Blog

Japoński vs. Chiński

Japoński vs. Chiński

Dla wielu osób japoński i chiński to egzotyczne języki, które łączy lokalizacja krajów i niezrozumiałe znaki. Gdy zagłębimy się w temat, okaże się, że nawet system pisma jest nieco inny. Chociaż w zasadzie japoński i chiński łączy niewiele w aspekcie wymowy czy gramatyki, trzeba pamiętać, że mają też elementy wspólne i wzajemnie na siebie oddziaływały. Podczas webinaru porównującego oba języki…

Przygotowanie i wycena tłumaczenia – krok po kroku

Przygotowanie i wycena tłumaczenia – krok po kroku

Proces wyceny składa się najczęściej z kilku etapów, a na ostateczną cenę wpływają indywidualne czynniki. Nasze biuro tłumaczeń specjalizuje się w językach azjatyckich. Jednak w ofercie dostępne są też przekłady z angielskiego, francuskiego, hiszpańskiego czy włoskiego. W tym artykule chcemy przybliżyć temat 'jak wygląda wycena tłumaczenia'. Od czego zależy ostateczna stawka? Jak ułatwić pracę tłumaczowi, jednocześnie obniżając ostateczny koszt usługi?…

Japoński vs. Koreański

Japoński vs. Koreański

Języki geograficznie bliskich sobie Japonii i Korei mają wiele podobieństw w zakresie składni i morfologii, jednocześnie różnią się pod względem słownictwa oraz stosowanych systemów pisma. Jedną z przyczyn podobieństw może być to, że przez wiele lat oba kraje silnie na siebie oddziaływały: Korea jako pewnego rodzaju most łączący Japonię z kontynentalną częścią Azji, Japonia jako kraj sprawujący zwierzchnictwo nad Koreą…

SEO dla blogerów – dlaczego jest takie istotne?

SEO dla blogerów – dlaczego jest takie istotne?

Blogi w przeszłości kojarzyły się głównie z internetowymi dziennikami, ale w obecnych czasach stały się powszechnie wykorzystywanym narzędziem marketingu i komunikacji. Blog to nie tylko doskonałe miejsce na dzielenie się swoją pasją z innymi, ale i narzędzie, które pozwala na nawiązanie relacji z klientem. Zarówno tym, który już dokonał zakupu, jak i tym, który dopiero zastanawia się nad najlepszym rozwiązaniem.…

Jaki prezent dla copywritera?

Jaki prezent dla copywritera?

Zawód copywritera z pewnością jest wyjątkowy. Osoby wykonujące tę pracę zwykle odznaczają się kreatywnością, mają tysiąc pomysłów na minutę i jak się okazuje, niejako utrudnia to wybór prezentu. W okresie przedświątecznym bądź przy okazji zbliżających się urodzin takiej osoby prawdopodobnie zastanawiasz się, jaki prezent dla copywritera będzie najlepszym wyborem. Oto kilka przydatnych wskazówek. Praktyczny prezent dla copywritera Zawód copywritera polega…

Koreanistyka w Polsce

Koreanistyka w Polsce

Coraz więcej osób interesuje się krajami Azji Wschodniej i Południowo-Wschodniej. Uwagę przyciągają: Tradycja, kolorowe stroje, kultura, piękne świątynie, ilustracje, animacje, film, muzyka, czyli szeroko pojęte soft power. Pośród tego wszystkiego jest także język. Jednym z języków azjatyckich, który cieszy się największą popularnością, jest koreański. Coraz szersze grono osób snuje marzenia o wybraniu się na studia związane z Koreą Południową, o…

Content marketing – czy pozwala zdobyć klientów?

Content marketing – czy pozwala zdobyć klientów?

W ostatnich latach większość działań marketingowych przeniosła się do Internetu. Co więcej, tradycyjna reklama powoli przestaje być skuteczna, ponieważ ludzie często ignorują przekazy reklamowe. Zjawisko ignorowania banerów graficznych doczekało się nawet swojej nazwy – „banner blindness”. Odpowiedzią na ten problem jest content marketing, czyli technika marketingowa, która pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców i przekonanie ich do skorzystania z…

Jak napisać dobre streszczenie po angielsku?

