Blog

Google Ads – czy warto?

Google Ads – czy warto?

Z Google Ads chętnie korzystają zarówno duże, jak i mniejsze firmy. Wiele osób uważa, że za pośrednictwem tego narzędzia można szybko i łatwo dotrzeć do nowych klientów. Czy rzeczywiście tak jest? Kto powinien pomyśleć o takiej formie reklamy? Czym jest Google Ads? Google Ads, dawniej Google AdWords, to należący do Google system reklamowy. Daje możliwość umieszczenia płatnej reklamy w różnych…

Czy warto studiować filologię polską?

Czy warto studiować filologię polską?

Idąc na studia, wielu młodych ludzi zastanawia się, jaki kierunek wybrać. Chyba od zawsze popularnością cieszą się medycyna czy prawo, a w ostatnich latach także filologie. Anglistyka może pochwalić się ogromnym zainteresowaniem, ale co z naszym językiem ojczystym? Filologia polska wydaje się dość kontrowersyjnym pomysłem. Pojawiają się też głosy odradzające ten wybór – językiem polskim posługujemy się na co dzień,…

Praca dla filologa — ciekawe pomysły

Praca dla filologa — ciekawe pomysły

W społeczeństwie panuje przekonanie, że absolwenci filologii mają do wyboru dwie ścieżki kariery: albo zostają nauczycielami, albo tłumaczami. I choć są to popularne zawody, na które jest duże zapotrzebowanie, to rynek ma więcej do zaoferowania. Filologia jest kierunkiem, na którym studenci uczą się wielu rzeczy: języka, literatury, historii i kultury. Dlatego też filologowie mają duże szanse na ciekawe zajęcie, do…

Czy rynek pracy potrzebuje filologów?

Czy rynek pracy potrzebuje filologów?

Panuje przekonanie, że filologia jest kierunkiem mało praktycznym, a jej absolwenci mają problem ze znalezieniem pracy. Dlaczego tak jest? Prawdopodobnie dlatego, że sam dyplom ukończenia studiów filologicznych jest mniej przydatny niż w przypadku studiów technicznych, medycznych czy prawniczych. Mimo to kompetencje, jakie nabywają studenci, są poszukiwane na współczesnym, zglobalizowanym rynku, więc ciekawa praca po filologii jest możliwa. Przyjrzyjmy się zatem,…

Praca w domu – pułapki

Praca w domu – pułapki

W przeciągu roku wiele firm przeszło na mieszany albo zupełnie zdalny tryb pracy. Już teraz wiele przedsiębiorstw rozważa pozostawienie niektórych pracowników w tym trybie pracy. Oczywiście może się wydawać, że przebywanie we własnym domu da nam dużo komfortu w wypełnianiu codziennych obowiązków. Praca zdalna jest możliwa i często bardzo wygodna, ale będzie wymagała od nas dużo samodyscypliny i konsekwencji. Jakie pułapki…

SEO dla blogerów – dlaczego jest takie istotne?

SEO dla blogerów – dlaczego jest takie istotne?

Blogi w przeszłości kojarzyły się głównie z internetowymi dziennikami, ale w obecnych czasach stały się powszechnie wykorzystywanym narzędziem marketingu i komunikacji. Blog to nie tylko doskonałe miejsce na dzielenie się swoją pasją z innymi, ale i narzędzie, które pozwala na nawiązanie relacji z klientem. Zarówno tym, który już dokonał zakupu, jak i tym, który dopiero zastanawia się nad najlepszym rozwiązaniem.…

Jaki prezent dla copywritera?

Jaki prezent dla copywritera?

