LinkedIn to serwis, który skrywa duży potencjał marketingowy. Jego celem jest ułatwienie kontaktów biznesowo-społecznych między użytkownikami. Obecnie coraz więcej firm dba o aktywność na LinkedIn, gdyż w ten sposób można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zyskać nowych klientów. Jak zaplanować działania marketingowe, aby osiągnąć taki rezultat?

LinkedIn – co to jest?

Zacznijmy od początku, a więc od wyjaśnienia, czym właściwie jest LinkedIn. Serwis założono w 2002 roku, a uruchomiono go rok później (polska wersja językowa pojawiła się w roku 2012). Pod względem działania nie różni się on znacząco od innych portali społecznościowych, gdyż wykorzystuje algorytm dopasowujący treści do użytkowników. LinkedIn jest już na tyle popularny, że każdy wykorzystuje go na swój sposób. Serwis może służyć do:

  • prezentacji swojego CV i stworzenia wizytówki zawodowej,
  • szukania nowych pracowników,
  • zamieszczania referencji,
  • nawiązywania biznesowych relacji.

Coraz częściej portal wykorzystywany jest również do promowania własnej firmy za pomocą starannie przygotowanego contentu. Sprawdza się pod tym kątem bardzo dobrze, dlatego warto rozważyć wykorzystanie LinkedIn właśnie w ten sposób.

Marketing na LinkedIn – dlaczego warto?

LinkedIn jest odpowiednim wyborem dla każdego, zarówno osób z bardzo dużym doświadczeniem zawodowym, jak i tych dopiero wkraczających na rynek pracy. Daje wiele możliwości rozwoju, a ponadto ułatwia nawiązywanie kontaktów z osobami z interesującej nas branży, zwłaszcza tymi decyzyjnymi. Działania marketingowe na LinkedIn znacząco pomagają w promocji firmy, dlatego nie należy lekceważyć potencjału tego serwisu. Skupia się on na dostarczaniu potrzebnych informacji, a nie rozrywki, dlatego użytkownicy korzystają z niego z nieco innym nastawieniem niż w przypadku Facebooka czy Instagrama.

LinkedIn kojarzy się przede wszystkim z profesjonalizmem i cennym źródłem wiedzy. Warto to wykorzystać, umieszczając publikacje, dzięki którym firma zostanie uznana za eksperta w swojej dziedzinie. Oryginalny content pozwala też wyróżnić się na tle konkurencji i na swoją korzyść wykorzystać szansę, o której nie pomyślały inne biznesy z branży. Nie bez znaczenia są tu takie kwestie jak:

  • łatwość w szukaniu potencjalnych klientów,
  • nawiązanie cennych kontaktów biznesowych,
  • poprawa wizerunku firmy,
  • większa rozpoznawalność.

Jakie treści publikować na LinkedIn?

Wiele osób nie do końca wie, jak powinien wyglądać marketing na LinkedIn. Sporo zależy tu od branży, w jakiej działa firma, ale należy zadbać przede wszystkim o to, aby treść była merytoryczna, ciekawa, inspirująca dla odbiorców i zachęcająca do reakcji. Trzeba też pamiętać, że jest to serwis nieco inny w porównaniu np. do Facebooka – nie ma tutaj znajomych, w LinkedIn tworzy się sieć kontaktów. Z tego powodu konieczne jest zachowanie profesjonalizmu oraz poruszanie kwestii związanych przede wszystkim z biznesem i rozwojem. Oczywiście możliwe jest publikowanie postów podobnych do tych udostępnianych w innych kanałach social media, jeżeli są wartościowe i angażujące.

Najczęściej udostępniany na LinkedIn content obejmuje:

  • infografiki i grafiki,
  • case studies,
  • posty o nowych produktach lub usługach,
  • materiały przedstawiające kulisy pracy firmy,
  • branżowe raporty,
  • informacje o firmowych sukcesach,
  • biznesowe anegdoty,
  • cenne porady,
  • eksperckie artykuły.

Serwis intensywnie się rozwija, dlatego warto uwzględnić go podczas planowania strategii marketingowej. Korzystanie z LinkedIn jest intuicyjne. O tym, kiedy publikować posty i jak je dopracować z pewnością napiszemy już wkrótce. Tymczasem zachęcamy do sprawdzenia naszej oferty – WordPassion może poprowadzić Twoje konto na LinkedIn i pomóc Ci w dotarciu do nowych odbiorców.

Leave a comment