Podczas pisania różnego rodzaju tekstów korzystamy z gotowych publikacji. Na podstawie odpowiednio dobranych źródeł można stworzyć wysokiej jakości tekst, także ekspercki. Pojawia się jednak pytanie: Gdzie leży granica między korzystaniem z czyjejś pracy a plagiatem? Czym właściwie jest plagiat i jak go unikać?

Plagiat zagrożeniem dla profesjonalist

Warto wiedzieć, że utwór, czyli też tekst internetowy, nie musi zostać ukończony, bądź podpisany przez swojego autora, by był chroniony prawem autorskim. Każde działanie polegające na kopiowaniu gotowych fraz, zdań, fragmentów tekstów i przedstawienie ich jako własnych to plagiat. Jest on również nazywany tzw. kradzieżą intelektualną. Takie postępowanie oczywiście niesie za sobą odpowiedzialność karną, jednak nie tylko z uwagi na te konsekwencje powinniśmy się go strzec.

Agencja copywriterska – WrodPassion

Każdy ceniący się twórca lub firma oferująca usługi pisania tekstów, czy to copywriterska czy też nie, wie, że nie będzie postrzegana profesjonalnie, przywłaszczając sobie cudzą pracę. Nie brzmi to zbyt uczciwie, przede wszystkim w kontaktach biznesowych. Jednocześnie wszystkie wyszukiwarki internetowe bazując na algorytmach, nie tolerują kopiowanych treści, przez co efekty pozycjonowania nie są takie, jakich można oczekiwać. Z drugiej strony niekiedy dochodzi do sytuacji, kiedy nawet nie wiemy o tym, że ktoś inny zapisał daną kwestię w bardzo przybliżonej formie. Zatem, by zasłużyć na miano zawodowca, dobrze jest zapoznać się z pewnymi sposobami, które skutecznie pomogą uniknąć nieprzyjemnych sytuacji. 

Jak uniknąć plagiatu? 

Podczas pisania różnego rodzaju tekstów częstym zabiegiem jest umiejętne przekształcanie szyku zdania lub zmiana wybranych słów na ich synonimy. Niestety, to przestarzała metoda, na którą dzisiaj już znaleziono rozwiązanie. Większość programów antyplagiatowych oferujących dokładne sprawdzenie tekstów jest zaprogramowana tak, aby wykrywać podobne działania. Niektóre potrafią nawet przeanalizować dany artykuł pod względem znaczeniowym.

Najprostszą metodą uniknięcia plagiatu będzie po prostu rzetelna praca i znalezienie sprawdzonego programu antyplagiatowego. Nasza firma zrobiła to już dawno i sprawdza każdą pracę przed jej wysłaniem Klientowi. Pomimo ogromnej konkurencji w branży copywriterskiej i niezliczonej ilości tekstów publikowanych w Internecie, wierzymy w to, że oryginalne podejście zawsze będzie cenione. To ono przyciąga uwagę i zapada w pamięć odbiorcy. Co więcej, buduje wizerunek firmy jako kompetentnej, takie, z którą współpraca będzie czystą przyjemnością. Jeżeli problemem na Twojej stronie internetowej, blogu itp. jest plagiat tekstów, pomożemy Ci przygotować unikalne treści

Skontaktuj się z nami +48 667-899-367

Leave a comment