Zawód copywritera z pewnością jest wyjątkowy. Osoby wykonujące tę pracę zwykle odznaczają się kreatywnością, mają tysiąc pomysłów na minutę i jak się okazuje, niejako utrudnia to wybór prezentu. W okresie przedświątecznym bądź przy okazji zbliżających się urodzin takiej osoby prawdopodobnie zastanawiasz się, jaki prezent dla copywritera będzie najlepszym wyborem. Oto kilka przydatnych wskazówek. Praktyczny prezent dla copywritera Zawód copywritera polega…

Koreanistyka w Polsce

Koreanistyka w Polsce

Coraz więcej osób interesuje się krajami Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej. Uwagę przyciągają: Tradycja, kolorowe stroje, kultura, piękne świątynie, ilustracje, animacje, film, muzyka, czyli szeroko pojęte soft power. Pośród tego wszystkiego jest także język. Jednym z języków azjatyckich, który cieszy się największą popularnością, jest koreański. Coraz szersze grono osób snuje marzenia o wybraniu się na studia związane z Koreą Południową, o…

Content marketing – czy pozwala zdobyć klientów?

Content marketing – czy pozwala zdobyć klientów?

W ostatnich latach większość działań marketingowych przeniosła się do Internetu. Co więcej, tradycyjna reklama powoli przestaje być skuteczna, ponieważ ludzie często ignorują przekazy reklamowe. Zjawisko ignorowania banerów graficznych doczekało się nawet swojej nazwy – „banner blindness”. Odpowiedzią na ten problem jest content marketing, czyli technika marketingowa, która pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i przekonanie ich do skorzystania z…

Jak napisać dobre streszczenie po angielsku?

Jak napisać dobre streszczenie po angielsku?

W szkole, szczególnie na lekcjach języka angielskiego, uczymy się, jak pisać wszelkiego rodzaju teksty, w tym eseje i maile. Co ze streszczeniami? Często uważa się, że każdy może je samodzielnie stworzyć, bez względu na to, czy opisują one własną lub czyjąś pracę. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać dobre streszczenie po angielsku czy w jakimkolwiek języku, a trzeba pamiętać, że…

Praca zdalna – czy jest dla każdego

Praca zdalna – czy jest dla każdego

Praca z domu jest obecnie czymś powszechnym. W dobie pandemii znacząco zwiększyła się liczba osób, które wykonują obowiązki zawodowe w domu. Ta sytuacja ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Zwolennicy jako zaletę pracy zdalnej wskazują elastyczność czasu pracy. Przeciwnicy skarżą się na brak kontroli nad czasem, brak skupienia, dezorganizację pracy i życia rodzinnego. Dla pracowników przyzwyczajonych do trybu stacjonarnego nowe…

Jak pisać teksty dostosowane do odbiorców?

Jak pisać teksty dostosowane do odbiorców?

Nie od dziś wiadomo, że dobrze napisany tekst jest naszą wizytówką. Wzbudza zaufanie i utwierdza klientów w przekonaniu, że trafili we właściwe miejsce. To, że tekst jest napisany poprawnie językowo i stylistycznie nie jest jednak wystarczające, jeżeli nie dostarcza przy tym żadnych dodatkowych korzyści. Dlatego warto zadbać o to, żeby obok walorów estetycznych miał również wartości merytoryczne. Tu pojawia się…

Anime do nauki języka japońskiego – ranking

Anime do nauki języka japońskiego – ranking

Na wielu stronach anglojęzycznych można znaleźć zestawienia anime polecanych do obejrzenia. Zazwyczaj znajdują się tam kultowe anime, które każdy fan powinien obejrzeć. Często jednak zdarza się, że chociaż filmy/bajki mogą być ciekawe i wciągające, to jednak trudno jest uczyć się z nich języka japońskiego. Gramatyka użyta w dialogach, chociaż w pewnym stopniu odzwierciedla prawdziwe rozmowy, to jest często zbyt kolokwialna,…

Jak profesjonalnie prowadzić bloga?

Jak profesjonalnie prowadzić bloga?

