Promocja strony internetowej firmy – jak to zrobić?

Promocja strony internetowej firmy – jak to zrobić?

Samo założenie strony internetowej nie wystarcza, aby firma zyskała więcej klientów i odniosła sukces w branży – nawet jeżeli witryna jest dopracowana pod kątem najmniejszych szczegółów. Trzeba ją też w odpowiedni sposób wypromować. Jak to zrobić? W tym tekście znajdziesz wiele przydatnych porad, dzięki którym dowiesz się, jak powinna wyglądać promocja strony internetowej firmy. Opisaliśmy nie tylko płatne, ale też darmowe narzędzia, które mogą Ci się przydać.

Siła mediów społecznościowych

Social media, takie jak Facebook, Twitter czy opisywany przez nas wcześniej Instagram to doskonałe narzędzia marketingowe, które można wykorzystać na wiele różnych sposobów. Mając swój profil na wymienionych platformach, zyskujemy możliwość nawiązania i utrzymania bliskich relacji z obecnymi oraz potencjalnymi klientami,  jak również budowanie pozytywnego wizerunku.

To, w jakich social mediach będziemy działać, w dużej mierze zależy od tego, czym dokładnie się zajmujemy. Najbardziej popularnym portalem jest oczywiście Facebook, głównie z uwagi na uniwersalność. Poza tym trudno jest znaleźć osobę, która nie ma na tej platformie konta lub o niej nie słyszała. Warto jednak przemyśleć założenie konta w innych social mediach. Instagram czy Pinterest to platformy, w których publikuje się przede wszystkim zdjęcia i grafiki. Nie oznacza to jednak, że konta mogą na nich zakładać jedynie firmy z branży fotograficznej czy modowej. Tak naprawdę w takich mediach społecznościowych może zaistnieć każdy, kto ma pomysły na ciekawe i atrakcyjne dla odbiorców treści.

Wśród social mediów wymienia się również Linkedin i Goldenline. To portale służące przede wszystkim do szukania nowych pracowników i pracodawców, niemniej jednak na nich też można regularnie publikować ciekawe posty dotyczące własnej firmy, jej rozwoju i podejmowanych działań. Taka aktywność sprawia, że zyskujemy bardziej profesjonalny wizerunek. Poza tym to, co publikują inni użytkownicy wspomnianych platform, może stać się dla nas inspiracją do dalszej pracy nad własnym biznesem.

Sam koszt prowadzenia fanpage’a na Facebook’u i innych portalach jest bezpłatny, w razie potrzeby można też skorzystać z płatnych reklam. Warto pamiętać, że działania prowadzone w social mediach są długofalowe. Trzeba więc uzbroić się w cierpliwość, aby zauważyć ich efekty. Jest to jednak jedna z najskuteczniejszych metod promowania swojej strony internetowej i samego biznesu.

Zacznij prowadzić bloga

Mając już stronę internetową, trzeba pamiętać o jej regularnej rozbudowie. To zadanie będzie o wiele łatwiejsze, jeśli założymy firmowego bloga – bez niego po pewnym czasie zabraknie nam pomysłów na ciągłe rozszerzanie podstron typu „O nas” czy „Kontakt”. Blog to kolejna świetna forma reklamy swojego biznesu. Tu także możemy nawiązać relację z klientami, zachęcić ich do pisania komentarzy i regularnych odwiedzin strony. Czego powinny dotyczyć artykuły? To w dużej mierze zależy od profilu firmy. Na blogu WordPassion publikujemy teksty dotyczące zarówno tłumaczeń i nauki języków obcych, jak również szeroko pojętego marketingu internetowego i copywritingu – ponieważ właśnie tym się zajmujemy. Tematykę artykułów trzeba więc indywidualnie dopasować do swojej branży, jednak nie powinno to być zbyt trudne.

Firma prowadząca regularnie bloga ma szansę szybko zostać uznana przez klientów za eksperta w swojej dziedzinie. Istotne jest to, aby posty były publikowane systematycznie, przykładowo raz na tydzień lub co miesiąc. Teksty muszą być napisane poprawnie pod kątem językowym i stylistycznym, a do tego opatrzone ciekawym zdjęciem lub grafiką, aby całość wyglądała atrakcyjniej. Tworząc treści na bloga, trzeba pamiętać o podstawowych zasadach SEO (wyjaśnienie skrótu możesz znaleźć w naszym słowniczku), ale jednocześnie mieć na uwadze, że tekst jest skierowany do ludzi, a nie wyszukiwarek.

Początkowo blog prawdopodobnie nie będzie cieszyć się zbyt dużą popularnością – korzyści z jego prowadzenia można zauważyć dopiero po upływie ok. 6 miesięcy. Jeśli masz problem z napisaniem dobrego jakościowo tekstu na bloga, możesz zgłosić się do nas po pomoc. Piszemy zarówno proste teksty zapleczowe, jak i bardziej rozbudowane poradniki czy artykuły specjalistyczne (ile to kosztuje? Sprawdź w naszym cenniku).

Czy znasz Google AdWords?

Google AdWords to narzędzie płatne, ale często znacząco zwiększa ruch na stronie internetowej. To inaczej linki sponsorowane, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu konkretnej frazy. W zależności od tego, jak popularne są wybrane słowa kluczowe przypisane do naszej strony, za jedno kliknięcie w link ponosimy opłatę w wysokości od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych. Google AdWords to kampania, którą trzeba we właściwy sposób zaplanować. Należy przede wszystkim ustalić dzienny budżet, przykładowo 30 zł, aby Google mogło pobierać z niego opłaty za kliknięcia.

