SEO stanowi podstawę całego marketingu online. Choć wielu właścicieli firm zdaje sobie z tego sprawę, nie każdy potrafi dobrze zadbać pod tym kątem o swoją stronę internetową. Wynika to m.in. z faktu, że wdrożenie SEO wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności. Bez nich bardzo łatwo można popełnić błędy, które decydują o niskiej pozycji witryny w wyszukiwarce. Poniżej opisujemy najczęstsze z nich.

Duplicate content

Duplicate content, czyli duplikacja treści, to błąd, którzy zdarza się wyjątkowo często. Występuje w sytuacji, gdy dany tekst pojawia się w kilku różnych miejscach w obrębie strony www. Może to być np. powielony opis produktu lub kategorii. Zawsze należy dbać o to, aby treść była unikalna. W przypadku problemów z jej samodzielnym problemem należy zgłosić się do profesjonalnej agencji copywritingu. Duplicate content przyczynia się do obniżenia jakości witryny i utrudnia osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Brak pozycjonowania lokalnego

Wybierając słowa kluczowe, warto myśleć nie tylko o popularności na większą skalę, ale też w najbliższej okolicy. Pozycjonowanie lokalne polega na zastosowaniu fraz związanych z lokalizacją firmy – mogą dotyczyć danego miasta, dzielnicy, powiatu czy województwa. Odgrywa ważną rolę, gdyż daje możliwość znacznego zwiększenia ruchu na stronie. Zadbanie o takie pozycjonowanie oraz dopracowanie wizytówki Google sprawia, że witryna wyświetla się w wynikach Map Google (znajdują się nad organicznymi wynikami wyszukiwania). Osoba przebywająca w okolicy, szukająca konkretnej usługi, może łatwiej znaleźć firmę.

SEO strony www – brak optymalizacji zdjęć i meta tagów

Zacznijmy od zdjęć. Muszą być nie tylko dobrej jakości, ale i odpowiednio podpisane. Oznacza to, że konieczne jest stworzenie opisu alternatywnego. Dzięki temu roboty wyszukiwarki będą wiedziały, co znajduje się na zdjęciu. W opisie można zawrzeć frazę kluczową. To zwiększy szansę na zajęcie wysokiego miejsca obrazu w graficznych wynikach wyszukiwania.

Podobną funkcję pełnią meta tagi. To za ich sprawą roboty Google wiedzą, co znajduje się w danej witrynie. Dopracować należy:

  • title (tytuł strony),
  • description (krótki opis strony).

Elementy te dla każdej podstrony muszą być unikalne, a więc należy uważać na duplikację treści.

Zły dobór słów kluczowych

Samodzielne dobieranie słów kluczowych nie zawsze jest proste – zwłaszcza dla osób, które nie zajmują się tym na co dzień. Powoduje to, że witryna jest pozycjonowana na niewłaściwe frazy, np. za ogólne. Wtedy pojawi się problem ze zbyt dużą konkurencją, gdyż strona będzie konkurować o dobrą pozycję z innymi pochodzącymi z całej Polski. Trzeba unikać również słów kluczowych niedopasowanych do branży. Będą wprowadzać użytkowników w błąd, co wywoła nie tylko irytację, ale i skutecznie zniechęci do firmy.

Brak analizy efektów działań i szybka rezygnacja

Aby działania z zakresu SEO strony www rzeczywiście przynosiły efekty, należy je regularnie analizować. Gdy okaże się, że nie wszystko jest skuteczne, poszczególne punkty trzeba zmodyfikować – przykładowo zmienić słowa kluczowe. Do analizy przydatne będą różnego rodzaju narzędzia, choćby Google Analytics.

Nie można zapomnieć o tym, że SEO wymaga dużo cierpliwości. Często nie przynosi rezultatów od razu, ale nie można się poddawać za szybko. To strategia długofalowa i jeśli zostanie dobrze poprowadzona, strona z pewnością zyska lepszą pozycję.

Potrzebujesz porady w kwestii SEO Twojej strony internetowej? Chętnie pomożemy!

Leave a comment