Nie od dziś wiadomo, że dobrze napisany tekst jest naszą wizytówką. Wzbudza zaufanie i utwierdza klientów w przekonaniu, że trafili we właściwe miejsce. To, że tekst jest napisany poprawnie językowo i stylistycznie nie jest jednak wystarczające, jeżeli nie dostarcza przy tym żadnych dodatkowych korzyści. Dlatego warto zadbać o to, żeby obok walorów estetycznych miał również wartości merytoryczne. Tu pojawia się pytanie: Jak pisać teksty dostosowane do odbiorców?

Zadaje je sobie wiele osób, które stanęły przed trudnym zadaniem wypromowania swojej firmy lub świadczonych usług. Odpowiedź nie jest prosta. Przed przystąpieniem do pracy należy rozważyć wiele kwestii.

Specyfika branży

Branża, w której działamy, nie jest bez znaczenia. W inny sposób będzie się komunikować kancelaria prawna, w inny firma motoryzacyjna, a w jeszcze inny marka oferująca produkty dla niemowląt. Warto zastanowić się, co mamy do zaoferowania naszym klientom i jak możemy przekonać ich do skorzystania z naszych usług. W niektórych branżach można sobie pozwolić na nieco więcej swobody i kreatywności. Podczas gdy w innych korzystniejsze będzie dla nas zbudowanie bardziej poważnego wizerunku.

Pakiety copywriterskie

Grupa docelowa i jej potrzeby

Ważnym aspektem jest zdefiniowanie grupy docelowej, czyli ustalenie, do kogo kierujemy nasz komunikat. Inaczej będziemy zwracać się do specjalisty, a inaczej do osoby bez fachowej wiedzy z danej dziedziny. Na naszą stronę zajrzą prawdopodobnie i jedni i drudzy, dlatego warto zadbać o to, żeby każdy znalazł to, czego szuka. Pomogą w tym zróżnicowane artykuły, które rozwieją wątpliwości odbiorców i ułatwią im podjęcie właściwej decyzji.

Kiedy już wiemy, do kogo się zwracamy i co chcemy mu zakomunikować, możemy skupić się na skonstruowaniu przekazu. Należy przy tym pamiętać, że formułując komunikaty, powinniśmy unikać zbyt specjalistycznego żargonu, aby treści były zrozumiałe dla wszystkich. Odbiorcy nie stanowią jednolitej grupy, a co za tym idzie, ich potrzeby również się różnią. Zrozumienie, co kieruje potencjalnymi klientami, kiedy wchodzą na stronę internetową, pozwoli dostarczyć im treści, której poszukują.

SEO to podstawa

Warto zadbać również o to, żeby tekst był dopracowany pod kątem SEO, zarówno od strony wizualnej, jak i technicznej. Treść tekstu powinna być przejrzysta, co można uzyskać, dzieląc go na akapity i wyróżniając nagłówki oraz śródtytuły sugerujące ich zawartość (jak w tym tekście). W korpusie tekstu należy uwzględnić odpowiednie słowa i frazy kluczowe. Są to zwroty, które Internauci najczęściej wpisują w wyszukiwarce internetowej, szukając informacji na dany temat. Kolejnym elementem pozycjonowania strony w sieci jest wewnętrzne linkowanie, czyli umieszczanie w tekście odnośników do własnych publikacji znajdujących się na tej samej stronie (na przykład: więcej na temat SEO dowiesz się tutaj). 

Dzięki tym zabiegom tekst nie tylko będzie bardziej czytelny dla odbiorcy, ale i zwiększy swoje szanse na zajęcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania i, co za tym idzie, na dotarcie do większej liczby osób.

Jak pisać teksty dostosowane do odbiorców, który przyciągnie i zainteresuje potencjalnych klientów? 

Pierwszym krokiem do sukcesu jest określenie specyfiki branży, w której działamy, a także zdefiniowanie grupy docelowej oraz jej potrzeb. Drugim – odpowiedź na te potrzeby poprzez dostarczenie odbiorcom konkretnych informacji, które pomogą im podjąć właściwą decyzję. Innymi słowy, dobry tekst to taki, który jest atrakcyjny dla czytelnika, odpowiada na nurtujące go pytania, a przy tym jest również dostosowany do algorytmów.

Napisanie dobrego tekstu, który spełni powyższe wymagania, nie zawsze jest łatwym zadaniem. Po pomoc warto zwrócić się do profesjonalisty, który wie, na co zwrócić uwagę i w jaki sposób operować słowem pisanym, żeby osiągnąć zamierzone cele. Tym właśnie zajmują się agencje marketingowe, takie jak nasza. Jeżeli potrzebujesz artykuły na bloga, teksty reklamowe lub teksty SEO, skontaktuj się z nami. Nasze portfolio znajdziesz tutaj.

Leave a comment