Czy takie działanie może przynieść firmie i jej witrynie korzyści? Jeśli dobrze ustawimy reklamę (dobierzemy trafne słowa kluczowe, ustalimy optymalny budżet itp.), możemy liczyć na kilkadziesiąt, czasami nawet kilkaset wejść na stronę dziennie. Google AdWords to rozwiązanie skierowane głównie do tych firm, które szybko chcą osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce. W momencie, gdy rezygnujemy z kampanii i nie płacimy za nią, nasza strona www przestaje być wyświetlana szczycie wyników wyszukiwania.

Mailing

Mailing, czyli wysyłanie newsletterów, ma duży potencjał. Tutaj kluczowe jest stworzenie takiej treści wiadomości, która wzbudzi zainteresowanie odbiorców – inaczej mail szybko trafi do kosza i nie zostanie nawet otworzony. W mailingu ważna jest systematyczność. Aby utrzymać relację z klientami, powinniśmy wysyłać wiadomości np. raz na dwa tygodnie, dwa razy w miesiącu lub z inną częstotliwością. Maile nie mogą być wysyłane zbyt często, ale też za rzadko, ponieważ wtedy odbiorcy zdążą o nas zapomnieć. Co może znaleźć się w treści wiadomości? Zwykle są to informacje na temat nowych produktów, nadchodzących promocji, możemy też informować o nowym artykule na blogu lub wspomnieć o tym, co obecnie dzieje się w firmie.

Niezależnie od tego, do kogo wysyłamy wiadomości mailowe, powinniśmy zadbać także o swój podpis. Nasza sygnaturka powinna współgrać z profilem firmy. Trzeba zwrócić uwagę zarówno na font, jak też kolorystykę, zamieszczane w podpisie informacje (imię i nazwisko, stanowisko, dane kontaktowe itp.) oraz logo.

Strona internetowa firmy – jakie dodatkowe działania mogą pomóc?

Opisaliśmy podstawowe narzędzia promocji strony internetowej firmy. Jeśli mamy odpowiednio dużo czasu i chęci, można pomyśleć też o dodatkowych działaniach, takich jak dodawanie komentarzy na blogach o tej samej lub zbliżonej tematyce. Nie chodzi tutaj o nachalne nakłanianie do odwiedzenia swojej strony. Publikowane przez nas komentarze muszą być na temat i wnosić coś nowego do dyskusji. Możemy umieścić link do swojej witryny. Trzeba to jednak zrobić w taki sposób, aby autor bloga nie uznał tego za zwykły spam, gdyż nasz komentarz zostanie przez to odrzucony.

Ciekawym sposobem na darmowe wypromowanie strony swojej firmy jest też publikowanie tzw. wpisów gościnnych. Po znalezieniu strony powiązanej w jakikolwiek sposób z naszą branżą możemy zaproponować publikację tekstu, który będzie promować firmę lub po prostu zostanie w nim umieszczony link do naszej witryny. W ten sposób można dotrzeć do większej liczby osób i poszerzyć grono swoich potencjalnych klientów.

Ze względu na to, że większość z nas pyta o rekomendację, zanim kupi konkretny produkt lub zdecyduje się na określoną usługę, warto regularnie odwiedzać fora dyskusyjne dotyczące naszej branży. Jeśli będziemy odpowiadać na pytania innych użytkowników, doradzać i rozwiewać ich wątpliwości, zyskamy miano eksperta w danym temacie i staniemy się bardziej wiarygodni. W podpisie na forum warto umieścić linka do swojej strony www . To nie tylko zwiększy ruch, ale też pozytywnie wpłynie na pozycjonowanie witryny w Google.

Nie zapomnijmy także o stworzeniu swojej wizytówki w katalogach firm. Często taka usługa jest darmowa. Nierzadko można jednak wykupić specjalny pakiet, co pozwala na rozbudowę swojego profilu w bazie, np. przez dodanie większej ilości zdjęć czy zakładek. W wizytówce muszą znaleźć się nie tylko podstawowe informacje (nazwa firmy, adres, dane kontaktowe), ale też meta tagi, czyli znaczniki HTML informujące roboty wyszukiwarek o zawartości podstrony. Wizytówka wzmacnia działania SEO i może pomóc w pozyskaniu nowych klientów.

Sposobów na promocję strony internetowej swojej firmy jest wiele. To, na które się zdecydujemy, zależy w dużej mierze od branży i rodzaju usług lub produktów, jakie oferujemy. Każda forma reklamy może okazać się dobra i skuteczna – trzeba jednak kontrolować, czy podjęte działania przynoszą oczekiwane efekty. Jeśli tak, warto przy nich zostać i np. zwiększyć przeznaczony na nie budżet.

 

Czy znasz inne formy reklamy strony internetowej firmy, o których nie wspomnieliśmy? Koniecznie napisz o tym. Być może masz już doświadczenia z opisanymi wyżej narzędziami promocji strony? Chętnie poznamy Twoją opinię na temat ich efektywności.

Patrycja

One thought on “Promocja strony internetowej firmy – jak to zrobić?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *