Twitter firmowy – czy jest potrzebny?

Twitter firmowy – czy jest potrzebny?

Coraz częściej firmy chcące zwiększyć swoją popularność w Internecie zakładają konta nie tylko na Facebooku czy Instagramie, ale też na Twitterze. Choć nierzadko mówi się, że to platforma głównie dla polityków czy dziennikarzy, nie jest to do końca prawda. Liczba użytkowników tego portalu każdego dnia rośnie, co świadczy o jego popularności. Twitter firmowy może być skuteczną formą promocji i przynieść Twojemu biznesowi wiele korzyści.

Co to jest Twitter?

Twitter to jeden z kanałów mediów społecznościowych, który założono w 2006 roku. Platforma daje nam możliwość publikowania krótkich postów, ich długość nie może przekroczyć 140 znaków. Początkowo wydaje się to dużym ograniczeniem. Jednak po pewnym czasie większość użytkowników zauważa, że istotne informacje można z łatwością przekazać nawet z użyciem mniejszej liczby znaków. Posty na Twitterze nie są długie, ale pozwalają na podkreślenie sedna danej sprawy, wydarzenia itp.

Tak naprawdę konto na Twitterze może założyć każdy, kto ma coś istotnego do przekazania. Najchętniej na platformie udzielają się wspomniani wcześniej dziennikarze, politycy, jak również blogerzy, muzycy, aktorzy itd. Twitter sprzyja szybkiej wymianie informacji, może to być dodatkowy kanał komunikacji również dla firm chcących lepiej zadbać o relacje ze swoimi klientami. Poprzez użycie odpowiednich hasztagów można ze swoimi postami dotrzeć do ściśle określonej grupy docelowej.

Twitter firmowy – jak założyć i prowadzić konto?

Na Twitterze można założyć nie tylko prywatne, ale też biznesowe konto. Musi być ono jak najlepiej spersonalizowane, aby użytkownicy nie mieli problemu z określeniem, kim jesteśmy, w jakiej działamy branży, do kogo kierujemy swoją ofertę itp. Trzeba więc wstawić swoje zdjęcie profilowe (może być nim logo firmy) i zdjęcie w tle, a także opisać swoją markę – tu mamy do dyspozycji 160 znaków. Nie jest to zbyt dużo, dlatego konieczne jest wyróżnienie najważniejszych kwestii w taki sposób, aby zainteresować innych użytkowników.

Kiedy profil firmy jest już gotowy, można przejść do publikowania postów. Na Twitterze powinniśmy być bardzo aktywni, wstawianie jednego czy dwóch zdań raz na tydzień nie ma zbyt dużego sensu. Według specjalistów najlepiej publikować 3 wpisy dziennie. Początkowo może to być stosunkowo trudne, jednak z czasem, gdy nabierzemy wprawy, twittowanie (inaczej „ćwierkanie”) z pewnością nie będzie nam sprawiać żadnych problemów. Oczywiście treść postów musi być dobrze przemyślana. Tu liczy się przede wszystkim kreatywność, firma musi wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć followersów (na Twitterze nie ma znajomych, inni użytkownicy mogą śledzić nasz profil, a także polubić, skomentować i przekazać dalej opublikowane twitty).

Na Twitterze warto też wysyłać bezpośrednie wiadomości do osób, które zaczęły nas śledzić lub wyraziły zainteresowanie postami. Warto pamiętać, że nie może to być spam. Najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest podziękowanie za aktywność lub zapytanie o to, jakie treści powinny być częściej przez nas publikowane. Dzięki temu dowiemy się, czego oczekują od nas użytkownicy.

Czego powinny dotyczyć tweety? To zależy od specyfiki prowadzonego biznesu. Nie mogą to być jedynie posty reklamujące nasze produkty i usługi, ponieważ użytkownicy szybko uznają to za zbyt nachalne działania promocyjne. Warto od czasu do czasu publikować krótkie filmy i zdjęcia dotyczące branży, w której działamy, reagować na aktualne wydarzenia (jeśli oczywiście w jakiś sposób dotyczą naszej firmy) oraz odpowiadać na pytania, wątpliwości i ewentualne zarzuty klientów.