Jak napisać dobre streszczenie po angielsku?

W szkole, szczególnie na lekcjach języka angielskiego, uczymy się, jak pisać wszelkiego rodzaju teksty, w tym eseje i maile. Co ze streszczeniami? Często uważa się, że każdy może je samodzielnie stworzyć, bez względu na to, czy opisują one własną lub czyjąś pracę. Nie wszyscy jednak wiedzą, jak napisać dobre streszczenie po angielsku czy w jakimkolwiek języku, a trzeba pamiętać, że…

Praca zdalna – czy jest dla każdego

Praca zdalna – czy jest dla każdego

Praca z domu jest obecnie czymś powszechnym. W dobie pandemii znacząco zwiększyła się liczba osób, które wykonują obowiązki zawodowe w domu. Ta sytuacja ma zarówno zwolenników, jak i przeciwników. Zwolennicy jako zaletę pracy zdalnej wskazują elastyczność czasu pracy. Przeciwnicy skarżą się na brak kontroli nad czasem, brak skupienia, dezorganizację pracy i życia rodzinnego. Dla pracowników przyzwyczajonych do trybu stacjonarnego nowe…

Jak pisać teksty dostosowane do odbiorców?

Jak pisać teksty dostosowane do odbiorców?

Nie od dziś wiadomo, że dobrze napisany tekst jest naszą wizytówką. Wzbudza zaufanie i utwierdza klientów w przekonaniu, że trafili we właściwe miejsce. To, że tekst jest napisany poprawnie językowo i stylistycznie nie jest jednak wystarczające, jeżeli nie dostarcza przy tym żadnych dodatkowych korzyści. Dlatego warto zadbać o to, żeby obok walorów estetycznych miał również wartości merytoryczne. Tu pojawia się…

Anime do nauki języka japońskiego – ranking

Anime do nauki języka japońskiego – ranking

Na wielu stronach anglojęzycznych można znaleźć zestawienia anime polecanych do obejrzenia. Zazwyczaj znajdują się tam kultowe anime, które każdy fan powinien obejrzeć. Często jednak zdarza się, że chociaż filmy/bajki mogą być ciekawe i wciągające, to jednak trudno jest uczyć się z nich języka japońskiego. Gramatyka użyta w dialogach, chociaż w pewnym stopniu odzwierciedla prawdziwe rozmowy, to jest często zbyt kolokwialna,…

Jak profesjonalnie prowadzić swojego bloga?

Jak profesjonalnie prowadzić swojego bloga?

W ostatnich latach blogi zyskały na popularności. Mogą prowadzić je zarówno osoby prywatne, które pragną podzielić się swoją pasją z innymi, jak i przedsiębiorcy. Ci drudzy coraz częściej decydują się na założenie bloga firmowego, gdyż jest to doskonałe narzędzie do komunikowania się z gronem odbiorców, co z kolei przekłada się na wzrost zaufania do firmy oraz – co za tym…

Darmowe materiały do nauki języków obcych

Darmowe materiały do nauki języków obcych

Język tajski za darmo brzmi dobrze? Co powiesz na darmowy japoński lub na darmowe zajęcia języka wietnamskiego? Jeżeli marzy Ci się nauka egzotycznego języka obcego, ale nie wiesz, na który z nich się zdecydować, przychodzimy Ci z pomocą. Oferujemy nie tylko darmowe materiały do nauki japońskiego, wietnamskiego czy tajskiego, ale także interesujące spotkania językowe za darmo. Darmowe materiały do nauki…

Japoński system pisma vs chiński system pisma

Japoński system pisma vs chiński system pisma

“Chiński, japoński, koreański, co za różnica? Wszystko wygląda tak samo”. Dla niewprawionego oka człowieka zachodu znaczki te są jednakowe – krzaczki. Jednak osoby obyte z ideogramami z łatwością odróżnią japoński od koreańskiego i chińskiego. Istnieją subtelne różnice, które pomagają zdecydować, czy tekst jest napisany po chińsku czy japońsku. Zacznijmy zatem od składowych systemów pisma. Sylabariusze hiragana i katakana – japoński…

Samodzielna nauka języka japońskiego – czy ma sens?

