Dobre opisy produktów mają dużą moc. Nie tylko mogą zainteresować potencjalnego klienta, zachęcić go do zakupów, ale jednocześnie mogą pozycjonować naszą stronę. Sprzedawca każdorazowo musi zachęcić klienta do zakupów, a dobrze napisany tekst robi to wielokrotnie i pozwala zaoszczędzić sporo czasu.

Warto zadbać o opisy produktów na stronie internetowej, w sklepie czy na aukcjach Allegro. Wymaga to czasu, ale raz stworzona baza przynosi wiele zysków.

Jaki powinien być dobry opis?

Przede wszystkim należy stworzyć opis, który będzie łatwy do zrozumienia. Informacje na temat produktu powinny być podane tak, aby klient nie musiał zastanawiać się, czy na pewno dobrze zrozumiał, co sprzedawca chciał przekazać Lepiej stosować prostszy język, niż stracić klienta, ponieważ opis nie był jasny, zawierał zbyt trudne słowa.

Pamiętaj również, aby opisy produktów były tworzone językiem korzyści. Stosuj zarówno przymiotniki, jak i przysłówki. Staraj się stworzyć tekst, który będzie oddziaływał na wyobraźnię oraz emocje. Podczas zakupów internetowych klienci nie mają możliwości dotknięcia produktu – dlatego należy im pomóc go sobie wyobrazić. Pamiętaj jednak, że dobry opis musi być również konkretny. Przedstawienie cechy produktu nie będzie wystarczające, musisz również pokazać klientowi, jakie ta cecha niesie korzyści. Same tabelki z danymi technicznymi (elektronika), wymiarami i materiałem (ubrania) czy składem (jedzenie) – to zdecydowanie za mało, te dane też są ważne, ale to nie jest opis produktu, który zachęci do zakupów. Więcej na temat tego, jak napisać dobry opis produktu przeczytasz tutaj.

Opisy produktów z SEO

Opisy tworzy się z myślą o odbiorcach, jednak nie można zapomnieć o tym, aby były dostosowane do algorytmów wyszukiwarek. Zoptymalizowanie ich pod SEO poprawi również widoczność podczas wyszukiwania. Nie oznacza to, że w opisie należy nagromadzić jak największą ilość słów kluczowych, ale warto zastosować 2-3 (w zależności od długości opisu). W opisach tzw. klucze muszą brzmieć naturalnie, nie stosuj haseł w stylu: buty sportowe Rzeszów.

Dlaczego opisy są istotne?

Stworzenie profesjonalnych opisów produktów w sklepie sprawi, że klienci chętniej skorzystają z Twojej oferty, a to wpływa na sukces. Jako że w Internecie nie masz możliwości bezpośredniego przekonania potencjalnego klienta, musisz zadbać o to, aby zrobił to za Ciebie produkt. Zaprezentuje on mocne strony produktu i przedstawi klientowi, w jaki sposób poprawi jego życie. Dobrze zoptymalizowany opis, w którym zastosowano frazy kluczowe i śródtytułu, będzie lepiej widoczny w wyszukiwarkach, niż opis pozbawiony tych cech. Co za tym idzie, zwiększa się również szansa na to, że Twój sklep zyska nowych klientów, a liczba konwersji wzrośnie.

Może jednak brakować czasu na to, aby zadbać o każdy opis. Dobrym rozwiązaniem jest wtedy zlecenie tego zadania copywriterowi, który specjalizuje się w ich tworzeniu. Jeżeli również chciałbyś zadbać o opisy w swoim sklepie, zapraszamy do kontaktu z naszą agencją.

www.wordpassion.pl/cennik

Leave a comment