Instagram to platforma, którą rządzi poczucie wspólnoty i przynależności do społeczności. Aby to umożliwić, serwis walczy ze spamem i botami, których obecność kłóci się z jego misją. Przekroczenie określonych limitów może wiązać się z tymczasową blokadą konta, a w przypadku wielokrotnego złamania zasad nawet trwałym jego usunięciem.

Co zrobić, by serwis nie uznał nas za szkodliwego użytkownika i uniknąć kar? Z poniższego artykułu dowiesz się, jakie obowiązują w nim ograniczenia i filtry oraz jakie działania na Instagramie są zabronione.

Blokada za follow/unfollow

W normalnych warunkach zaczynamy obserwować czyjś profil, bo nas inspiruje, chcemy być na bieżąco z publikacjami, jesteśmy zainteresowani poruszanymi tematami. Coraz częściej jednak robimy to wyłącznie po to, by zyskać nowych obserwujących i podnieść swoje statystyki. Praktykujący tę technikę oczekują szybkiego efektu i maksymalnych wyników w krótkim czasie. Liczą, że zaobserwowana osoba odwdzięczy się tym samym. Kiedy już dostaniemy tego typu podziękowanie od wybranego użytkownika, przestajemy go śledzić.

Stosując metodę follow/unfollow, prawdopodobnie uzbieramy sobie spore grono nowych obserwujących, jednak nie będą to zaangażowani odbiorcy. Mimo pozornej skuteczności nie jest to zatem dobra droga do przyrostu liczby śledzących nas osób. Obecnie każdy z nas może obserwować do 7 500 profili. To i tak zawrotna liczba, mając na uwadze nasze dzienne możliwości śledzenia publikacji na każdym z nich.

Co istotne, również tempo obserwowania ma znaczenie. Szybkość naszych działań jest w stanie odróżnić nas od botów. Prawdziwi ludzie nie działają tak prędko jak one, a wykonywane przez nas czynności nie są zautomatyzowane i wymagają przemyślenia. Jak to przekłada się na śledzenie profili? Do grona obserwowanych dodawajmy najlepiej nie więcej niż 40 profili na godzinę. Jeśli dodamy profile ponad 60 razy, Instagram nałoży na nas czasową blokadę.

Działania na Instagramie — komentarze i polubienia

Na Instagramie nie należy przekraczać limitu 60 komentarzy na godzinę. Częste robienie tego może skutkować zaostrzeniem ograniczenia nawet do 20 komentarzy na godzinę. Co więcej, warto zmieniać ich treści. Jeśli nasza odpowiedź będzie taka sama dla kilku osób, istnieje ryzyko, że to działanie zostanie zakwalifikowane jako spam. W jednym komentarzu można oznaczyć maksymalnie 5 osób. Pamiętajmy o tym szczególnie wtedy, gdy organizowany jest konkurs polegający na oznaczeniu jak największej liczby znajomych.

Jeśli nie chcemy nadużywać „lajków”, również musimy ograniczyć się do 60 polubień w ciągu godziny.

Posty i ich treść

Dla odmiany, w przypadku liczby postów nie ma określonych wytycznych. Uznaje się, że aby zachować zasięgi, optymalne będzie dodawanie co najmniej 1, maksymalnie 20 zdjęć tygodniowo. Najlepiej balansować pośrodku tego zakresu. W ten sposób nie pozwolimy o sobie zapomnieć, ale jednocześnie nie staniemy się nudni.

Instagram nie promuje użycia zbyt wielu słów. Musimy zmieścić się w limicie 2200 znaków ze spacjami. Gdy przekroczymy tę liczbę, narazimy się na publikację postu bez żadnego podpisu.

Hashtagi

To hashtagi na Instagramie pomagają nam docierać do nowych odbiorców, jednak i tutaj nie warto eksperymentować. Jeśli nie chcemy mieć zablokowanego konta, pamiętajmy, że pod jednym zdjęciem możemy umieścić do 30 hashtagów. Instagram usuwa opis oraz hashtagi w przypadku przekroczenia limitu.

Liczba prowadzonych kont

Serwis daje szansę jednoczesnego korzystania z wielu kont. Mamy więc możliwość zalogowania się do aplikacji i przełączania między profilami, bez konieczności wylogowywania się. To bardzo istotna funkcja, szczególnie dla osób, które prowadzą zarówno profile osobiste, jak i służbowe. Maksymalna liczba równocześnie obsługiwanych kont wynosi 5.

Jeśli  „lajkujemy” i obserwujemy na masową skalę, a także udzielamy zbyt wielu komentarzy w ekspresowym tempie, niewykluczone, że Instagram uzna nas za bota. Pamiętajmy, że systemem kieruje wiele mechanizmów, które działają automatycznie. Lepiej więc unikać takich metod. Korzystając z portalu, stawiajmy na jakość, a nie ilość i pamiętajmy o tym, jakie działania na Instagramie nie są wskazane. Dotyczy to nie tylko kont typowo osobistych, ale też firmowych, służących do promocji swojego biznesu.

Leave a comment