Twitter i Promoted Tweets

Od pewnego czasu Twitter współpracuje z Google, czyli najpopularniejszą wyszukiwarką internetową. To umożliwia firmom publikowanie tzw. Promoted Tweets, czyli wiadomości wypromowanych w określonym miejscu, np. na samej górze wyników wyszukiwania. W ten sposób firmowe konto na Twitterze łączy się z systemem AdWords, wpływa to pozytywnie na pozycjonowanie firmowej strony internetowej (informacje na temat innych form promocji firmowej witryny znajdziesz w poprzednim poście).

Promowane tweety dają nam szansę na dotarcie do większej liczby odbiorców. Jeśli rzeczywiście mamy coś ważnego i ciekawego do przekazania użytkownikom, posty z pewnością nie zostaną szybko zapomniane. Unikalna treść jest chętnie retweetowana, czyli przekazywana dalej, a niekiedy nawet cytowana przez media. To znacząco zwiększa zainteresowanie konkretnym tematem i contentem, a dodatkowo pomaga w zdobyciu nowych klientów.

Twitter i e-mail marketing

Firmy wysyłające regularnie newslettery do swoich klientów mogą połączyć e-mail marketing z Twitterem. W wysyłanych wiadomościach należy umieścić link do profilu firmy na platformie i w ten sposób zachęcić adresatów do śledzenia naszej aktywności. Za pośrednictwem e-maili możemy informować klientów np. o nadchodzących promocjach czy konkursach, co będzie dodatkową zachętą do regularnego odwiedzania twitterowego konta naszej firmy.

Połączenie Twittera z e-mail marketingiem ma także inną zaletę, związaną z marketingiem wirusowym. Kreatywna i zabawna treść newsletterów może być przekazywana przez adresatów dalej, do nieznanych nam osób. Klikający w przesłany link użytkownik Twittera może również przesłać otrzymany adres dalej, w efekcie czego popularność wysłanych przez nas wiadomości może pozytywnie zaskoczyć.

Jakie korzyści może przynieść firmie konto na Twitterze?

Twitter często pełni funkcję biura obsługi klienta. Użytkownicy mogą kierować do nas pytania, wyrażać opinie o produktach i usługach, inspirować do wprowadzania nowości, a także podpowiadać, co możemy zmienić. To pozwala nie tylko na nawiązanie bliskich relacji z klientami, ale też zyskanie miana eksperta w konkretnej dziedzinie (tak samo, jak marketing szeptany, o którym więcej możesz przeczytać tu).

Co prawda Twitter nie jest idealną platformą dla każdej firmy. Jednak wielu przedsiębiorców działających w różnych branżach może tu szybko znaleźć docelową grupę odbiorców. Ten kanał social mediów jest świetnym „generatorem ruchu” na innych stronach internetowych oraz doskonałym sposobem na szybkie nawiązanie kontaktu na poziomie firma-klient. Wielu użytkowników z pewnością doceni to, że jesteśmy aktywni na Twitterze. Daje im to możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi na swoje pytanie, bez potrzeby tracenia cennego czasu na wysyłanie wiadomości e-mail czy wykonywanie połączenia telefonicznego.

Jak widać, Twitter to platforma stwarzająca wiele możliwości promocji firmy. Każdy kanał mediów społecznościowych może zwiększyć popularność naszego biznesu, pod warunkiem, że mamy pomysł na prowadzenie konta. Twitter wpływa pozytywnie przede wszystkim na wizerunek firmy. Ważne jest to, że nie trzeba mieć bardzo dużej liczby followersów, żeby odnieść sukces. Wystarczy nawet stosunkowo niewiele aktywnych użytkowników, aby nasze tweety stały się popularne, chętnie czytane, komentowane i przekazywane dalej.

 

Masz konto na Twitterze? Czy według Ciebie jest to dobra forma promocji firmy w Internecie? Chętnie poznamy Twoje zdanie na ten temat.  

 

Patrycja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *