Blog

Copywriting —  do czego jest potrzebny?

Copywriting — do czego jest potrzebny?

Content is a king to jeden z popularnych sloganów marketingu online. Ale co właściwie ma wspólnego z copywritingiem? Choć termin ten jest obecnie coraz częściej używany, nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, do czego jest nam potrzebny i na czym polega praca copywritera. Copywriting to tworzenie różnego rodzaju treści. Ich celem jest przyciągnięcie uwagi odbiorców, wzbudzenie w nich zainteresowania…

Współpraca z agencją copywriterską – tak czy nie?

Współpraca z agencją copywriterską – tak czy nie?

„Szukam copywritera do współpracy, agencjom dziękuję” – na takie ogłoszenia trafiamy coraz częściej. Mimo że wiele osób potrzebuje pomocy w tworzeniu tekstów, niektórym zależy wyłącznie na kimś, kto jest freelancerem. Czy słusznie? Współpraca z agencją copywriterską nie jest czymś, czego trzeba się obawiać! Agencja copywriterska – czyli kto? Niechęć przed współpracą z profesjonalną agencją copywritingu często wynika z braku wiedzy…

Przydatne narzędzia dla copywritera

Przydatne narzędzia dla copywritera

Praca copywritera niektórym wydaje się prosta – wystarczy włączyć komputer i napisać tekst. Jednak aby powstała treść, trzeba przejść przez kilka ważnych etapów. Najpierw konieczne jest zebranie informacji i lepsze poznanie tematu. Później przychodzi czas m.in. na dobór właściwych fraz kluczowych, zweryfikowanie poprawności tekstu czy jego unikalności. Jak to wszystko sobie ułatwić? Warto postawić na sprawdzone narzędzia dla copywritera. Oto…

Reklama firmy w internecie

Reklama firmy w internecie

Obecność firmy w świecie online to ogromne korzyści. Internet jest niezwykle wdzięcznym narzędziem przekazywania informacji. Od kilku lat intensywnie wykorzystują to przedsiębiorcy, promując swoje produkty i usługi za pośrednictwem różnych kanałów przekazu. Jak i dlaczego warto to robić? Gdzie reklamować firmę w internecie? Aktywność firmy w różnych kanałach ma ogromne znaczenie, jeśli chcesz budować rozpoznawalną i godną zaufania markę. Dając…

Doświadczony copywriter – czyli jaki?

Doświadczony copywriter – czyli jaki?

Przygotowanie artykułu czy tekstu promocyjnego nie wydaje się niczym szczególnie trudnym. Każdy pisał kiedyś jakąś dłuższą wypowiedź (np. w szkole), więc chyba można poradzić sobie z takim zadaniem, prawda? Jednak to nie takie proste. Doświadczony copywriter musi znać zasady tworzenia i funkcjonowania tekstów oraz mieć świadomość sposobu ich odbioru. Kim jest więc ten profesjonalista? Co musi wiedzieć dobry copywriter? Pisząc…

Ebook dla firmy – czy warto tworzyć ebooki?

Ebook dla firmy – czy warto tworzyć ebooki?

Prowadzenie własnej firmy wiąże się z nieustannym rozwojem i promocją oferowanych produktów czy usług. W ostatnich latach na popularności zyskują ebooki, których można znaleźć na rynku tysiące. Jeśli prowadzisz własną firmę i wpadłeś na pomysł napisania ebooka…czytaj dalej! Dlaczego warto napisać ebooka? Wydanie ebooka należy solidnie przemyśleć. Musisz znać m.in. cel, jaki chcesz osiągnąć tą publikacją i znać grupę docelową.…

Marketing na TikToku — jak zacząć? Czy to ma sens?

Marketing na TikToku — jak zacząć? Czy to ma sens?

Pytając o najbardziej popularną obecnie aplikację, wiele osób bez wahania wskaże na TikTok. Mimo że platforma kojarzy się przede wszystkim z młodymi influencerami, coraz częściej swoje profile zakładają też różnego rodzaju firmy. Dla biznesów może to być dodatkowe narzędzie promocji. Sprawdzamy, czy marketing na TikToku rzeczywiście ma sens! Co to jest TikTok? Zacznijmy jednak od podstaw, a więc wyjaśnienia, czym…

Dobra agencja copywriterska – po czym ją rozpoznać?

