Narzędzie Google Moja Firma to idealna opcja dla firm o charakterze lokalnym. Utworzona przy pomocy tej usługi wizytówka może przyczynić się do wzrostu w wynikach wyszukiwania oraz do pozyskania nowych klientów. Jednak w jaki sposób zoptymalizować zawarte w niej dane, żeby biznes mógł na tym skorzystać?

GOOGLE MOJA FIRMA — bezpłatna wizytówka

Użytkownicy Internetu często stoją przed wyzwaniem wyszukania w sieci konkretnego miejsca, w którym uda im się zakupić jakiś produkt lub zrealizować usługę. Dlatego każdemu przedsiębiorcy powinno zależeć na tym, żeby jego działalność pojawiała się w wyszukiwarce jako jedna z pierwszych opcji. Z pomocą przychodzi Google Moja Firma, czyli darmowa platforma, za pomocą której można tworzyć wizytówki przedsiębiorstw. Usługa jest skierowana do wszystkich firm, jednak to właściciele lokalnych działalności powinni zwrócić na nią szczególną uwagę.

Samo wypełnienie wizytówki Google nie daje pewności, że będzie ona od razu widoczna dla użytkowników. Algorytm, na podstawie którego pozycje są selekcjonowane, przedstawia się następująco:

  1. Trafność – analiza tego, czy przygotowana wizytówka odpowiada na pytanie użytkownika;
  2. Odległość – zbadanie, jak daleko znajduje się potencjalny klient od firmy (jeśli nie ma włączonej lokalizacji, liczy się ostatni zapis w wyszukiwarce);
  3. Rozpoznawalność – na podstawie  informacji płynących z sieci (linków, artykułów) określa się, jak znana jest działalność.

Optymalizacja wizytówki Google może częściowo pomóc w spełnieniu powyższych warunków, dlatego uzupełniając kolejne rubryki, warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Optymalizacja wizytówki Google — podstawowe dane to klucz do sukcesu

Poprawne uzupełnienie podstawowych danych firmy to czynnik, który znacząco wpływa na wyniki wyszukiwania. Muszą one być zaktualizowane i zgodne ze stanem faktycznym, aby nie wprowadzać w błąd potencjalnych klientów. Warto zapamiętać, że wszystkie informacje zawarte w Wizytówce Google powinny pokrywać się z tymi umieszczonymi na stronie internetowej biznesu. Spójność informacji w sieci na temat danej działalności jeszcze bardziej pomoże w jej pozycjonowaniu.

Podstawowe dane to:

  • Nazwa – można ją modyfikować w dowolny sposób
  • Adres
  • Godziny otwarcia
  • Numer telefonu
  • Adres strony internetowej 
  • Obsługiwane rodzaje płatności

Jaka kategoria pasuje do Twojej firmy?

Kategoria główna to kolejny istotny czynnik rankingowy. Przyporządkowanie odpowiedniej branży do profilu działalności ma wpływ na to, przy jakich słowach kluczowych wpisanych w wyszukiwarkę pojawi się wizytówka. Dlatego przed uzupełnieniem tej informacji w Google Moja Firma warto przeprowadzić dokładny research konkurencji. W ten sposób można zorientować się, jak z optymalizacją tego elementu poradziły sobie sąsiednie biznesy oferujące podobne usługi. Oprócz kategorii głównej istnieje również opcja dopisania podkategorii. Jest to przydatne w szczególności dla tych firm, które występują z propozycją różnych usług (tak jak nasza agencja).

Optymalizacja wizytówki Google — czy zdjęcia są istotne?

Wzbogacenie wizytówki o zdjęcia nie tylko przyciągnie nowych klientów, ale również zwiększy wiarygodność marki. Jest to sekcja, w której można umieścić logo firmy oraz fotografie budynku (z zewnątrz, jak i wewnątrz), oferowanych produktów czy chociażby zespołu pracowników. Niezwykle ważna jest dobra jakość i taka sama wielkość zdjęć – podobne działania dodają profesjonalizmu. Można również zainwestować w inny element optymalizacji, czyli w opcję wirtualnego spaceru po budynku, który mogą odwiedzić potencjalni klienci.

Opinie klientów – jakość jest najważniejsza

Ludzie często polegają na rekomendacjach innych, co oznacza, że pozytywne recenzje mogą być o wiele skuteczniejszą formą promocji niż niejedna płatna reklama. Im bardziej jakościowe komentarze są wystawione w Mapach Google, tym więcej klientów jest w stanie zaufać danej firmie. Modelowa, podbijająca ranking opinia, powinna składać się z około 200 znaków, zawierać słowa kluczowe, nazwę miasta oraz zdjęcia. Co więcej, nie zawsze ilość komentarzy przekłada się na średnią ocenę. Dlatego wysoka ilość gwiazdek przy mniejszej liczbie postów lepiej wpłynie na kolejność wyników wyszukiwania niż kilkaset zróżnicowanych opinii. Natomiast z perspektywy przedsiębiorcy trzeba skupić się przede wszystkim na odpowiadaniu na każdy komentarz. Podobne interakcje korzystnie wpłyną na wizerunek firmy oraz przyczynią się do budowy trwałej relacji z klientami.

Stosując się do powyższych wskazówek dotyczących optymalizacji Wizytówki Google, można osiągnąć imponujące rezultaty relatywnie niskim kosztem. Poprawnie wypełniony profil nie tylko poprawi pozycjonowanie, ale może także doprowadzić do zwiększonego ruchu i do kreowania pozytywnego wizerunku.

Leave a comment