Praca copywritera niektórym wydaje się prosta – wystarczy włączyć komputer i napisać tekst. Jednak aby powstała treść, trzeba przejść przez kilka ważnych etapów. Najpierw konieczne jest zebranie informacji i lepsze poznanie tematu. Później przychodzi czas m.in. na dobór właściwych fraz kluczowych, zweryfikowanie poprawności tekstu czy jego unikalności. Jak to wszystko sobie ułatwić?

Warto postawić na sprawdzone narzędzia dla copywritera. Oto kilka ciekawych propozycji – same korzystamy z nich niemalże codziennie!

LanguageTool

Chociaż w WordPassion zajmujemy się pisaniem tekstów już od kilku lat, tak jak każdy – jesteśmy tylko ludźmi. Tym samym zdarza nam się popełniać błędy, również jeśli chodzi np. o interpunkcję. Na szczęście wszystko można znaleźć jeszcze przed dostarczeniem gotowego zlecenia klientowi, a wszystko dzięki LanguageTool!

To wielojęzyczne narzędzie, z pomocą którego można szybko sprawdzić pisownię, gramatykę oraz styl. Jego obsługa jest intuicyjna – wystarczy wkleić tekst, aby po chwili zobaczyć wyniki. LanguageTool pokazuje błędy ortograficzne i stylistyczne, wskazuje też, gdzie brakuje przecinka czy kropki. Co więcej, przydaje się podczas szukania literówek.

Narzędzia dla copywritera do sprawdzania plagiatu

Plagiat to duży problem w naszej branży. Nie każda osoba zajmująca się pisaniem tekstów zasługuje na miano copywritera czy content writera – szczególnie, kiedy zbyt mocno inspiruje się cudzą twórczością i zwyczajnie ją kopiuje. Oczywiście nas ten problem nie dotyczy. W WordPassion stawiamy na unikalność. Aby to potwierdzić, każdy tekst skanujemy w specjalnym programie antyplagiatowym, przed którym nic się nie ukryje!

Tego typu narzędzi jest sporo. Do popularnych należą m.in.:

  • Nie Plagiatom,
  • Duplichecker,
  • Plagiator.

W internecie dostępne są zarówno darmowe, jak i płatne programy. Wszyscy znajdą więc dla siebie właściwą opcję.

Canva – efektowne grafiki na każdą okazję

Canva jest wszechstronnym narzędziem, które jest bardzo pomocne – także podczas prac przy naszym projekcie Azjatyckie Języki. To intuicyjna platforma pozwalająca na tworzenie prostych, ale efektownych grafik. Co ważne, daje naprawdę wiele możliwości. Canva to szereg gotowych szablonów, które można swobodnie edytować i dostosowywać do własnych potrzeb. Tym samym przygotowanie postów do mediów społecznościowych, plakatów, ulotek, prezentacji czy infografik.

Narzędzie jest dostępne w wersji płatnej i darmowej. Można z niego wygodnie korzystać nie tylko na komputerze, ale też tablecie i smartfonie. Aby zacząć używać Canvy, wystarczy założyć konto.

Poszukiwanie słów kluczowych

Nasza praca opiera się w dużym stopniu na słowach kluczowych. Za sprawą odpowiednich narzędzi można znacząco ułatwić sobie ich szukanie. Tworząc treści, często sięgamy po:

  • Answer the Public,
  • Planer słów kluczowych Google,
  • KWFinder,
  • Keyword Tool.

Oczywiście tego typu narzędzi jest znacznie więcej. Nie wszystkie są w pełni darmowe, więc warto mieć to na uwadze.

 

Szukasz kogoś, kto przygotuje dla Ciebie teksty na konkretny temat? Zgłoś się do nas! Dla nowych klientów przygotowałyśmy specjalną zniżkę -15%!

Leave a comment