Dobra agencja copywriterska – po czym ją rozpoznać?

Doskonale widoczna strona internetowa, ciągle zwiększająca się liczba klientów i wzrost zysków – to podstawowe efekty, na jakie liczy osoba nawiązująca współpracę z agencją copywriterską. Jednak czy zawsze są możliwe do osiągnięcia? Okazuje się, że sporo w tej kwestii zależy właśnie od wyboru agencji. Jak znaleźć właściwą firmę, aby później nie żałować? Wszystko opisujemy poniżej. Zapoznanie się z portfolio To…

Jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie?

Firma ciesząca się dobrym wizerunkiem ma większe szanse na odniesienie sukcesu na rynku. Wynika to z tego, że wzbudza zaufanie klientów i do tego jest rozpoznawalna. Osiągnięcie takiego celu nie jest łatwe, ale trzeba podkreślić, że jest możliwe, przy użyciu odpowiednich narzędzi marketingowych. Oto kilka praktycznych wskazówek, jak kreować pozytywny wizerunek firmy w Internecie. Przygotowanie Na początek warto podkreślić, że…

Marketing na LinkedIn – czy warto?

Marketing na LinkedIn – czy warto?

LinkedIn to serwis, który skrywa duży potencjał marketingowy. Jego celem jest ułatwienie kontaktów biznesowo-społecznych między użytkownikami. Obecnie coraz więcej firm dba o aktywność na LinkedIn, gdyż w ten sposób można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i zyskać nowych klientów. Jak zaplanować działania marketingowe, aby osiągnąć taki rezultat? LinkedIn – co to jest? Zacznijmy od początku, a więc od wyjaśnienia, czym…

Jakie działania na Instagramie nie są zalecane?

Jakie działania na Instagramie nie są zalecane?

Instagram to platforma, którą rządzi poczucie wspólnoty i przynależności do społeczności. Aby to umożliwić, serwis walczy ze spamem i botami, których obecność kłóci się z jego misją. Przekroczenie określonych limitów może wiązać się z tymczasową blokadą konta, a w przypadku wielokrotnego złamania zasad nawet trwałym jego usunięciem. Co zrobić, by serwis nie uznał nas za szkodliwego użytkownika i uniknąć kar?…

Ile kosztuje copywriting – cena idzie w parze z jakością

Ile kosztuje copywriting – cena idzie w parze z jakością

Zdarza się, że osoby kontaktujące się z agencją marketingową lub copywriterem pracującym jako freelancer narzekają na zbyt wysokie stawki. Czy słusznie? To zależy od sytuacji i kilku istotnych czynników, takich jak liczba tekstów, poziom ich skomplikowania czy termin wykonania zlecenia. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że do odnoszenia sukcesów w zawodzie copywritera, tak samo jak w każdym innym, potrzebne…

PR a marketing – podobieństwa i różnice

PR a marketing – podobieństwa i różnice

Public relations oraz marketing są bardzo często ze sobą mylone. Pomimo tego, że to dwa przenikające się pojęcia, funkcjonują osobno. Mimo wszystko ich synergia jest niezbędna do osiągnięcia sukcesu przez przedsiębiorstwo. Nie ma wątpliwości, że zarówno PR, jak i marketing są podstawą funkcjonowania każdego biznesu.  Warto przy tym dostrzegać, jakie różnice występują pomiędzy pojęciami. To pozwoli na sprawniejsze prowadzenie działań…

Tłumaczenie strony internetowej na język angielski — o czym pamiętać?

Tłumaczenie strony internetowej na język angielski — o czym pamiętać?

