Facebook już od dawna nie jest jedynie serwisem służącym do kontaktu ze znajomymi. Nie da się nie zauważyć, że to potężne narzędzie marketingowe – jego potencjał wykorzystuje już wiele firm. Na szczególną uwagę zasługuje system reklamowy tej platformy. Jakie są jego zalety? Jak wygląda reklama na Facebooku?

Co to jest Facebook Ads?

Facebook Ads jest systemem reklamowym pozwalającym na precyzyjne dotarcie do grupy docelowej na platformie Facebook, Instagram oraz Messenger. Zarządza się nim za pomocą specjalnego narzędzia – Menedżera Reklam. Tam profiluje się odbiorców, tworzy reklamy i zarządza budżetem.

Za sprawą Facebook Ads tworzy się różnego rodzaju reklamy:

  • graficzne,
  • wideo,
  • karuzelowe,
  • kolekcje,
  • materiały błyskawiczne (pełnoekranowe).

Wszystko można więc idealnie dopasować do swoich potrzeb. Wybór reklamy warto uzależnić od celu, jaki ma realizować.

Jak Facebook Ads pomaga w promocji firmy? Cele kampanii

Obecnie kampania na Facebooku może zostać stworzona w 6 różnych celach. Należą do nich:

  1. Rozpoznawalność – reklamy wyświetlane są osobom, które rzeczywiście mogą być nią zainteresowane. Dotarcie do maksymalnej liczby potencjalnych klientów umożliwia zwiększenie rozpoznawalności firmy, ale też np. lokalizacji sklepu bądź sklepów.
  2. Ruch – reklama kieruje odbiorców do określonego miejsca docelowego. Może nim być firmowa strona internetowa, wydarzenie na Facebooku, podstrona z promocją itp. Pozwala to na wygenerowanie większego ruchu.
  3. Aktywność – za pośrednictwem reklamy możliwe jest dotarcie do osób skłonnych do interakcji z firmą i wykonanie określonych czynności.
  4. Kontakty – kampania ułatwia gromadzenie kontaktów poprzez rejestrację, rozmowy telefoniczne bądź wiadomości.
  5. Sprzedaż – reklama dociera do osób skłonnych do zakupu produktów firmy lub skorzystania z oferowanych usług.
  6. Promocja aplikacji – możliwe jest zachęcenie odbiorców do sprawdzenia firmowej aplikacji, wykonania w niej określonej czynności.

Wybrany na początku cel można później zmienić – wszystko zależy od tego, na czym w danym momencie skupia się firma. Jeżeli pojawia się taka konieczność, możliwe jest stworzenie kilku kampanii reklamowych i wybranie osobnego celu dla każdej z nich.

Reklama na Facebooku – najważniejsze zalety

Facebook Ads to system mający kilka istotnych zalet, m.in. możliwość pełnego dostosowania do indywidualnych potrzeb. Dotyczy to nie tylko celu kampanii, ale również grupy docelowej i miejsca wyświetlania. Reklamę można obecnie targetować ze względu na lokalizację odbiorców, wiek, płeć, język, zainteresowania, a nawet status związku, stanowisko czy inne szczegółowe informacje. Z kolei miejscem jej wyświetlania może być np. feed (aktualności), zewnętrzna aplikacja, artykuły ekspresowe lub Marketplace.

Reklama na Facebooku chwalona jest także za dużą różnorodność formatów, możliwość zbudowania lojalnej, zaangażowanej społeczności, ale też łatwe zarządzanie kampanią. Niezależnie od tego, czy działania promocyjne prowadzone są na Facebooku, czy też na Instagramie lub w innym miejscu, wszystko można kontrolować bezpośrednio w Menedżerze Reklam. Co więcej, efekty kampanii można stale monitorować i analizować. Na uwagę zasługuje też dostęp do testów A/B.

Facebook Ads to rozwiązanie dobre zarówno dla mniejszych, jak i większych firm. Jest bardzo przydatnym narzędziem ułatwiającym realizację określonych celów, dlatego warto z niego skorzystać. Jeśli potrzebujesz pomocy w stworzeniu reklamy dla swojej firmy, a zwłaszcza w przygotowaniu treści, napisz do nas!

Leave a comment