Samodzielna nauka języka japońskiego – czy ma sens?

Chcąc nauczyć się nowego języka często stajemy przed wyborem – wykupić kurs czy uczyć się w zaciszu domowym, korzystając z dostępnych materiałów? Co, jeśli cenisz swój czas, który chcesz poświęcić na jak najbardziej efektywną naukę? Czy samodzielna nauka języka japońskiego faktycznie ma sens? Sprawdź poniższy artykuł, rozwieje on Twoje wątpliwości, czy wybrać kurs czy podręczniki do samodzielnej nauki. Zapoznawanie się…

Evergreen content – jak tworzyć treści, które się nie starzeją?

Evergreen content – jak tworzyć treści, które się nie starzeją?

Treści publikowane na różnego rodzaju stronach internetowych mają przede wszystkim zachęcić odbiorców do głębszej interakcji, na przykład poprzez skorzystanie z oferowanych usług lub zakup produktów. Powinny również budować relację pomiędzy twórcą i odbiorcą treści, a także wzbudzać zaufanie i motywować do ponownego odwiedzenia strony.  Regularne publikowanie nowych treści zawsze zwiększa ruch na stronie i pozwala pozyskać nowych odbiorców, jednak napisanie…

Japonistyka w Polsce – gdzie jej szukać?

Japonistyka w Polsce – gdzie jej szukać?

Jeśli uwielbiasz język japoński i chcesz się uczyć jego gramatyki i tłumaczenia z dodatkiem kultury (by móc dokładnie ten język zrozumieć), to japonistyka jest idealnym wyborem. Kierunek ten zajmuje się w 85% praktyczną nauką języka do stopnia N2-N1 w zależności od uczelni (najniższy poziom N5, odpowiada mniej więcej angielskiemu A1, najwyższy poziom N1 odpowiada angielskiemu C2).  Filologia japońska na uczelniach…

Plagiat tekstów – czym jest i jak go uniknąć?

Plagiat tekstów – czym jest i jak go uniknąć?

Podczas pisania różnego rodzaju tekstów korzystamy z gotowych publikacji. Na podstawie odpowiednio dobranych źródeł można stworzyć wysokiej jakości tekst, także ekspercki. Pojawia się jednak pytanie: Gdzie leży granica między korzystaniem z czyjejś pracy a plagiatem? Czym właściwie jest plagiat i jak go unikać? Plagiat zagrożeniem dla profesjonalisty  Warto wiedzieć, że utwór, czyli też tekst internetowy, nie musi zostać ukończony, bądź…

Czym jest egzamin JLPT?

Czym jest egzamin JLPT?

Każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z nauką języka japońskiego, z pewnością prędzej czy później zetknie się z terminem „egzamin JLPT”. Czym właściwie jest egzamin JLPT? Co oznaczają jego poziomy? Czy warto w ogóle do niego przystępować? Poniżej znajdują się odpowiedzi na te i wiele innych pytań, dotyczących egzaminu JLPT. JLPT — co to jest? Egzamin JLPT, czyli Japanese-Language Proficiency Test,…

Copywriter – jakie studia musi skończyć?

Copywriter – jakie studia musi skończyć?

Najważniejszym narzędziem pracy copywritera jest słowo. Pisanie tekstów, które dobrze się sprzedają, to najprostsza definicja copywritingu. Tego rodzaju praca polega na tworzeniu sloganów i tekstów reklamowych, artykułów blogowych i opisów produktów. Interesuje Cię zawód copywritera, jednak nie wiesz, jaki kierunek studiów powinien skończyć copywriter? Oto wskazówki, które pomogą Ci wybrać odpowiednią drogę. Co jest najważniejsze w pracy copywritera? Aby lepiej…