Angielski to bez wątpienia współczesna lingua franca — jest on najbardziej popularnym językiem na świecie pod względem liczby rodzimych i nierodzimych użytkowników. To tłumaczy decyzje podejmowane przez coraz więcej firm, aby przetłumaczyć swoje strony internetowe na język angielski. Pomaga to w poszerzeniu swoich zasięgów i zwiększeniu rozpoznawalności biznesu w Internecie. To też jeden z najprostszych sposobów na to, aby mało…

Aplikacje ułatwiające obsługę Instagrama

Aplikacje ułatwiające obsługę Instagrama

Instagram to obecnie jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych. Ma wiele ciekawych funkcji, które stale są ulepszane. Za pośrednictwem tej aplikacji możemy podzielić się ze znajomymi czymkolwiek chcemy, na przykład zdjęciami z imprezy urodzinowej lub zabawnym filmikiem z naszym zwierzakiem w roli głównej. To również świetne narzędzie komunikacji marketingowej dla biznesu. Możliwości wykorzystania Instagrama jest naprawdę wiele.  Nie każdy jednak wie,…

Teksty blogowe z SEO – dlaczego warto je przygotować?

Teksty blogowe z SEO – dlaczego warto je przygotować?

Blog jest dla wielu firm jednym z narzędzi, które kształtują świadomość marki wśród odbiorców. Aby był on jak najlepiej widoczny w wyszukiwarkach, warto tworzyć wartościowe teksty blogowe z SEO. Odpowiednie zoptymalizowanie treści na stronie sprawi, że szanse na dotarcie do nowych odbiorców zdecydowanie wzrosną. Dlaczego warto pisać teksty blogowe z SEO? SEO jest pewnym zbiorem działań, które podejmuje się w…

Optymalizacja wizytówki Google — jak stać się widocznym w Mapach?

Optymalizacja wizytówki Google — jak stać się widocznym w Mapach?

Narzędzie Google Moja Firma to idealna opcja dla firm o charakterze lokalnym. Utworzona przy pomocy tej usługi wizytówka może przyczynić się do wzrostu w wynikach wyszukiwania oraz do pozyskania nowych klientów. Jednak w jaki sposób zoptymalizować zawarte w niej dane, żeby biznes mógł na tym skorzystać? GOOGLE MOJA FIRMA — bezpłatna wizytówka Użytkownicy Internetu często stoją przed wyzwaniem wyszukania w…

Techniczne treści na stronę internetową

Techniczne treści na stronę internetową

Zawód copywritera bywa zaskakujący. Nie wszystkie zlecenia są równie łatwe, niektóre wymagają np. większej dbałości o detale, a inne stosowania specjalistycznego języka. Niedawno nasz zespół otrzymał nieco mniej typowe niż zwykle zamówienie – techniczne treści na stronę www. Naszym dodatkowym zadaniem były teksty po niemiecku i angielsku. Poniżej znajdziesz krótki opis naszego zadania dla firmy B&B Weld, przy współpracy z…

Czy warto inwestować w teksty zapleczowe?

Czy warto inwestować w teksty zapleczowe?

Chcesz wypromować swoją stronę internetową? Uważasz, że reklamy są jedynym sposobem na przyciągnięcie uwagi? Jeśli Twoje odpowiedzi są twierdzące, to znak, że najwyższa pora zainteresować się tekstami zapleczowymi. Czym są teksty zapleczowe? Teksty zapleczowe są kluczowym elementem tzw. zaplecza pozycjonerskiego. Tworzy się je dla czytelników, a nie wyłącznie z myślą o algorytmach wyszukiwarek internetowych. Treści tego typu nie są na…

Content po angielsku – czy warto prowadzić bloga po angielsku?

Content po angielsku – czy warto prowadzić bloga po angielsku?

Blog firmowy to jedna z najprzystępniejszych i najprzyjemniejszych w odbiorze form promocji firmy. To skuteczny sposób, aby nie tylko przedstawić swoją ofertę, ale również zainteresować klienta swoją działalnością na dłużej. Może być wizytówką firmy, a także doskonałym miejscem, by pochwalić się wiedzą, umiejętnościami. Dlatego warto zadbać o jak największe grono odbiorców, nie tylko w Polsce. Jednym z najlepszych kroków jest…