Prowadzenie własnej firmy wiąże się z nieustannym rozwojem i promocją oferowanych produktów czy usług. W ostatnich latach na popularności zyskują ebooki, których można znaleźć na rynku tysiące. Jeśli prowadzisz własną firmę i wpadłeś na pomysł napisania ebooka…czytaj dalej!

Dlaczego warto napisać ebooka?

Wydanie ebooka należy solidnie przemyśleć. Musisz znać m.in. cel, jaki chcesz osiągnąć tą publikacją i znać grupę docelową. Fakt, że Twoja firma wydała ebooka, wzbudzi zaufanie potencjalnego klienta. Jeśli biznes może pochwalić się ekspercką pozycją ze swojej branży, świadczy to o jego profesjonalizmie. To dla klienta sygnał: „można im zaufać, wiedzą co robią”.

Właśnie taki efekt chce osiągnąć przedsiębiorstwo, wydając ebooka. Kwestia zarobku na nim jest drugorzędna. Dlaczego? Ebook w łatwy sposób można powielić i rozpowszechniać w internecie. Niech będzie więc reklamą Twojej firmy i podstawą do budowania renomy.

O czym i dla kogo napisać ebooka?

Określenie grupy docelowej powinno być jednym z pierwszych kroków, jakie podejmiesz na drodze do wydania ebooka. Kolejną kwestią niech będzie odpowiedź na kilka pytań: 

  • O czym napisać?
  • Kto będzie czytał mojego ebooka?
  • Jaką wartość chcę dać?

Jeśli chcesz, aby Twój ebook był naprawdę wartościowy i merytoryczny, powinien rozwiązywać jakiś problem. Nie musi zawierać przełomowej i nieznanej dotąd wiedzy. Ważne jednak, aby miał swój określony temat i odpowiadał na potrzeby Twojej grupy docelowej. Nawet jeśli wiedza, którą zawrzesz w ebooku, jest dostępna w internecie – Twoja publikacja i tak może stać się sukcesem. Jeśli nie chcesz, aby zaginęła gdzieś w sieci, po prostu powiedz ludziom o tym, że zaczynasz ją pisać i…. daj im fragmenty tekstu. 

Wzbudzając ciekawość odbiorców, gwarantujesz sobie określone grono czytelników. Ważne jest też, aby być obecnym w mediach społecznościowych i prowadzić newsletter. Tymi kanałami zyskasz czytelników-klientów i wypromujesz ebooka.

Ebook dla firmy — trudności związane z jego wydaniem

Wydając ebooka, koniecznie musisz zadbać o prawną stronę tego przedsięwzięcia. Kwestia praw autorskich często jest przedmiotem sporów i niepotrzebnych starć, których warto uniknąć. W tym temacie najlepiej byłoby zasięgnąć porady prawnika wyspecjalizowanego właśnie w prawach autorskich.

Inną trudnością jest to, że ogrom wiedzy na jakiś temat może utrudni Ci przekazanie jej w przystępny sposób. Szczegółowo zaplanuj rozdziały i to, co ma się w nich znaleźć – ebook, tak jak książka papierowa, musi mieć uporządkowaną strukturę. Jeśli nie masz pomysłu na ebooka – niech jego przedmiotem stanie się to, z czym pracujesz na co dzień: np. handel, nauczanie, przedłużanie paznokci, florystyka czy gotowanie. Dobry ebook to ten poparty wiedzą, doświadczeniem i……umiejętnością storytellingu.

Storytelling a ebook dla firmy

Umiejętność opowiadania historii ma niemalże każdy. Trzeba ją tylko obudzić i dobrze wykorzystywać. Jest to niesamowicie skuteczne narzędzie perswazji i sprzedaży. Wszyscy praktykujemy storyteling od najmłodszych lat – wymyślanie i opowiadanie historii to przecież jedna z dziecięcych umiejętności. W narracji ebooka jest on o tyle ważny, że angażuje czytelnika. Nie musisz zamieszczać w nim skomplikowanych badań i wykresów – Twoi odbiorcy zapamiętają historię, ludzką opowieść opartą o przykłady. Pobudzenie wyobraźni klienta i budowanie w niej konkretnych (i pozytywnych) skojarzeń związanych z Twoją marką – oto cel.

Zespół WordPassion regularnie uczestniczy w tworzeniu nowych, autorskich ebooków dostępnych w sklepie Azjatyckie Języki. Zachęcamy do sprawdzenia wszystkich propozycji, jedna z najnowszych to ‘Origami – przewodnik językowy’, czyli instrukcja składania origami połączona z nauką znaków i zdań w języku japońskim.

Masz pytania dotyczące tworzenia ebooków? Skontaktuj się z nami!

 

Współautorką tekstu jest Julia Nita, stażystka WordPassion

Leave a comment