Wizytówka Google (Google Moja Firma) to bardzo przydatne narzędzie marketingowe. Umożliwia zwiększenie widoczności firmy w internecie i znalezienie jej przez potencjalnych klientów. Jej założenie nie jest bardzo kłopotliwe i nie wiąże się to z ponoszeniem dodatkowych kosztów. Oto powody, dla których warto mieć wizytówkę Google.

Co to jest wizytówka Google? Gdzie ją znaleźć?

Pod tą nazwą kryje się profil firmy widoczny zarówno w wyszukiwarce Google, jak i Mapach Google. Zawiera wszystkie istotne informacje o biznesie, takie jak:

  • nazwa,
  • adres siedziby,
  • numer telefonu i inne dane kontaktowe,
  • godziny otwarcia,
  • opinie klientów.

O tym, co dokładnie widzą użytkownicy, decyduje właściciel firmy. Poza wymienionymi wyżej informacjami w wizytówce wyświetlają się też m.in. zdjęcia, adres strony internetowej czy kategoria usług.

Wizytówka Google – dlaczego warto ją stworzyć?

Stworzenie wizytówki w Google Moja Firma to szansa na lepszą widoczność w internecie. Wpływa ona korzystnie zwłaszcza na pozycjonowanie lokalne. Jest wtedy większe prawdopodobieństwo, że osoby przebywające w okolicy trafią na firmę i być może skorzystają z jej oferty. Warto dodać, że jeśli do profilu dodana jest witryna, także ona może lepiej się pozycjonować. Odpowiednio zoptymalizowane dane to korzyści nie tylko z perspektywy użytkowników, ale i samych robotów Google.

Posiadanie wizytówki zwiększa wiarygodność biznesu i ułatwia zdobycie zaufania potencjalnych klientów. Można to zauważyć szczególności w sytuacji, gdy pod danymi firmy znajdują się opinie – im bardziej pozytywne, tym lepiej (na nie oczywiście trzeba sobie zasłużyć). Jest to również sposób na powiadomienie o istnieniu biznesu – nie wszyscy mogą mieć świadomość, że produkty czy usługi, na których im zależy, znajdują się bliżej niż myślą.

Wizytówka Google stanowi również pomoc w budowaniu pozytywnego wizerunku. Niezbędne są do tego wspomniane wyżej opinie. Pochlebne komentarze to świetna rekomendacja i podpowiedź dla tych, którzy wahają się, czy warto zaufać firmie. Na każdą recenzję można odpowiedzieć – czasami nawet jest to wręcz wskazane, zwłaszcza w przypadku mniej pochlebnych opinii. Każda taka interakcja pozwala na kreowanie wizerunku eksperta, który troszczy się o zdanie klientów i bierze je pod uwagę. Patrząc na wizytówkę Google z tej perspektywy, można dojść do jeszcze jednego wniosku – jest to cenne źródło wskazówek, co można zmienić, żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów.

Google Moja Firma – o czym trzeba pamiętać?

Na założenie profilu każdy moment jest dobry, niemniej nie warto długo z tym zwlekać. Wizytówka daje wiele możliwości, to bardzo przydatny element strategii marketingowej. Nie można zapomnieć, jak dużą popularnością cieszą się usługi Google, w tym Mapy. Firma, która jest obecna w takim miejscu, pozwala się zauważyć przez tych, którzy mogą być zainteresowani jej ofertą.

Stworzenie profilu nie jest bardzo trudne, ale warto poświęcić mu sporo czasu. Uzupełniając wszystkie ważne dane na samym początku, można uniknąć późniejszej kłopotliwej edycji. Właściwa optymalizacja wizytówki Google to klucz do sukcesu. Tym zadaniem może zająć się copywriter.

Jeśli powierzysz nam dopracowanie swojego profilu w Google Moja Firma, zyskasz więcej cennego czasu na rozwój swojego biznesu. Wypełnij formularz kontaktowy, aby poznać szczegóły!

Leave a comment