Optymalizacja SEO w e-commerce to nieustanne dostosowywanie witryny sklepu do algorytmów Google. Kierując się odpowiednimi zasadami, można znacząco wpłynąć na swoją pozycję w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie, zwiększyć ruch na stronie internetowej oraz szybciej osiągnąć przyjęte cele sprzedażowe.

W jaki sposób można osiągnąć takie efekty? Czy wymaga to dużo czasu i wysiłku? Szczegóły w naszym wpisie.

Słowa kluczowe to podstawa SEO

Optymalizacja SEO w e-commerce nie byłaby skuteczna bez stosowania celnych słów kluczowych. Chodzi tutaj o frazy, które użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę, gdy szuka jakiegoś produktu, usługi lub innych pożądanych treści. Na ich podstawie Google wybiera strony, które najbardziej pasują do podanego hasła. Żeby witryna zajmowała wysoką pozycję, ich dobór trzeba zaplanować wcześniej. Przede wszystkim nie mogą to być przypadkowe hasła. Najlepiej stosować takie frazy, które mają wysoką ilość wyszukań ale niewielką konkurencję. Z pomocą przychodzi tutaj planer słów kluczowych. Takie narzędzie umożliwi dobór dłuższych, mniej obleganych przez inne biznesy haseł do pozycjonowania, które mimo wszystko dają pożądany efekt. 

Unikalne opisy produktów 

Przy tak dużej konkurencji na rynku konieczne jest wyróżnienie się. Swoją kreatywnością można w prosty i skuteczny sposób wykazać się, tworząc content na stronę internetową. Publikowane opisy produktów powinny być merytoryczne, ale również przyciągające uwagę i atrakcyjne dla potencjalnego konsumenta. Warto zadbać o przejrzystość tekstów, pogrubiając lub punktując najważniejsze informacje. Niezwykle istotne jest też to, żeby nie powielać istniejących już treści (nawet w obrębie własnej witryny), ponieważ wszelkie duplikaty niekorzystnie wpływają na pozycjonowanie w wyszukiwarce. W związku z tym warto postawić na oryginalne teksty. O wiele lepiej zredagować nowy, ciekawszy opis jakiegoś produktu, niż zamieścić gotowy, dodany wcześniej np. przez producenta.

Adres URL produktu a optymalizacja SEO w e-commerce

Innym ważnym elementem optymalizacji SEO jest zadbanie o adresy URL asortymentu. To właśnie dzięki nim klienci mają możliwość przesyłania sobie linków do konkretnych produktów, a ich zawartość umożliwia robotom Google indeksację wyszukanych treści. Zdecydowanie najskuteczniejsze są adresy opisowe, które nie zawierają automatycznie generowanych cyfr i liter np. http://domena.pl/japonski_podrecznik_tytul. Jak można zauważyć, wyrazy powinny być oddzielone myślnikami, a treść powinna zawierać frazę kluczową.

Czym są meta descriptions?

Meta description to krótki fragment tekstu (najczęściej 1 lub 2 zdania), który widnieje tuż pod linkiem do strony w wyszukiwarce Google. Jest to zwięzłe podsumowanie zawartości danej witryny. Umiejętnie skonstruowany opis powinien zawierać słowo kluczowe i tak jak w przypadku wcześniej wspomnianych opisów, przyciągać uwagę potencjalnych klientów. 

SEO w e-commerce – optymalizacja grafik

Elementy wizualne nie tylko zachęcają do zakupu produktu, ale jest to również świetna okazja do wykorzystania wyszukiwarki grafik i zwiększenia ruchu na swojej stronie. Aby osiągnąć powyższe rezultaty, wszystkie publikowane fotografie powinny być dobrej jakości i w podobnym rozmiarze. Jednak najbardziej kluczowe w przypadku każdego zdjęcia jest wpisanie słowa kluczowego w parametrze ALT, czyli alternatywnym opisie zawartym w kodzie HTML. To miejsce, w którym trzeba zwięźle opisać to, co przedstawia grafika.

Nie zapomnij o linkowaniu wewnętrznym

Linkowanie wewnętrzne to nic innego jak dodawanie w treść tekstu odnośników, które prowadzącą do innych podstron opublikowanych pod tą samą domeną. Jest to istotny element optymalizacji, bo ułatwia poruszanie się po witrynie, a także umożliwia szybkie przekierowywanie do pozostałych linków np. do innych produktów, które mogą zainteresować klienta. Dzięki temu konsument spędzi więcej czasu w danym sklepie internetowym.

Opinie klientów

Rekomendacje innych internautów skutecznie wpływają na podejmowane decyzje konsumenckie. Warto ten fakt wykorzystać i umieścić na stronie internetowej możliwość skomentowania oraz oceny każdego produktu. Takie rekomendacje wzbudzają zaufanie, angażują i oczywiście mogą również pomóc w pozycjonowaniu.

Optymalizacja SEO w e-commerce to nie jest jednorazowy proces. Algorytmy Google stale się zmieniają, dlatego dostosowywanie pod nie stron wymaga od internetowych biznesów codziennej pracy. Jednak jeśli są to działania umiejętnie kierowane, zawsze przynoszą oczekiwane rezultaty.

Nie każdy ma odpowiednią wiedzę i umiejętności, aby zadbać o optymalizację SEO samodzielnie. Warto więc zwrócić się o pomoc do profesjonalistów, np. agencji marketingowej. Chętnie pomożemy Ci w dopracowaniu platformy sprzedażowej, wystarczy że się z nami skontaktujesz i przedstawisz szczegóły.

Leave a comment