W każdym sklepie internetowym powinny pojawić się zarówno opisy wszystkich dostępnych produktów, jak i ogólnych kategorii. Mają one istotne znaczenie i to nie tylko dla osób odwiedzających stronę, ale również dla działań prowadzonych w ramach SEO. Mimo to opisy kategorii często są lekceważone i przez to przygotowane niestarannie.
Tego typu treści okazują się bardzo przydatne. Warto poświęcić im trochę czasu i dopracować pod kątem szczegółów. Wpłynie to pozytywnie zarówno na generowany na stronie ruch, jak i na samą sprzedaż produktów.
Czym są opisy kategorii?
Opis kategorii to jeden z pierwszych elementów, jakie wyświetlają się użytkownikom po wejściu na konkretną podstronę platformy sprzedażowej. Informuje on, co znajduje się w danej zakładce, a więc opisuje ogólnie np. damskie perfumy, szampony do włosów, kosiarki do trawy czy inny typ produktów.
Za pomocą opisów kategorii można w skrócie przedstawić potencjalnym klientom całą swoją ofertę. To zachęca ich do pozostania na stronie i sprawdzenia szczegółów, a później zrobienia zakupów. Jak widać, w tego typu treściach tkwi bardzo duży potencjał, ale nie każdy potrafi go dobrze wykorzystać.
Dlaczego opisy kategorii są potrzebne?
Opisy kategorii są uzupełnieniem opisów konkretnych produktów. Dzięki nim można zapewnić klientom dostęp do wszystkich informacji, jakich potrzebują, aby zdecydować się na zakup. Treści te pełnią więc rolę sprzedażową, ale nie tylko. Dobrze przygotowany opis kategorii wspiera SEO, a więc pozwala na zwiększenie widoczności sklepu online w wyszukiwarce. Jak to możliwe?
Teksty na stronach www powinny zawierać m.in. odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Opisy kategorii to bardzo dobre miejsce na ich umieszczenie, zwykle można to zrobić w naturalny sposób, bez ryzyka utraty czytelności treści. Co więcej, pozwalają one na zastosowanie linkowania wewnętrznego, a także pokazanie robotom Google, jakiej tematyki dotyczy witryna.
Jak poprawnie stworzyć opis kategorii?
Jedną z najważniejszych kwestii w przypadku opisów kategorii i innych treści umieszczonych na stronie www jest unikalność. Każdy tekst powinien być oryginalny, duplicate content to coś, co należy wyeliminować. Jednocześnie trzeba zadbać, aby każdy opis był wartościowy i szczegółowo wyjaśniał użytkownikom, co znajdą w danej kategorii.
Pozostałe elementy, o które trzeba zadbać to:
- Język korzyści – konieczne jest pokazanie klientom, jakie pozytywy niesie za sobą zakup wskazanych produktów.
- Słowa kluczowe – zalecane jest użycie najistotniejszych fraz dla kategorii. Powinno być ich możliwie jak najwięcej, ale nie mogą obniżać czytelności tekstu.
- Struktura – aby użytkownicy szybko znaleźli najbardziej potrzebne informacje, konieczne jest zastosowanie nagłówków czy pogrubień. Dobrze sprawdzają się również wypunktowania.
- Długość – opisy kategorii nie mogą być za krótkie ani też zbyt długie. Optymalna liczba znaków to ok. 1000-3000 (liczonych ze spacjami).
Opis kategorii – o czym należy pamiętać?
Tworząc opisy kategorii, trzeba mieć na uwadze, że są przeznaczone przede wszystkim dla ludzi, a nie robotów wyszukiwarek. Dlatego powinny być przyjazne użytkownikom, także pod kątem używanego języka (fachowe terminy mogą być przydatne, ale nie można ich nadużywać). Aby zwiększyć sprzedaż, konieczne jest też zaciekawienie odbiorców, co nie dla wszystkich jest łatwym zadaniem.
Jeśli szukasz kogoś, kto stworzy oryginalne i interesujące opisy kategorii, chętnie Ci pomożemy. Mamy duże doświadczenie w przygotowywaniu takich treści, a przykłady znajdują się w naszym portfolio.