W ostatnich latach blogi zyskały na popularności. Mogą prowadzić je zarówno osoby prywatne, które pragną podzielić się swoją pasją z innymi, jak i przedsiębiorcy. Ci drudzy coraz częściej decydują się na założenie bloga firmowego, gdyż jest to doskonałe narzędzie do komunikowania się z gronem odbiorców. To z kolei przekłada się na wzrost zaufania do firmy oraz – co za tym…

Facebook dla firm – czy warto założyć swój fanpage?

Facebook dla firm – czy warto założyć swój fanpage?

Obecnie trudno jest znaleźć firmę, która nie ma swojego fanpage’a na Facebooku. Choć wymaga to czasu, kreatywnego podejścia i umiejętności, to jednak właściwe prowadzenie swojego profilu może okazać się pełnym zalet rozwiązaniem. Jeśli wahasz się, czy Facebook dla firm to dla Ciebie dobre rozwiązanie, zachęcamy Cię do przeczytania tego wpisu. Facebook dla firm a budowanie wizerunku Są różne sposoby na…

Twitter firmowy – czy jest potrzebny?

Twitter firmowy – czy jest potrzebny?

Coraz częściej firmy chcące zwiększyć swoją popularność w Internecie zakładają konta nie tylko na Facebooku czy Instagramie, ale też na Twitterze. Choć nierzadko mówi się, że to platforma głównie dla polityków czy dziennikarzy, nie jest to do końca prawda. Liczba użytkowników tego portalu każdego dnia rośnie, co świadczy o jego popularności. Twitter firmowy może być skuteczną formą promocji i przynieść…

Promocja strony internetowej firmy – jak to zrobić?

Promocja strony internetowej firmy – jak to zrobić?

Samo założenie strony internetowej nie wystarcza, aby nasza firma zyskała więcej klientów i odniosła sukces w branży – nawet jeżeli witryna jest dopracowana pod kątem najmniejszych szczegółów. Musimy ją też w odpowiedni sposób wypromować. Jak to zrobić? W tym tekście znajdziesz wiele przydatnych porad, dzięki którym dowiesz się, jak powinna wyglądać promocja strony internetowej firmy. Opisaliśmy nie tylko płatne, ale…

Copywriting i online marketing – słowniczek pojęć

Copywriting i online marketing – słowniczek pojęć

Często słyszysz lub czytasz o takich pojęciach jak copywriting, SEO i SEM, ale nie wiesz, co oznaczają? Być może zastanawiasz się, czym są teksty zapleczowe i sponsorowane? Dla osób takich jak Ty przygotowaliśmy specjalny słowniczek copywritingu. Znajdują się w nim definicje najważniejszych pojęć z zakresu szeroko rozumianego marketingu internetowego. Co znaczy SEO i SEM? Czym jest pozycjonowanie? Zanim przejdziemy do…

Firmowe konto na Instagramie – tych błędów unikaj

Firmowe konto na Instagramie – tych błędów unikaj

Regularnie publikujesz posty na Instagramie, dodajesz odpowiednie hashtagi, a mimo to liczba Twoich followersów wciąż nie jest zadowalająca? Prawdopodobnie popełniasz błędy, które decydują o zasięgu dodawanych przez Ciebie treści. Poniżej znajdziesz kilka porad o tym, czego nie powinieneś robić na Instagramie, mając firmowe konto. Instagram nie lubi monotematyczności Niemal w każdym poradniku o tym, jak prowadzić swój profil w mediach…

Konto firmowe na Instagramie – jak odnieść sukces?

Konto firmowe na Instagramie – jak odnieść sukces?

Była już mowa o tym, jakie firmy powinny mieć konto na Instagramie. Pojawia się jednak pytanie – jak na tej platformie zdobyć popularność? Specjaliści mówią, że tak naprawdę trzeba niewiele, aby odnieść sukces na Insta. Wystarczy pamiętać o kilku ważnych kwestiach, takich jak systematyczne dodawanie postów i interakcja z innymi użytkownikami aplikacji. Sprawdź, co zrobić, żeby Twoje konto firmowe na…