engine Optimization, to szereg działań zarówno na stronie internetowej, jak i poza nią, które zwiększają jej widoczność w sieci. Treści, które pojawiają się na blogu pełnią kluczową rolę podczas pozycjonowania strony. Można – a nawet trzeba – zawrzeć w nich tak zwane słowa i frazy kluczowe, czyli zwroty, za pomocą których Internauci wyszukują interesujące ich informacje.

Żeby uzyskać widoczne efekty, warto skorzystać z pomocy profesjonalisty. Pisaniem tekstów SEO zajmują się copywriterzy i content writerzy pracujący w agencjach marketingowych.

Jak często publikować wpisy na blogu?

Ostatnim punktem na liście – ale wcale nie najmniej istotnym – jest regularna aktywność. Teksty powinny pojawiać się na blogu przynajmniej raz w miesiącu lub częściej. Regularne aktualizowanie treści nie tylko sprzyja budowaniu relacji z odbiorcami, czyli potencjalnymi klientami, ale i pozwala na uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach internetowych, ponieważ algorytmy oceniają aktywne i często odwiedzane strony jako atrakcyjne, rzetelne i godne zaufania.

Profesjonalnie prowadzony blog może stać się wizytówką naszej firmy, która zachęci klientów – zarówno tych stałych, jak i potencjalnych – do pozostania na dłużej. Atrakcyjne treści sprzyjają budowaniu wizerunku eksperta. Ponadto blogi dają możliwość interakcji z czytelnikami. Mamy nadzieję, że powyższy tekst rozjaśnił temat – jak prowadzić bloga. Więcej o prowadzeniu bloga firmowego i o korzyściach z tego płynących dowiesz się tutaj. Możesz też skorzystać z naszych usług – przygotowujemy profesjonalne teksty blogowe z uwzględnieniem zasad SEO.

Leave a comment